Wednesday, October 20, 2010

Perkara Jahat Yang Kita Semua Tak Peduli




Jajan = Cekedis = Twisties = Super Ring = dll



Sampai ke hari ni aku musykil kenapa jajan sekarang makin sikit kalau nak banding dengan bungkusan beliau... Dulu aku beli dah lah murah, banyak lagi dari sekarang ni... Kalau sekarang beli Twisties ke, Super Ring ke Green Peas ke memang separuh je isi dia...Yang lain setakat angin semata-mata... Mana pergi yang lain?


Adakah ini salah satu propaganda Israel? Helah Najib? Permainan Anwar? Konspirasi Freemason?

Mungkin perkara ini nampak remeh dan tak perlu diperbesarkan, tapi aku sebagai pengguna nak menyuarakan pandangan aku yang sentiasa bernas dan adil... Ini serius... Bayangkan kalau semua rakyat Malaysia boikot jajan, macam mana lah kesannya terhadap ekonomi Malaysia... Ekonomi Malaysia mungkin akan jatuh merudum, Liverpool tersingkir liga, final exam buat kat dewan yang takde air-cond, Rosmah buat rebonding dan mungkin ISA akan dibubarkan kerana jajan itu adalah tulang belakang Malaysia, makanan penting untuk kanak-kanak...

Siapa kat dunia ni yang tak pernah makan jajan masa kecik-kecik dulu? Pak Lah pun suka Mamee Monster dulu, tapi time dia tak mengantuklah...

Sebelum parah, aku ingin menyeru kepada semua rakyat Malaysia agar menggunakan kuasa kita sebagai pengguna untuk memastikan isi jajan itu sentiasa penuh dan bukan angin semat-mata... Kita ada kuasa untuk menjadikannya satu realiti...

Aku akan bawa hal ini ke parlimen...
Kita harus bangkit dari ditipu! Hidup! Hidup!

35 comments:

Anonymous said...

lama tak makan super ring

Faiz Tapit said...

jom g beli... hahah

Anonymous said...

gilo lah. haha
isu cekedis pon nak bising.
hahaha. tapi aku setuju, hahaha

Cik Balqis said...

betol2..angin je lebey dalam jajan2 tu sume..zaman dulu bkn main penuh..memang best..skrg nie nak beli pon rse cm beli angin je..haha~~

Faiz Tapit said...

baru je beli smlm... tu yg tak puas ati tu..
hahaha

THE GREEN said...

salam...

kalo goncang, mmg byk bunyi angin jer...kalo korg nak tau, bukan jajan jer yg isi sparuh. brg2 lain pun lebih kurang sama jugak..

hari tu aku gi pi beli bedak anak aku kat supermarket. dkat rak bubuh bedak tu terpasang lampu..so nampak la bayang2 isi kat dlm bekas bedak tu. aku try la goncang sikit, rupanya isi dia tak sampai penuh pun! 3/4 bekas jer penuh. angin jugak dlm tu...

hangin btul..buang angin xper, jual angin buat aper??!!

Si-D said...

bukn jajan jer,sumer yg bungkus mcm 2 pn same..tension ak beli milo...angin jer lebh...kalu angin je lebh baik buka je,terus hidu angin dlm 2..br berbaloi beli.tol x??ckp free brape gram,tp yg free nyer angin..

doyah said...

mak nak cekedis yg macam pais bli haritu. twistis tomato. ngoooooo

emma jusoh said...

alololo..bgusla ko nih, utarakan benda yg owng xkesah tp skng da jdk kesah lak. ahakzz...

NHA said...

aku boikot dana keparat yang jual jajan separuh. aku rase orang yang jage dana tu dah songlap lagi separuh isi jajan 2.

dedekconference said...

KAHKAHKAHKAH!!!! LOL!! idea ko bernas siod!!

Cikpuan Qiqi said...

qiqi jrg da mam jajan..heehe...tringn plak nk bli tp ble memandang kropok tu yg mls nk bli..xberpada ngn hrge n jmlah yg depa jual.huuhu

Faiz Tapit said...

kenela beli byk2 cmtu.. hahaa

Anonymous said...

seyes aku tensen bile twistis yg sedap tu SKIT JE!!!!!!!!! ahahhaha tp kurangkan makan jajan ok! huhuhu

Faiz Tapit said...

tak boleh kurgkn, nti kncing manis...
hahaha

Anonymous said...

hahahahha seyes lawak!!!!!!!!! hahahahahhahahahah
ko mmg ambek food sains yg terbaik!!!!!!!!!! aku SONGKONG KO K!!!!!!!!!hahaha

± said...

strategi bisnes la tu agaknya..
baru je blasah super ring smlm
aku cadangkan kau shout kat fb najib ketidakpuasan hati kau tu...haha

Faiz Tapit said...

hahah... harap die bace blog aku..

aibaks said...

uih..jauhnye menyimpang dari jajan sampai ke isrel...pastuh balik ke anwa n najib..pastuh masuk terus ke parlimen.. haha..

nota kaki: korang penah dengar tak sebuah negeri yang diperintah oleh bangsa Tuah.. pastu memerintah tempat tsebut..tapi kuasa dipegang oleh bangsa lain.. hehe..ini sekadar pandangan jer..

Faiz Tapit said...

tu nk kene cek tu...
hehe

ChiKeDees said...

niey hah hantu chikedees (ejaan bagi nampak komersil-cari makan..nanti kiter sama2 naik parlimen wokey..aku ikut belakang hang..hehe

Faiz Tapit said...

wokey...
jgn x ikot plak

Tieah Madian said...

Ye2 je nak bw kat parlimen ye..
Haha..
Nnt aku sokong d luar parlimen..
Bw sepanduk gitu..
Ngee.. :)

Nurul Ayu said...

ini isu berbangkit dalam dunia skrg ke???

apasal aku lembab sgt??

Faiz Tapit said...

ko kene byk membace tw... hahah

masshie mastura said...

eh i involve in consumer club.
tp i dah lame xmkn jajan, xingt last tyme bile (><!!) hehe.

Faiz Tapit said...

kne byk kn mkn jajan tu.. bru meriah idop.. heheh

Lulu Caldina said...

sokong....

biar puas mkn.. jgn angin je lebih..ngee

Faiz Tapit said...

haaa... tw xpe... hihih

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

hahaaaa jajan jajan. dlu msa kecik mak mrh mkan jajan superring cz wrne dia kuat sgt (cm tkde kaitan) :P

Faiz Tapit said...

hahah... samela kite... pastu xley mkn kicap byk2 nti itam

shah zahar said...

btol...
aq nak lpk pown dah x semangat..
kopok mahal sgt...
x de mknenye lpk tnpa kopok..

Nabilah Zainal said...

"Rosmah buat rebonding" XD

Anonymous said...

haha..nyampoh tol..jajan pon nk jdik isu..tp aq pon x puas ati gak ade kdai2 yg jual jajan 1=30posen..dlu 2posen jek..huhu

Muhammad Zaqie Bin Mohd Salleh said...

aku kene g spital ni,sakit perut aku gelak guling2 ni,pak lah pun makan jugk,time xngantuk,hahahaha

back to top