Tuesday, March 16, 2010

Pondan Oh Pondan




Hari dah siang.. Pukul 11 lebih gamaknya.. Pukul 11 lebih ni juga menandakan bahawa aku terponteng kuliah sekali lagi... Aku bingkas bangun dari katil dan terus lipat comforter kaler merah aku.. Sayangnya aku terhadap comforter ni memang tak ternilai.. Aku bukak pintu, pergi kat koridor sebab nak buang kahak kat bawah... Untung-untung dapat ludah atas pale orang... Tetibe aku terdengar Celine Dion menyanyi.. Pastu Siti Nurhaliza pulak.. "Radio kot," bisik ku dalam hati selepas puas membuang kahak.. Tapi, bila dengar balik macam radio tak cukup bateri je.. 

Tetibe lagi sekali, ada la pulak satu makhluk ni keluar dari bilik sebelah-sebelah aku jugak.. Perutnya gendut-gendut sikit.. Rambutnya cekelat... Aku tengok bulu dada aku... Jauh lagi lawa kot... Kemudian, makhluk hodoh tu menyanyi lagu Siti...

Makhluk yang lembut tu berjalan ke bilik air dengan tangannya terbengkok sikit dan buntutnya melenggang-lenggang, tak ubah macam anak dara mintak disontot... Kemudian, keluar lagi beberapa makhluk yang turut sama lembut dengan makhluk tadi.. "You janganlah wat I macam ni!! I tak suka lah!! I menyampah taw!" jerit satu makhluk lembut tu.. Kemudian makhluk lembut yang lagi satu cuba untuk memujuknya.. Macam cite Titanic pulak.. Cuma cite Titanic takde lagu Siti je..

Faking! Bangun pagi-pagi je aku disajikan dengan mende camni.... Semalam tatkala aku tengah sidai baju kat koridor, aku nampak beberapa makhluk lembut yang sama sedang menari dengan riang sekali kat sebelah-sebelah bilik aku... Pakai towel je.. Zapin lagi tu...




Kenapa mesti wujud hidupan sebegini rupa? Dah ada batang sama telor nak tukar jadi karipap je... Apa tak bangga ke angkut kayu balak ke hulu ke hilir? Aku bangga taw dak, besar punya...

 Sebagai mahasiswa yang bertauliah, aku rasa kita janganlah ambil tindakan yang tidak rasional dan melampau kat mereka ni... Cukuplah sekadar pijak-pijak sampai mati pastu kencingkan muka mereka... Kalau nak lagi best, toreh muka mereka dengan sabit dan perah limau banyak-banyak... Percayalah, ia nya memang hukuman yang rasional dan adil...

11 comments:

Anonymous said...

Apsal la wujud makhluk2 lembut camtu?? Diorang ni tak bangge ke ade batang?? Aku punyelah bangge... Besa punye!

hahahhahahahahahahahahahhahahhhahahhahahhahahhahaahahhhahahahahhahahahahahahhahahhaah.....

Faiz Tapit said...

hahahahaha... btoi tuh

Anonymous said...

siot jee..aauuw... menyampah mak...

Faiz Tapit said...

xkuase mak....

Anonymous said...

mak down u'ollzz~

Hidayah Hanif said...

nyahh..alaaa..ko suke kan nyah..dorang kaco2..keskeskeskes

echa said...

hahahhaha..entah suke blog nie!

TheChekJah said...

nasib baik kamu tak jadi PM. kamu doa je la agar mereka jumpa jalan yang benar lagi bercahaya.

Anonymous said...

Em... ape nak komen ar.
just pandangan je la... Awal2 aku gtaw aku nie bukan bapok o ade kene mengena ngan spesis cmni. Walaupun dalam islam memang laknat kaum mcm nie. tapi kita sebagai manusia takde hak nak meletak hukum pade seseorang. Event dalam hukum hudu' pon xde menjatuhkan hukuman mati pada golongan ini selagi die x melakukan zina. So sebaiknya kite doakan dorg ke jalan yang sepatutnya... Amin...

nurniyusoff said...

kejam ...

Madiana Mohd said...

pergghh..cdgn kejam gle ahha

back to top