Sunday, August 15, 2010

Zaman Kecik-Kecik - Bola



Time kecik2 dulu aku ni minat gile main bola... Pastu minat Liga Malaysia plak tu... Kalau team Terengganu ke Pahang ke sume player die aku dah hapal... Aku minat Hairuddin Omar, Azizul Kamaludin ngan Khalid Jamlus... Time Pend. Jasmani je mesti main bola... Tak kirelah tengah pakai baju skolah ke mase tu... Kotor ke tak belakang cite... Kalau takde bola, kitorang men sepak botol aje... Buat gol gune batu... Pernah skali main ade membe aku name Kamil, sepak botol tu kene pale aku... Berdarah2... Tak sakit sangat pun tapi saje nak nangis kuat2... Pastu kene pegi bilik guru... Teacher Ramlah suro kitorang salam pastu suro si Kamil mintak maap kat aku... Kamil tu hitam orangnye dan kurang hensem dari aku... "Saye mintak maaf Faiz" kate si Kamil, nada terpakse... Pastu aku kene cakap "saye maafkan awak Kamil"... Kalau takde cikgu tu dah kompem kitorang bergaduh macam slalu...


Kalau kat taman, lepas main bola mesti pekene askrem pop dulu... Pastu beli Bika... Lepak2, men conteng2 gelongsor gune kapur tulis ayah aku... Seronok gile beb... Baru rase cam gangster... Keh3...

1 comment:

miza&tummy said...

sronok kan kecik2 dulu...

klu dulu ms kecik2,extreme...koyak kotak...pastu pg bukit kat tmn2 tu gelongsor kat bukit hahaha....sonok gile...

yg kaya adalah roller blade...

btw,dak2 skrg xde dah main mcm ni...

back to top