Tuesday, December 7, 2010

Sejarah Yang Memang Takkan Berulang



Sudah sekian lama aku terperangkap dalam rumah ni... Bosan sungguh rasanya... Aku langsung tak ke mana-mana... Asyik-asyik duduk terperuk je dalam ni... Takde hiburan, takde pape nak buat... Kawan-kawanku ramai... Tapi mereka pun bosan... 

"Bro, bila kita nak keluar ni?", tanya salah seorang rakanku yang bernama Sarip...

"Entahlah bro... Aku pun taktaw... Lepaklah dulu", balasku...

"Aku bosan ah bro... Takde mende nak buat... Internet slow nak mampuih... Kalau lama sangat dalam ni, mau mati kita bro!", kata Sarip lagi...

"Kau pikir kau sorang je ke??", bentakku, sakit hati dengan soalan beliau...

"Rilek ah bro... Aku tanya je, janganlah marah", balas Sarip sebelum berambus dari situ... 

Cilake, kuat merajuk lah plak mamat sekor ni... 
Aku sumpah jadi katak kang... 

Malam mula melabuh tirainya... Kemudian, subuh mula mengambil alih... Tiba-tiba, keadaan mula riuh-rendah seperti mendapat berita saluran RTM dibubarkan dari televisyen... 

"Horey!! Boleh keluar dah kawan-kawan!!"

"Cepat wei! Cepat!"

"Wah!! Tak sabarnya aku!!"

Begitulah antara teriakan kawan-kawanku... Aku terpinga-pinga... Kemudian, baru aku tersedar... Terus aku mengejar mereka selaju mungkin... Aku sudah jauh ketinggalan... Aku maju tanpa menoleh ke belakang lagi... Sepenuh kudrat telah aku gunakan... 

Dan akhirnya...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Aku berjaya!!!



P/s: Iklan McD yang McChicken tu cam cilake, seriously

  

43 comments:

miss miera said...

hik3....
awak jugak la yg menang ek...
:))

Miera Hassan said...

haha..klaka la..ingat kan pasal ape..ciit

syakira0uhlala said...

haha..ingt cite psl ape tdi.upe2nye sperm aje!
"P/s : Iklan McD yang McChicken tu cam cilake, seriously"
haha..xley blah.yups! Sumpah CILAKE! Wakaka~

ah Gee.!! said...

siot jer.. ilustrasi tuh... hahhahahaha........

Ibu Ammar said...

kurang lawak la citer ni..

doyah said...

mak tak tgk lagi iklan tuhss!!

ahah. tahniah anak mak berjaya lari dgn laju ke ovum mak! :P
lahirnya seorang anak yang chantik mcm mak dia. agagagaggag

Anonymous said...

hehe kau yang terbaik :)

Unknown said...

yak yak yak....hahhahhaa?

si sarip tu dah arwah la kan?

Rina Rossoneri said...

cehh sabo je lah

Faiz Tapit said...

emmm... yela kot... dah x jumpe2 dah... hahaha

Unknown said...

nak menang jugak tu,,hahaha

TEMBAM!!

anassuhada said...

hahadoi.. ingat kan pasal ape lah tadi. buat suspennn je. cett!

ashraf said...

bangang.aku ingat hape la tadi hahahah

zaL_cdpx said...

cter pngalaman merebut kemenangan ~

adrinaqamarina said...

kte sume pemenang!

tak penah tengok iklan tu, knp dengan iklan tu?

budak kecik said...

ceit... pelarian sperm rupanyer~!

ko bru tgk ke iklan mcChicken tu??

ak mmg dh lama surrender ngn iklan tu.hampesz...

nk mkn pn kna nyanyi bagai dulu ke?
prlu ke?basmallah tu yg wajib n prlu.

Shaofie said...

hahahah, badut giler. penat lah aku baca, rupenye pasal sperma. hahaha.
tahniah, anda berjaya jadi manusiaa.

jemput singgah di blog yea.
http://shaofie.blogspot.com/2010/12/lelaki-pakai-jam-tangan-seksi-betul-ke.html

chittysarah said...

hahahha~~
berjaya ,mendapatkan ape yang dicari~~

shah zahar said...

ahaks...
patot pown internet slow..

neesa said...

lahai..wat saspen jek dy neh..

aDfeez said...

hahhaa.. sbb menang la jadi faiz tapit kan kan kan kan?

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

hahahak !
merepek je ! !
tpi kelakar !
pndai pk !

Kiera Shakiera said...

nape ngn iklan mcD tu wei?

SukaHatiAkulah said...

ceh...ngat kan antu kjar ke hape...hahahaha

nohfee said...

taw xpe! iklan tu sgt YUCKS! aku tempek gak la tgn pompuan2 tu. dh mcm ayam serama aku tgk. hahaha

Lily Rahmat said...

Hahahaha!
kreatif giler :D

Zafira said...

ROFL! LOL!

Geli wey! :p

Anonymous said...

mc chicken.. mc chicken.. haha.

Unknown said...

bukan berlari, berenang2 patutnya

j0j0_bdiN@ said...

mesti ko nyanyi lagu new boyz mase buat karangan sejarah ko ni~

Unknown said...

hahah...bagos aplikasi apa yang blajar..haha

nur 'afifah :) said...

ilustrasi tak ley blah..! :)

♥ Cik Puan Pinky ♥ said...

sengal lah kauuuuuuuuuu!

Aidy Shahiezad said...

adeh... ingatkan ape la td..
ahahaha... :D

------------------
my new latest entry:-

Life in Letters...
http://aidyshahiezad.blogspot.com

Mohd Firdaus said...

cis2..igtkan psl iklan ape ke td...hahaha

alongxp said...

cam cilakak tul... mati2 aku igtkn dlm penjara... tp ade internet ke dlm penjara? rupenye...

dayah SnoW Heuka said...

adehhhh klaka sudah :))

adik ooyah said...

haha!!terbaik!!grr~
lisa mana???lama tk dgr crita?

Faiz Tapit said...

dah buat dah tu... hahaha

Unknown said...

kasihan mereka yang lain...belum apa2 lagi, dah kna reject! hahhahhaha!!!

Selikat Coklat Berbicara said...

ahah , kelas betul ! segor mata malam2 baca ni . haishh ~ HAHA

Ainul Huda said...

hak3, siyes suspen. mengong :P

soutulmujahid.com said...

kaum adam cukup suka cerita2 mcm ni kan...

back to top