Monday, October 18, 2010

Bodoh Punye Bapak Ayam!




Aku tetiba teringat kisah pasal sekor bapak ayam. Masa tu aku ngan famili aku pergi piknik kat sungai Congkak. Kitorang bermalam kat satu chalet kat situ... Beratus gak la satu malam walaupun chalet tu huduh cegampang. Tengok-tengok bawah katil siap ada pampers budak lagi. Mungkin tu pakejnya sekali. Nasib baik bukan pampers wanita.

Time nak balik dah tu kitorang brekpes kat satu hotel mewah kat situ. Hotelnya cantik, tempat makannya dekat je ngan bilik persalinan wanita.
Ok, tu aku tipu. Brekpes kat warung tepi jalan je sebenarnya. Pekena roti canai ngan milo suam. Perghh. Menu sarapan paling stim bagi jejaka-jejaka bujang berwawasan macam aku.

Lepas makan bapak aku pergi melilau carik surat kabo. Mungkin nak elak dari bayar duet makan pastu mak aku plak yang kena bayar. Aku follow je bapak aku. Ingat nak carik jajan pastu makan sorang-sorang. Pastu nampaklah sekor ayam ni dengan selambanya pergi melintas jalan. 


Ketebaboo!
Ayam tu kena langgar ngan motor. Aku termangu-mangu macam nampak lembu bogel. Pastu motor tu terus je, buat cam takde pape. Takut kena tetak ngan tuan ayam kot. Ni dah kes langgar lari.

Kemudian, adalah sorang pak cik ni tolong alihkan ayam tu kat tepi jalan. Tapi ayam tu cam tempang je, hidup lagi... Agaknya dah mereng lepas kena langgar, ayam tu pergi balik tengah jalan. Dah lambat nak pegi mengawan agaknya.


Ketebaboo lagi!
Kereta plak yang lanyak ayam tu. Terus bersepai. Haiih, aku dah jadi saksi pembunuhan kejam.

Pastu tamat.

Baru aku tahu kenapa dalam iklan cakap 'jangan melintas seperti ayam'. Rupanya sebab ayam suka lintas 2 kali.


Ni ayam kat rumah aku, serius tak tipu.

Kucing ade 9 nyawa, ayam hanya ada 2 je ke?

15 comments:

nadey said...

perghhhhhhhhhhh
tp besh kan sg congkak...lame gak aku g berendam aritu...siap beli pistol air.....

tp betol ke gamba ayam kt umah ko ni??? perghhhhhhhhhh ayam + itik....yatik???? hahah

Faiz Tapit said...

iye betol.. tp ayam tu dah mati sakit.. pdn muke
hahaa

+d.O.Y.A.h+ said...

hahah. anak mak kretip.

Faiz Tapit said...

like mader, like doter

dunspeak♥ said...

haha ayam ni cekal jugak yea..walaupun dah dilanggar sekali, beliau masih gigih gak tuh nak pi lintas jalan untuk kali kedua

Faiz Tapit said...

tu namenye pgorbanan.. hahaha

BLADE EDGE said...

hahahahahahaha..adus! sakit prut bacanyeeee

*gelak tguling2*

Faiz Tapit said...

LOL... heheh

tim said...

agaknya ayam tu mmg bajet nak bunuh diri

Faiz Tapit said...

agak2 yela kot... wakakaka

pilotHans said...

morale of the story : ayam pun bang spesis lain...dunia daa akhir zaman..wakakakkaka

Nyssa Nuar said...

pnh ku lihat d dpn mateku kucing d langgar dan pengsan sekejap kemudian bgun balik dan berjalan macam org mabuk todi..wahahahaha

Bella Bell said...

apsal gua baca entry lu yg lama2 ni? hahaha.. ewwww... patut la tak boleh lintas jalan mcm ayam.. gua dh paham.. haha..


errr.. kucing ada 9 nyawa.. lu pernah x baca novel 9 nyawa? karya ramlee awang mursyid?

Bella Bell said...

apsal gua baca entry lu yg lama2 ni? hahaha.. ewwww... patut la tak boleh lintas jalan mcm ayam.. gua dh paham.. haha..


errr.. kucing ada 9 nyawa.. lu pernah x baca novel 9 nyawa? karya ramlee awang mursyid?

miza&tummy said...

ayam tu mngawan ker (efek byk sgt bace blog faiz)

back to top