Tuesday, October 19, 2010

Dibuang Kerja Sekali Lagi



~10.10.10~

Tarikh yang cantik... Tapi tarikh nilah tarikh aku gaduh ngan biniku, Nora... Kesnye hanyelah kerane Fasha yang chat ngan aku kat Youtube... Kami bergaduh teruk malam tu... Nora meminte untuk diceraikan.... Aku buntu... Last2 aku keluar rumah menaiki Honda Accord ku yang kaler hitam... Honda Accord ku yang kaler putih telah remuk dilanggar babi mabuk...

Aku memandu seorang diri ke satu lorong yang sunyi... Dalam samar2 tu aku nampak sekor biawak di seberang jalan... Aku bawak kete ku tepat ke biawak tu... Aku bercadang untuk menakut-nakutkannye sahaje... Pap!! Aisey... Terlenyek plak dah... Tibe2, muncul sekor babi sebesar Adibah Noor dari semak2... Babi tu meluru ke arah keretaku... Boom!! Keretaku melayang... Aku hanye mampu menjerit sebab Honda Accord ku calar...

Keretaku terhempas di satu kawasan yang entah ape namenye... Aku keluar dari kereta dan meletakkan helmetku di seat driver... Dalam pade itu aku taw aku masih hidup... Honda Accordku calar teruk... Apelah nasib aku, keretaku tak abes2 dihentam babi... Babi punye babi...

Dalam kegelapan malam, aku berjalan sorang2 dengan hanye bertemankan lampu henset... Aku pun cek balance kredit aku... Dapat satu mesej, "Sile samak dulu henset anda sebelom mengecek kredit"... Cilake... Pastu henset aku terpadam teros... Tibe2 kakiku tersadung kerane melanggar pokok taugeh... Mukeku tersembam atas taik kure-kure... Sedar2 je aku kat office tempat kerjeku... Camtulah citenye...

*************************************

"Awak cerite sume ni kire tu lah alasan awak tak masuk kerje semalam???"

"Ye boss... Saye mintak maap boss... Saye taktaw camne sume ni boleh berlaku kat saye"

"Ko boleh blah dari sini!! You are fired!! Bahlol punye budak!! Nak wat alasan pun sampai camtu skali!! Aaarrghhhhh... geramnye aku!!! Badigol nye budak!! Kecik2 taknak mampos!!! @#$%$#@&*%$#@!!@##$$$%%^&**!!!!"



Beginilah nasibku yang asyik dibuang kerje... Sume majikan aku sangat menjengkelkan... Pasni aku nak try jadi posmen pulak lah...

8 comments:

Anonymous said...

ape ko mengarut neh?

Faiz Tapit said...

Besela mgarut2 ni...
hahaha

ashraf said...

asik2 accord, nora danish ngn fasha.xde karekter lain ke?

Faiz Tapit said...

hahaha... da bosan nti aku tukar la

Anonymous said...

hahahahaha nek keta pakai helmet...
selamat sangat..!!

Faiz Tapit said...

safety 1st!
hahah

shah zahar said...

asal bodo sgt coter ko..
tp bos kau mmg menjengkelkan..
bakar dia!!!

Faiz Tapit said...

hahah... nti ak bkar

back to top