Monday, October 18, 2010

Me-LAYU Yang Terlebih Maju



Yang ni aku ambik kat fesbuk. Tengok orang kena tag. Buat duit dengan hanye login fesbuk. WTF? Macam biasa, kerja-kerja macam ni dibuat oleh kaum termaju di dunia. Sape? Bukan Yahudi, tapi orang melayu sendiri lah. 

Tengoklah senarai orang terkaya kat Malaysia ni:

  1. Robert Kuok AS$ 10 billion, 84, berkahwin, 8 orang anak.
    Kuok Group, Pacific Carriers Ltd, Transmile Group, Wilmar International

  2. Ananda Krishnan AS$ 7.2 billion, 70, berkahwin, 3 orang anak.
    Maxis Comminications, Aircel Ltd, Astro All Asia Networks

  3. Lee Shin Cheng AS$ 5.5 billion, 69, berkahwin, 6 orang anak.
    IOI Group

  4. Teh Hong Piow AS$ 3.5 billion, 78, berkahwin, 4 orang anak.
    Public Bank

  5. Lee Kim Hua & family AS$ 3.4 billion, 79, janda, 6 orang anak.
    Genting Group

  6. Quek Leng Chan AS$ 2.4 billion, 67, berkahwin, 3 orang anak.
                                     Hong Leong Group, Guoco Group, Rank Group

  7. Yeoh Tiong Lay and family AS$ 2.1 billion, 78, duda, 7 orang anak.
    YTL Corporation

  8. Syed Mokhtar AlBukhary AS$ 1.8 billion, 56, berkahwin, 5 orang anak.
    Malaysia Mining Corporation (MMC), Malaysia Johor Port, Malakoff, Gas Malaysia

  9. Vincent Tan AS$ 1.3 billion, 56, berkahwin, 11 orang anak.
    Berjaya Group

  10. Tiong Hiew King AS$ 1.1 billion, 78, berkahwin, 4 orang anak.
    Rimbunan Hijau Group, Tri-M Technologies

    Dalam senarai ni, takde sorang pun buat duit guna fesbuk. Kepada yang berminat tu, tak payahlah buat kerja bodoh. Jangan pikir duit tu senang je boleh dapat. Mark Suckerberg tu boleh lah, dah dia yang cipta fesbuk ni. Orang melayu cipta apa? Sekadar angan-angan tanpa usaha.

    Bangkitlah dari tidur, jangan sampai anak-anak kita nanti tak tau apa itu baju Melayu dan apa itu Hari Raya.

    Nak buang taik pun kena 30 sen, main fesbuk dah boleh kaya?

19 comments:

Artta said...

Oh malaysia . . .

Faiz Tapit said...

oh.......

BLADE EDGE said...

salam..

just blogwalking...biasa la melayu, kalo xguna cara mudah gitu. ikut cara MLM pulak. kononnya nak tolong sesama bangsa la alasannya..tp cuba tgk, brapa kerat yg jadi kaya guna cara tu?? elok juga, sesiapa yg slalu buat keje2 gitu disuruh hentikan segera. tak bawak manfaat pun...

Silalah ke blog BLADE EDGE

Faiz Tapit said...

xde manfaat lgsg pn... mgarut je lbih

nadey said...

AKU SONGKONG KO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aarrghhh aku pon tensen ngan org yg tagged aku pasai buat duit just on9 tu.....adoiiii huhuhuh

+d.O.Y.A.h+ said...

anak mak terbaikkkk

Faiz Tapit said...

tgk mak lah... hahaha

Mr cRoc said...

setuju...

Faiz Tapit said...

bagus2..

Wawan3y. said...

hehe stuju! so kesimpulannya xpayah lah nak jadik bangang sgt lah kan. org melayu bila la nak sedarr. =..=

Faiz Tapit said...

yup... btol tuh

tim said...

takdanya aku nak jeles tgk duit bnyk tu
ntah betul ntah tidak kan faiz

AUR said...

hehehe...nak cepat kaya tapi malas....hehehe..kartun betol sapa2 yg buat menda ni..Cuba tanya Pakcik Syed Mokhtar tu cemana dia kerja??..tu pun dapat no lapan je...

Faiz Tapit said...

taw takpe...
karton pn pndai lg

sue/allya/zalya said...

ntah2 tuh duit pinjam along.. opppsss sorryy..

Faiz Tapit said...

haha.. pastu kene bantai

It's Me, Shah! said...

ramai budak2 bodoh join bnd ni tanpa siasat dahulu. xtau halal ke haram. tau nk senang je. mane ad bnd senang nk dpt duit dlm dunia ni.. hadoi..

LediScaLateSss said...

spe tag gmbar $$$ ak block je.abih cite :)

miza&tummy said...

aku benci MLM...(tetibe)

back to top