Friday, February 18, 2011

Burung Siapa Sesat Ni??


Malam semalam ada sekor burung sesat masuk dalam bilik aku... Aku taktaw lah nama dia burung madu ke kelicap ke atau bla3... Tapi burung ni kecik je... Kiut-miut gittew... Siapa tuan punya burung ni pun aku taktaw... Berdasarkan saiz nya, aku agak mesti tuan dia baru baligh 2 hari kot...


 Burung ni boleh tahan lembu gak pasal dia terlanggar kipas... Kepala dia luka sikit... Sape tuan dia ni memang senak gila la semalam... Kalau kena jentik sikit pun dah meraung, ni pulak kena kipas... Aduuuh!! Nasib baik tak 'mati'...

Kalau korang rasa burung ni comel, sebenarnya yang pegang burung ni jauh lagi comel... Bukan perasan, dah kenyataan... Agagagagaa...

Gambar dari sudut lain... Dia duduk diam-diam je... Dia pikir aku ni tuan dia ke hape... Sorry lah burung, not my size... Keh3...

Lepas dia terlanggar kipas tu, dia terbang pun cam berok baru pekena shisha je... Sementara dia tengah mabuk tu, aku ingat nak bela dulu sampai sihat... Maklum lah, gentel man kan... Dah la kat luar bilik aku ada anak kucing selalu lepak... Kalau aku main lepas je, kompem-kompem lah jadi dinner anak kucing tu nanti... Kang tak kencing-kencing tuan burung ni...

Bila dah lama sikit tu, burung tu dah okey... Boleh lah terbang elok-elok dah... Aku pun lepaskan la beliau... Nasib baik dia tak berak dalam bilik aku... Kalau tak, memang aku sunat sampai abes... Bulu dia aku simpan buat kenangan... Bulu burung tu ye, bukan bulu burung yang lain... 


Moral of the entry: Jangan lupa zip seluar, 
kalau terlepas nanti terlanggar kipas...

42 comments:

-QinaSha Hudson- said...

haha bingai

Hidayah Hanif said...

mengong~~..;p

atie said...

sengall..haha..boleh tahan lawak pg jumaat sebelum bercuti~

IQBAL ZARIN said...

vavinye pesanan last kau. hahaha

kyle said...

lol......guna mangga besi len kali, baru tak terlepas, wakakka

awEEN said...

hahaha.. betul. bengong je ayatnye... =)

adrinaqamarina said...

dulu time kecik3, kat rumah nenek la, ada burung camtu la, dye langgar sliding door umah nenek. then rawat la dye sampai sembuh, bila dye da oke, dye dah pegi., kte pon menanges la cam pe je.

haha,. budak3 kan? :P

A.s.t.i.n.a said...

bole lak burung tu tinggalkan bulu wat kenagan..

scha_imal87 said...

hahahhaaa..... :) ...fOllow u..

chittysarah said...

burung kena zip ke?
hahaah

MAKCEK bukan NENEK said...

hhaha bengong la kao .
aku syak ini entry sedikit lucah .
tu yang best aku baca . wakakaka
siot je kan tak de kena mengena pon moral entry .

cerkLeng said...

cett... 2 ayat dalam satu pkataann.
hahaha !

buDAK keCIK said...

kahkah. lawak giler moral of the story ko.

neyna's said...

senget !

hakeem kira said...

haha c-lake . buat2 baik lak nak jaga burung .

XIX Dragunov said...

tu burung kelicap madu...mungkin sesat kat dalam bilik ko kot...ataupun mungkin bilik kau ade madu..hahaha~

fatan fauzan said...

humor berkesan punyaaa.baguuus.haha

Belalang Hijau said...

burung sape yg terbang tu?

kuikuikui

deedee87 said...

style la lu bro... hahaha

Amiey White said...

burung apa tu ? oooooooooooooooooooo

putERi-kAtEk said...

awk!!!comel la....nak pinjam burung!!!


hahahhaaa

larik!!!!!!!!!!

Faiz Tapit said...

Amiey: xtw lah...

Puteri Katek: boleh, janji pulang balik... kah3

iefa :) said...

huhu.. sian bird tu... sesat barat ,, smpai masok uma yek..

fathiah said...

adoi burung nie sgt comel... burung lain xtawu r camne rupenye wakakaka...

ika honey bunny said...

ahaha. sengal. kesian burung tu

airaniez wirdani said...

Faiz.si pembela *burung*.haha

/Dayah/nurul/dayak said...

burung sesat la tu, tringt iklan burung

Ateynmohd said...

hahaha ! kelakar gile statement terakhir tue.. :P

Pijisketch said...

romen-romen.. gahaha..
best2

the GirL said...

zip seluar... zip seluar.... nnti langgar kipas.. hahaha

♥ tiah ♥ said...

choiii lah.double trouble pny burung.
hahahahaha

tim said...

burung tinggal dalam zip ker?
hahaha

Syafiqah Sabki said...

haha...suke dgn cerita2 santai camne..aiyoyo comeylnye burung tuh..bela lah nanti boleh pandai cakap..sape tauw=D

yan_n.i.m said...

cantekkkkkkkkkkkkkk... haha

iekasub said...

ayat last tu xde kene mengena pon! haha

yuyu lar said...

hahahha...senget...

Ratu Sulaman said...

ayat x bley bla.... kalo pakai suar trek x de zip bley telepas tak?

haqimi zulkefli said...

sumpah comel burung 2.. haha sian gle kne kipas.. huu~ klu burung sndri kne kipas, mmg smpn dlm botol lah jwpny.. -.-'

SyahmiFikri said...

hampeh nye last quote!!

ciK fLower meLawEr said...

zip2 :)) hahahahhaha

Si DauN CeRi said...

pesanan last tu mmg tabole blah.. yeah! zip la seluar anda sebelum seluar anda dizipkan..

SoutulMujahid said...

bahaya utk pembacaan kaum wanita

back to top