Saturday, June 11, 2011

Cerpen - Aku Seekor Lembu Part 4







Lantas aku menoleh ke belakang... Terkejut beruk aku dibuatnya... Okey fine, terkejut lembu aku dibuatnya... Rupa-rupanya Mei Mei datang balik... Kali ni beliau bawak geng... Adalah dalam 10 ekor... Tapi, semuanya termengah-mengah kepenatan... Penat lah tu nak kejar aku sampai sini... Padahal aku jalan lenggang-lenggang je dari tadi... 


"Hik hik hik... Kau orang ni nak apa? Nak buat drama Ninja Turtle ke?", gelakku...


"Lu memang mau mati meh! Kami ni kura-kura, bukannya penyu... Turtle tu penyu lah sohai!", balas Mei Mei...


"Ahh... Apa aku kisah? Sama je lembab nya! Kah kah kah", sambungku...


"Geng, serang lembu jilaka tu! Kasi mampus sama dia", ujar Mei Mei kepada geng beliau... 


Secara serentak geng beliau datang ke arah aku sambil buat muka ganas makan chewing gum... Yang hisap rokok pun ada... Jarak antara aku dengan geng Mei Mei tu adalah dalam 3 meter... 18 minit kemudian, mereka masih dalam perjalanan ke arah aku... Aku sempat tidur 10 minit... 


Malas nak buang masa lagi, aku bangun dan terus sepak geng kura-kura tu... Ada yang masuk parit, ada yang tercampak tengah jalan, yang lari lintang-pukang pun ada... Maksud aku, takdelah lintang-pukang sangat pasal diorang ni bukannya boleh lari pun... Aku selesaikan diorang lagi cepat dari masa diorang nak datang kat aku... Last-last, tinggal Mei Mei sekor je...


"Okey, okey... Lu memang kuat... Gua surrender", ujar Mei Mei ketakutan...


"Bak sini cengkerang kau", kataku kepadanya...


"Janganlah camni bro... Malulah gua nanti", rayu Mei Mei... 


Terus aku angkat kaki... "Okey,okey... Gua bagi, gua bagi", balas Mei Mei sambil membuka cengkerangnya slow-slow... Kemudian, nampaklah kote kecik... 


"Kah kah kah! Besar tu je? Bila ko nak baligh ni?", aku ketawakan Mei Mei...


Mei Mei pun terus blah secepat yang dia boleh... Nasib baik henset aku rosak je, kalau tak dah lama aku ambik gambar letak kat blog... Takpun masuk kat Tumblr ke... 


Cengkerang beliau aku bawak balik, boleh buat kenangan...


BERSAMBUNG...

27 comments:

DiNieezyANe said...

Kacang menglembu pun tak ganas macam ni.

ascil.punye.lah said...

tak boleh blaaaaaa.ntah bile ntah nak abis cerpen nih..

ascil.punye.lah said...

lembu jilaka!kahkahkah.
eh bila nak habis daaa cerpen nih.

Eksotika Blogger said...

hahahahahahhaha mmg le kote dia kecik, da kure2. kang besar cam lembu kang terkengkang plak jalan nyer.wahahahahaha~

Rozuan Ismail said...

pastuh ko bajet ko nye besar la.haha

nik lan nik mat said...

byk lg ke episodnye?

Siti Mashitah Saidin said...

part 5 lgi?

Chempaka Sari said...

asal lawak sgt nih? hahaha

Yuyu Musa said...

hahahaha..mei mei mcm abdul jgk..x sepadan jantina dgn nama....ngek

yeb said...

huish hebat kisah lembu ni... bsambung2.. ang x join fuuubook k tapit ? harharhar

ameto primero augusto said...

hahaha, terbaik lah tapet! haha. aku guling baca cerpen ni.

harap nanti lembu tu tak dibuat korban time raya. wahaha

Ayeem Jemain said...

jilake, ingat dah taubat

nalhuda said...

hahhaha...kesian mei mei...

NurIzza said...

hahahahahah ngok ngek mei mei..

cimOt said...

lombu lombu lombu..

+d.O.Y.A.h+ said...

pnjam cengkerang. nak buat bra.

Dieba Azman said...

huhu lembu yg kejam..

Zarip Ayman said...

HAHAHAHA.... laaaa..ingtkan mei mei tu betina..XD

Zarip Ayman said...
This comment has been removed by the author.
Daus said...

yang part tido lu sebelom kura2 sampai mmg mantop... nak part 5, yeah!

Pijisketch said...

dayyum!

Pure Lily said...

igtkn si mei mei tu pun lembu jugek..rupenye kekura..

Raden said...

laa..mei mei jantan ke...ingatkn ah moi

Hidayah Ahmad said...

haha kelakar

Faraa Eiman's said...

bkn ko ta sehad kerw ? semangat ag nak update merepek , haha :P

joyahbunga said...

mmg otai la lembunya..hahahah

crayon said...

cengkerak dia lembut kan?? boleh picit2 kan? hahahahahaha

back to top