Wednesday, August 11, 2010

Kenapa Mesti Ada Taugeh?





Setelah bertahun-tahun mengkaji, aku dapati taugeh merupakan satu elemen pengganggu dalam bahan masakan... Taugeh berupaya membantutkan selera makan serta mengurangkan kelazatan makanan... . 

Bagi aku, tergigit taugeh tu bukan lah satu pengalaman yang dapat dibanggakan... Ramai yang memandang serong dengan cara makan aku yang selalu mengambil masa dekat 10 minit semata-mata nak buang taugeh dalam mihun...


Popia adalah antara makanan peberet aku... 
Malangnya ia juga sering kali dicemari dengan taugeh... 



Sebenarnya, aku ni memang jenis tak makan sayur sangat pun... 
Lantaklah... Hik3...

11 comments:

+d.O.Y.A.h+ said...

aku tak suka taugehh!
dan aku tak makan sayur jugakk!
arrr.taugeh jgn kaco hidop aku! haahha

hidayahAZMAN said...

taugeh enak. aku boley makan mentah-mentah. manis dan lazat. slurp. meleleh air liur.

ko 2 bende keras x nak makan. nak yang lembut jer.

Faiz Tapit said...

hahahaha... ko ske benor mende kras2 ek...

IQBAL ZARIN said...

aku jua x suka toge...

Faiz Tapit said...

bgus2... hahaha

Daus said...

aku suka togeh, sbb berkhasiat.. doo, ko kan sains makanan , xkan x tau doll... hahahaha

Faiz Tapit said...

ahh... tahyul je tu
hahaa

Li'Fi said...

ooo.i like. bole la pasni rmi2 wat pstuan boikot togeh..

Faiz Tapit said...

haha... beres2..

ikhwan said...

taugeh tersangat lah sedap! tambah pulak dalam char kuey tiaw! tapi kalau dalam char kuey tiaw mana ada keras. rangup je. hee

miza&tummy said...

aku ade cite sal taugeh nii...p lucah weyh dan faiz akan bertmbh2 la perasaan anti-taugeh faiz...

back to top