Friday, June 3, 2011

Cerpen - Aku Seekor Lembu Part 2




Baca PART 1


Masa aku nak blah tu, ada sorang anak manusia tengok-tengok je aku... Aku menatap, dia menjeling... Mata bertentang mata, dari mata turun ke hati, dari hati turun ke batang... Eh, mengapa begitu? Adakah ini yang dinamakan cinta? Oh, dahsyatnya... Tanpa diduga, lamunan aku terhenti pabila seketul batu hinggap di punggungku... Cilaka punya manusia, kau ingat aku ni jamrah ke apa?


Aku pun terus lari, cuba berlagak seperti lembu normal yang lain... Takkan lah aku nak pergi sepak terajang dia balik, ye dak? Sabar jelah... Selang 4,5 rumah lepas tu, aku berenti kejap kat rumah Tok Imam Kampung Buah Besar ni... Dah nama nya tok imam mestilah Astro Oasis yang dia layan kan... Tu channel peberet aku tu... Bila jenguk kat tingkap rumah dia, terus aku menyumpah... Layan sinetron rupanya orang tua ni...  


Hari dah petang, bosan lah pulak... Aku duk melilau sana sini macam takde pedoman hidup... Tiba-tiba, cuaca mendung gila... 


"Woi matahari, bakpe ni?", tanyaku kepada matahari...


"Aku pening doh... Cam nak demam je rasa... Malas lah main shisha lagi", jawab matahari...


"Aku dah kata jangan bantai banyak-banyak... Tu lah, babil sangat", tegurku...


"Kau jangan nak ceramah sangatlah... Aku debik karang", jawabnya tegas...


"Suka hati kau lah matahari, kau pun dah besar", aku membalas... Si matahari sekadar membuat muka tak puas hati dan bajet samseng...


Tu lah, baru nasihat sikit taknak dengar... Tak nasihat karang mati kat kedai mamak lah jawabnya... 


Masa nak cross jalan kat tepi warung Pak Jembut, aku terjelepuk depan makwe-makwe lembu yang cun... Mereka ketawakan aku sambil tutup-tutup mulut... Besar gila kemaluan aku... 


Aku terus blah dari situ cepat-cepat... Kemudian, aku nampak Mei Mei, seekor kura-kura jantan yang sangat bengis... Bengis dia boleh kata singa pun kecut telor kalau jumpa... Mei Mei dah lah kuat mencarut... 


BERSAMBUNG...

28 comments:

Akim Iqbal said...

eh ?

strawberrycincau said...

kah3... err, lembu nih name pe?? hahaha

Yuyu Musa said...

tapit dah la kuat mencarut...

mei mei = tapit

auny aizie said...

er ?

Chempaka Sari said...

hahaha kelakar...

Anonymous said...

maaf ye....blog saudara kdg2 terlebih...malu sikit anda lelaki muslim...maaf!!!!

nik lan nik mat said...

part 3...part 3

Anonymous said...

rosak umat mcm ni...huh

Naddia said...

besar mane kemaluan itu? na taw..na taw

Syuhada said...

lawak seh.

Ayeem Jemain said...

mei mei gula2 comel!

are-lynn hazel said...

haha~cepat2 la sambung~
alahai~

Rozuan Ismail said...

bape banyakl da sambungan dia.tok imam layan sinetron? wakaka

:: eiDza miRa :: said...

suke nye ade jongos.... baru ade ke da lame ekkk...?

:: eiDza miRa :: said...

suke nye kat si jongos.... baru ade ke da lame ekkk...

Faraa Cullen XD said...

cm haram jep weyh , haha
ko na buad sinetron lembu kerw apa ? =='

Faiz Tapit said...

lebih kurang lah. kah3

Faiz Tapit said...

jongos tu dah lame gila dah la. hik3

Zarip Ayman said...

boleh buat novel nieh.. haha ! a. samad tapit !

Pure Lily said...

Lamenye cerpen nie...asek bersmbg ajer..

mushroom said...

apa ni main sambung2.. dah macam sinetron dah.. kalau byk episod aku debik ko :P

Salam said...

bok gapo nih? ;)

ayu Yusop said...

klaka sehh. hahah

asyik sambung je. ape kesudahan si lembu ni ntahh

Cite sket said...

hahahaha..

Siti Mashitah Saidin said...

banyak nya part? aku suka la matahari tuh... dia laki ka pompuan... ejas kat aku bila2.. hahahah

joyahbunga said...

heheheheh^^........

Alin said...

makin femes pula lembu nie skrg, hehe

akukurekure~ said...

aku tak mencarot~
agagagagagagag

back to top