Tuesday, August 17, 2010

Zaman Kecik-Kecik - Mercun


Sapelah tak pernah main mercun seumor idop beliau kan... Mercun tu kalau diikutkan memang bahaye... Tapi mende2 yang bahaye ni lah orang suke wat main... Aku pun tak suke lah playsafe ni... Omputeh kate 'no rock man'... Macam2 mercun aku main dulu... Mercun ketupat, nage, bola, mancis, bawang dll...


Tapi time kecik2 dulu aku hanye dibenarkan main mercun bawang ngan bunge api aje... Pet... pet... Pastu abes dah... Tak macho langsung... Rase cam dah buat sesuatu yang tak bermakne je... 


Tapi bile aku dah main mercun power2, aku wat mende bukan2... Letak mercun bola dalam mulut katak la, ikat mentadak kat mercun roket la, pastu kejar babi hutan sambil baling mercun ketupat... Paling best main kejar babi lah... Seronok gile dengar bunyik die... Oinkk.. oinkk... 


Tapi aku tak suka main meriam... Bukan takot, kurang berani je... Dah banyak orang hilang tangan, pecah muke sebab meriam... Tak berbaloi-berbaloi pun...

P/s: Cuti raye seminggu je... Sempat main kentot ngan bilik sebelah jela...

5 comments:

+d.O.Y.A.h+ said...

nak muntah.

Faiz Tapit said...

wat bebuke la...
hahah

IQBAL ZARIN said...

main kentot. best! wahahaha...

Faiz Tapit said...

tw pn ko... hahaa

Anonymous said...

buto la ko. boleh plak ltak dlm mulut katak. ltak dlm mulut kau la. biar rasa dulu..

back to top