Friday, September 23, 2011

Ayam Yang Hilang





Masa lepas habis kuliah itu hari, aku dan kosmet-kosmet pergi kafe nak makan... Orang ramai tak ramai je... Perut dah lapo nak mati... Walaupun kuliah sejam je tapi rasa macam dah baligh dua kali je duduk dalam dewan tu... Dah lah sejuk kemain, orang laki ni sebenarnya bahaya duduk sejuk-sejuk ni... Nanti kang susah nak turun, senak tahu?

Dah sampai kafe, nafsu aku membuak-buak bila nampak ayam goreng... Besar-besar, panas lagi dan baunya masuk lubang hidung kiri tak keluar-keluar dah yang belah kanan... Perangai aku bila kat kafe ialah aku akan berjalan ulang-alik banyak kali untuk survey lauk dulu baru lah ambik pinggan isi nasik... Tapi, memang aku dah target ayam goreng yang satu tu, bahagian dada... Kalau ayam ni memang aku minat dada je, lembut, puas dan pejal... Aku cakap dada ayam taw, bukannya dada Adibah Noor atau dada sape-sape pun... 

Bila dah ambik nasik, aku pergi lah kat tempat ayam tu... Time nak ambik tu lah, aku nampak ada sorang makwe curik ayam aku tu... Aku terkesima... Tapi, dia buat taktaw je kat aku, macam tak bersalah apa-apa... Aku dah pikir nak buat-buat terlanggar je dia, biar ayam tu jatuh kat lantai... Tapi, takpelah, bukan rezeki aku, sabo jelah... 

Babai ayam...

54 comments:

Anisa Hang Tuah said...

bapak ayam

El said...

ko amik la dad awek tu pulak

TK said...

sabar, terima je la, dah bukan rezeki, nak wat cam ne.. xpe2... lain kali mesti ada lagi...

DeE YaNa said...

entri psl tu je??hahaa:P

Paris Lipton said...

suke gak bhgian dada...
nikmat kemain~

Mr.Baiz said...

hahaha itu ayam ahmad albab yang punya..bukan kau yang punya..

Ain Norainsyah said...

haha...lau jatuh ke lantai, nak kutip ke...:P

chiah_ismile said...

kejamnyeee!haha

Anonymous said...

where 1st ppl??
=.=

lina said...

kalo berani kan bole cilok je balik ayam tu dari pggn awek terbabit

Diana @ bilakukatacinta said...

sedihnya..ayam yang menjadi pujaan hati ilang begitu...dah lah perut lapo...nafsu nak makan ayam membuak2..sabor jelah

all about you , batrisya said...

kauu sangatt gilaa..

merahitujambu said...

ayam oh ayam..=p

merahitujambu said...

ayam oh ayam..=p

NurAfizahMazlan said...

Wow ayam gothic

cik mate sepet said...

hadoi la..kahkahkah

Peah Glemer said...

hahahahahah babai ayam :'(

Ayeem Jemain said...

tak sedap lgsg bhgn dada. dull! thigh 4eva!

bella luna said...

haha,slumber je die curik ayam ko,cian ko,haha,.sabar je la yek,nanti balik umah ,suh mak gorengkan lain ye,hehe

Tara Asrar said...

hahaha.. ta bolehh blahhh :P

hamzah ian said...

faking

winny said...

haha ~ tahniah ..
laen kali dah target , cecepat sambar ! kan dah terlepas ..
sab0 je larh !

Amirah Suhana said...

kerana seekor ayam . haha

adibah nor said...

sape sebut nama gua? patutla tetiba rasa gatal2 punggung. grr!

EG said...

Lembu baru lepas mati pucuk memang lapo erk? Kih3

ctpayong said...

haha kesian ko tapit..sabo je lahh.

syirah rasid said...

hukk alohh!!


hahahahhaa

mkn je dada ayam laen. grr

sofeafaudzi.photography said...

haahaha.. gilew. ingat ayam ape yg ilang.. ayeem ayam yang hilang. hahahaah

qiss.lovely said...

hahaha. gila la ko nihh.

Anonymous said...

Ha ha la cian nyer, nk mam dada gak

Wadi AR said...

kolej zaaba ke tapit?

salwaismail said...

haha. suka2 je nk jatuhkan ayam org.

cimOt said...

kecewa gile ko!!xpe2 laen kali aku banje ko dada ayam nak??hahaha..dada ayam au..dada ayam..hahaha

sleeping_maniac90 said...

jgn gado ngn pompuan... redha je la hahaahah

noor syazwani zakaria said...

cettt! ingt ayam apanya.

~Nana 귀여운~ said...

huhu..my feveret gak ayam goreng..kalau dapat kepci lagi berhantu..haha

Anif Abdullah| AA said...

kasihan eh kau.. haha #tergelak plak

Kierul Amin said...

hahaha...ayam punye pasal, awek cun pon tolak tepi...

Heidi Shafiq said...

tumbuk je la perut awek tu..

khairiyah said...

lah.letak la lauk ayam ke.nie ayam hilang.mati2 la ingat ayam yg ko bela.haha

khairiyah said...

lah.letak la lauk ayam ke.nie ayam hilang.mati2 la ingat ayam yg ko bela.haha

Bella Bell said...

hahaha.. bagos.. apa boleh buat.. bukan rezeki lu.. :D

KeluangMan said...

ko mintak r kt ayeem ayam.. dia ada jual ayam kn..

detkbell said...

kafe FST?.................................................................................................................................................... tah

Nurul Fahri said...

Mesti makwe tu cun kan.
Tu terus bg je ayam tu.



Wawawawa. :D

Fara E's said...

haha , siot !

..cik gugu.. said...

ahahahah dulu ikan keli bakar aku hilang.. mcm kes kau ni jugak~

Rtp Farra Arisha said...

suka makan ayam ya? suruh mama gorengkan ayam byk2 nnt..hehe.

nik lan nik mat said...

nak nangis aku dengar cite ko ni

ekabukanmakcikkau. said...

asal kau tak langgar je adi? aahh kau ni tak macho ahh cenggini .

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! said...

ingat kan ayeem ayam yang hilang tadi.. sebab dia tak update blog ni/....

Yuyu said...

oo makan ayam.ingat makan lembu je..makan laki sendri la nih?sobbbs

strawberrycincau said...

hahaha.. aym goreng je ponnnnn...

Dhiya Fariza said...

SErious stress bila part favourite ayam kena kebas ngn org lain. Kat asrama selalu jadi gini. Aku benci.s

back to top