Sunday, June 5, 2011

Cerpen - Aku Seekor Lembu Part 3




Baca PART 1, PART 2


"Woi lembu! Pehal lu pandang-pandang gua? Gua ni ganas taw!", tempik Mei Mei tak pasal-pasal...


"Dah tu, kau nak gaduh lah ni?", balasku dengan nada yang ganas...


"Lu mari sini! Biar gua kasi penumbuk", tempik Mei Mei lagi...


Aku jalan ala-ala gengster ke arah Mei Mei... Tanpa sebarang amaran, aku terus sepak kura-kura bangang tu masuk dalam semak... Tengok-tengok, dia dah terbalik dah, tak boleh nak bangun... Terkapai-kapai mintak diterbalikkan semula... Lepas ketawakan beliau, aku pergi tempat lain pulak...


"Mak, tu apa tu?", jerit seorang anak manusia kecil sambil menuding ke arahku...


"Itu nama dia lembu, jangan dekat-dekat, nanti bodoh macam dia", balas mak nya selamba...


Haram jadah... Macam tu je dia cakap kat aku... Kalau dia taw aku ni suka baca Reader's Digest, mesti dia takkan berani cakap camtu...


"Hoi Maikel!", jerit satu suara memanggil nama ku...


Aku berpaling... Robert rupanya... Robert ni geng lama aku masa main kubang-kubang dulu... Dia ni dari Alor Setar... Tuan dia yang tokey warung Pak Jembut tu lah... 


"Woi, hang p mana? Lama tak nampak hang", aku bertanya...


"Aku busy laa ni... Tuan aku tak abeh-abeh p suruh aku buat tu buat ni... Gila dia tu", jawab Robert...


"Hang jangan ikut sangat cakap dia tu... Sekali sekala, kena lah lawan sikit... Hang ni takdak teloq betoi lah... Bagi ja penampaq sedaih dua ka", marahku pada Robert...


"Eh takpalah Maikel, aku balik dulu... Satgi dia ngamuk pulak... Mampuih aku... Babai", balas Robert...


Apa nak jadi lah ngan si Robert tu... Dulu tuan aku camtu jugak... Taw nya suruh buat kerja je... Tu yang aku memberontak lari masuk kampung ni... Sampai sekarang dia tak jumpa aku... Padan muka...


Aku tengok si matahari tu dah makin sihat... Semenjak ada makwe ni muka nak maintain sweet je... Rasa nak lempang pun ada... 


"Woi kau!"


Satu pekikan suara kedengaran dari belakangku... 


BERSAMBUNG...

20 comments:

+d.O.Y.A.h+ said...

jgn lupa masukkan gambar fl :P wekk

nik lan nik mat said...

alaa..asek bersambung je..mencinya

Zarip Ayman said...

robert dari alor setar ! hahahahaha

:: eiDza miRa :: said...

betol3...asek sambong2... adehhh... wat saspen jeeee...

nursyamime said...

maikel..maikel...
haha..

Rozuan Ismail said...

aku cm malas dh nk baca.asyik bsambung je.ko ingat ni sinetron indon ke apa

Yuyu Musa said...

maikel hebakkk nooo..


cepat la sambung..huk alorhhhh

Raden said...

name sume hollywood

Pure Lily said...

sokong nik lan nik mat~

Ayeem Jemain said...

ni aku rasa cerpen yang takde isi takde pengajaran ni. shit

Fina Fento said...

hahaha.

Faraa Cullen XD said...

cerpen lembu pown smbong gax =='

emieysandra said...

oo..maikel itu lembu.

aQi + GenGkey said...

deeeeyymmit..
b'sambung lg..
ape ni karya agung ke nk b'sambung smpai doploh episod..
kui3..:D

hakeem kira said...

mana gambar fatin liyana ?

strawberrycincau said...

ooo.. maikel upenye name kau oh lembu.. ooo. maikel..

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

agak2..nanti boleh wat filem dak?

mushroom said...

bodo macam lembu padahal dia pun makan daging lembu hahaha

joyahbunga said...

sik sambung..mcm sinetron indon dah ni...heheheeh**

shada wentz said...

haha.eksaited pulak aku baca cerpen ni ;p

sambung cepat! waaaa!

back to top