Wednesday, August 3, 2011

Cerpen - Aku Seekor Lembu Part 13




Winkie pun terus ambik mende tu, ianya dibungkus rapi dalam kain hitam… Bila bukak, kami pun terkejut gila… Rupa-rupanya, mende tu cengkerang Mei Mei yang hilang dulu… Aku ingatkan si Mei Mei yang ambik balik… Pontianak haram ni punya kerja rupanya…

Nyesal aku tak bunuh hantu celaka tu tadi”, kataku pada Winkie…

Taw takpe… Grrr!”, balas Winkie disertakan dengan bunyi Grrr yang bermakna dia pun tengah marah…

Aku mundar-mandir keliling pokok tu pasal tengah marah dan taktaw nak buat apa… Sambil-sambil tu, aku pijak kumbang-kumbang yang ada kat situ…

Oi, ngamuk benar gamaknya”, satu suara tiba-tiba memecah keheningan… Seperti yang aku agak, tu suara si bulan…

Kitorang kena tipu ngan pontianak lah wei… Bengang gila”, balasku segera…

Oh, pontianak celaka tu ke… Minggu lepas dia kalah bet ngan aku pastu dia main lari je… Fakop”, kata si bulan lagi…

Ko bet apa?”, tanya Winkie…

Pasal bola, Copa de America tu… Aku bet Uruguay menang, natang pontianak tu sokong Brazil… Tapi, kan Brazil kalah”, terang bulan…

Haahlah, aku pun lupa nak tengok match tu… Abes tu, apa yang korang bet kan?”, Winkie bertanya lagi…

Kalender Megan Fox
”, jawab bulan, spontan…


Bersambung...

6 comments:

Isteri Encek Bard said...

kalendar magan fox yg direbutkan....

sleeping_maniac90 said...

hakhakhak..
kalendar jugak y drebutkn..
megan fox lak tuh..
bkn cun sgt pun..
seksi je lebey hahahahaha...

Wadi AR said...

bersambungggg

roq said...

aku minat megan fox!!! damnit je x berlakon dalam transformer 3...ciss

singgah2 la sini ye :)

Aunty P :) said...

megan fox dah la pondan, berebut plak uh . ahahha

Daus said...

LOL

back to top