Monday, June 27, 2011

Cerpen - Aku Seekor Lembu Part 7




Baca PART 1, PART 2, PART 3, PART 4, PART 5, PART 6

Gedegang!!

Winkie tercampak kat tepi jalan... Kereta yang langgar dia terus blah macam tu je... Aku sempat menunjukkan isyarat lucah beberapa kali kat kereta tu... Perkataan 'babi' juga turut terpacul dari mulutku tanpa henti... Kebetulan pula, 2 ekor babi sedang molek-molek je lalu kat situ... 

"Hei brader, jangan main-main lah dengan nama kami, kami ni pun ada perasaan jugak", tegur salah seekor babi tersebut...

"Bro, tolong aku bro... Member aku kena langgar kereta ni bro... Langgar lari bro", jawabku, cemas...

"Hah? Mana beliau? Mana beliau?", babi-babi itu bertanya, seperti mahu menolong...

"Tu hah, beruk tu... Nama dia Winkie", balasku lagi... 

Babi-babi itu pun berlari terkedek-kedek ke arah Winkie... Disebabkan tengah kecemasan ni, aku tak jadi nak ketawakan diorang... 

"Sabar Winkie, bawak mengucap wei, mengucap!", jeritku kepada Winkie...

"Aku... Err... Aku... Aku lupa lah!", balasnya sambil batuk-batuk keluar darah...

"Macam mana kau boleh lulus PAFA dulu ni hah?", tanyaku...

"Dulu tu aku tipu ko je, aku mana lulus pun sebenarnya... Uhuk... Uhuk", balas Winkie sebelum pengsan...

"Uihh, parah dah kawan ko ni, ada insurans tak dia ni?", tanya salah seekor babi tu dengan muka yang serius...

"Kau ni boleh tahan bangang jugak... Kau nak tolong ke tak ni? Grrr!", balasku sambil buat bunyi Grrr yang menandakan aku tengah marah...

"Heee... Rilek bos, aku gurau je... Jangan risau, kawan aku si Pantek ni budak medic dulu... Taw lah dia nak buat apa", jawab babi tu yang aku taktaw lagi nama beliau siapa... 

"Ow Pantek... Kau ni pulak nama apa?", tanyaku...

"Albert", jawab babi tu ringkas...

"Nama aku Maikel, lembu terkacak kat kampung ni", aku membalas sambil membidangkan dada...

Sementara itu, Pantek bertungkus-lumus merawat Winkie... Setelah 2 hari, Winkie masih tak sedar-sedar lagi... Aku cuma mampu berdoa... 
Bertahanlah Winkie... 


BERSAMBUNG...

23 comments:

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

haha..cam haram...bekas medik..pafa.best2

+_Miss.Jannah_+ said...

gila sengal..haha

Akim Iqbal said...

pantek !!

Siti Mashitah Saidin said...

haish! sambung lagi!~ grrrrr~~

Raden said...

name babi pon leh lucah. babi punye babi!

KiD said...

pantek betul babi tu.haha.part 8 buat panjang skit bro.saspen gila ni.

budaksetan said...

woi lahanat, kau nak buat sampai berapa part?grrr

Chempaka Sari said...

SENGAL LAH AWAK NI MAIKEL...HAHAH

Anonymous said...

bodoh nye cerpen...dah makin panjang plak. leh buat cerpan plak

salwaismail said...

nexttttt! nak part 8 pulak. hehe :)
http://salwaismail.blogspot.com

Farhan Hanif said...

aku rasa kalau ada pengarah buat adaptasi macam citer Nora Elena ni kompem gempak....hahaha

Amir Menangis Sepah Juara Maharaja Lawak 2011

Scya Lollita said...

ceis . hampeh punya tuttt

hamzah ian said...

bosan ah byk gila babi sambung.. aku dak bace pung..

jujur ni jujur..

misz sheyla said...

mengong la...hahahha ....part 8 plisss.....

summerscarlleth said...

haha..lawak gela...

✿ boonga_kecik ✿ said...

moooooooooo. bla nak abes nie, moooo?


Aku nak seketul dslr buat masak sup. Plis. Plis.

Ayeem Jemain said...

pantek nama? pundek takde?

yen yen said...

xlme lagi leh wt novel nih..






pantek ? haha

Anonymous said...

cambabi kan nama winkie tu...hahaha

Faraa Eiman's said...

gampang dohh ! ble nak abes nieyh ? haha xD

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

waaa tergelak time babi buat muke serius.. sengal laa!

mr_bugZ said...

ek??? hahahahaha...
cam harammm!!!
boleh gile aku baca cerpen ko ni! hahaahah

DaYaH JeLitA said...

aku paksa ang sambung cepat2 .nie nak tension nie!!!! hisyhhhhhh...harharharharhar

back to top