Saturday, March 20, 2010

Aku Dan United


Zaman kegemilanganku (Wayne Tapit)

Masuk hari ni dah dua tahun setengah aku main untuk Man U... Banyak gila kenangan pahit dan manis aku kat Old Krepot ni.. Aku memang nak stay sini je macam Giggs.. Dia selalu pesan kat aku tak payahlah nak pindah-pindah team lain.. Aku pun okey aje... Tapi aku jeles gak tengok Rooney sekarang... Asyik-asyik dia je skor... Valencia bukan reti nak passing kat aku... Pasal tu la aku selalu gaduh ngan Valencia... Aku syak menatang dua ekor tu memang gay la.. Kalau Rooney skor mulalah Valencia gedik-gedik nak peluk Rooney depan orang... Nasib baik tak french kiss skali... 

Masa lawan Ac Milan hari tu, Peguson reserve kan aku je.. Bapak bengang la sial... Aku training tak pernah nya nak ponteng... Last-last aku reserve je... Aku nak gak sental gigi Ronaldinho malam tu... Masa tengah lawan tu aku blah camtu je... Member-member aku ramai yang mesej aku... Aku tak reply pun sebab Peguson tak bayar lagi gaji kitorang... Kredit abes...

Time tengah lawan tu aku blah pegi kedai mamak je... Lepak situ lagi best dari reserve bench... Masa aku sampai tu aku tengok Rooney skor lagi... Pastu nampaklah dia tengah peluk-peluk Valencia lagi... Cibai tol... Dah abes game tu, Lyon lawan Madrid pulak.. Aku tengok jela membe lama aku main, Ronaldo... Dia takdelah perform sangat kat Madrid tu.. Pikir gaji je lebih... Bongok... Padahal gaji kitorang lebih kurang aje... Sekali Madrid tersingkir daa... Padan muka ko...

Terry ajak aku keluar esoknya.. Dia kata baru lepas blind date... Kenal kat Youtube je... Dia kata tak cun langsung pun awek tu tapi kengkang semacam jugak dia kerjakan... Bangang Terry ni.. Kang kantoi ngan wartawan mulalah... Aku malas pulak nak keluar time tu... Aku tengah frust gila ngan Peguson nih... Bila lah dia nak kasi aku main first team...

Esoknya, Giggs belanja aku choki-choki... Sayang jugak dia kat aku rupanya... Die taw aku frust tak main game semalam... "Rilek lah bro... Gua pun bukan selalu ngat dapat main first team" kata Giggs sambil isap rokok Nusantara peberetnya... "Lu kasi Peguson tu chewing gum banyak-banyak... Mesti dia kasi lu main punya... Rooney selalu dah buat camtu.. Tapi lu jangan bagi yang mint punya... Dia tak suka" sambung Giggs lagi... Aku hanya mengangguk setuju..

Petang tu aku jalan-jalan kat tepi pantai, saja nak lepak... Aku jumpa Park Ji Sung tengah makan askrem potong... "Haiyaa... Wa ingat sapa tadi...  Lu taw kan, semalam gua sumbat satu gol maa... Lu tengok gol gua kan? Manyak cantek oww.. Gua selonok gile tw... Memang selonok! Hahaha" kata Park dengan bangganya sebelum menjerit kesakitan...

Tetiba, aku nampak Evra tengah termenung kat bawah pokok... "Macha, apasal muka seposen je ni? Button henset ko hilang lagi ke?" tanyaku... "Apasal aku ni hitam sangat haa? Dah la aku ni pendek" jawab Evra... "Tu la, lain kali sebelum main ko pakai la minyak lintah dulu... Sapu satu badan", jawabku selamba.. "Betul ke ni? Time kasih banyak brader!", jawab Evra sebelum berlalu pergi... Bongok jugak menatang ni rupanya... Kah3

Malam tu Beckham kol aku... "Bro, ada bandage tak? Aku injured teruk lah sial". "Takdelah weh... Ko mintak lah dengan Ramsey, takpun Persie" jawabku... 
"Apasal ko boleh injured plak? Ko tu bukannya pergi training pun" tanyaku kepada Bekham... 


"Alah... Victoria lah.....", jawab Beckham ringkas... Aku hanya mampu menelan air liur... 

Tengah malam tu aku hanya terbayang aku jadi pemain terhebat dunia... Setaraf Hleb, Hargreaves, dan Saiful Bahari... Aku memang teringin nak main kat kelab-kelab besar dunia... Macam Felda United, My Team, Segamat FC, dan Hull City... Bestnya kalau dapat main under FAM... Mesti cerah macam Drogba masa depan aku.... Tapi, aku dengar cite Liverpool pun tak lepas nak masuk liga Super Malaysia... Asyik-asyik turun divisyen je... Sampai Benitez tu sendiri kena jadi keeper... Kah3... 


Pagi besoknya, aku terbangun dari tido... Cilake, aku salah makan ubat rupanya...

10 comments:

themissingikmal said...

Sumpah citer paling stylo dow...sakit perut aku bace entry nih...hahahaha...

Faiz Tapit said...

haha... ak dlu player mu tp kne reject...

farhana yusof said...

bongok tul...hahahahahaha

Faiz Tapit said...

kih3...

Sistz RaZuKa said...

cm sengal jer brangan cmtu.. tp lawak seyh.. xpenah aq admire blogger cmni.. ((slaen akhi hilal r)) haha.. keep it up bro.. i like your style! hehe

Faiz Tapit said...

hahhaa... tq2

Anonymous said...

citer memang terbek la...<----dobi

Faiz Tapit said...

woii doremon..

ctpayong said...

haha entry ni best gile weh

Muhammad Zaqie Bin Mohd Salleh said...

hahahaha,adoi,usus aku da terkeluar ni

back to top