Saturday, July 30, 2011

Mimpi Indah Yang Tak Basah



Petang yang hening... Aku menyalakan cerut mahalku dengan lighter cap Aladdin... Asap berkepul-kepul seperti bulu dada cimpanzi yang dibakar... Lantas aku parking Honda Accord kaler putihku di sebelah Honda Accord ku yang kaler hitam...



Aku mengeluh penat... Aku terpandang jiranku yang sedang bersungguh-sungguh membasuh kereta Kancil buruknya... "Hidup da berpuluh taun pun kancil lagi" bisikku dalam hati, sedikit angkuh... Setelah puas menggelakkan beliau, aku pun berjalan masuk ke rumah... Aku perasan mulutnya terkumat-kamit sesuatu, seperti sedang marah... Kemudian aku membaling kasut Bonia ku tepat ke kepalanya sambil menunjukkan isyarat lucah... Headshot lagi nampaknya... Beliau terkesima dalam kesakitan...


"Hmm... Esok beli kasut baru lagi lah nampaknya", bisikku dalam hati... Masuk kali ni, dah 13 kali aku baling kasut kat dia... 2 kali terkena pale bini dia... Itulah antara hiburan kesukaan aku selain parking kereta depan rumah orang...

"Kinah! Ooo.. Kinah!" Jeritku memanggil amah Indon ku yang cantik bertubuh sedap-sedap... "Ya... Apa dia pak?", tanye amahku... Beliau hanya mengenakan kain batik dan singlet ketika itu... Mataku tersenyum lebar...


"Amekkan tuala I... I panas ni, nak mandi", kataku pade Kinah dengan suara manja ala-ala Dr Rozmey...


"Apa dia bang?!! Awak nak menggatal ngan si Kinah ni lagi ye hah?!!", jerit satu suara yang ala-ala bini aku... Rupanya memang bini aku... Nora namanya... Nama kampung dia Nora Danish...



"Si Fasha tu ade kol abang lagi tak? Cakap betul-betul!!", marah biniku yang garang umpama singa jantan period... "Takde pun yang... Abang dah tak layan die dah... Betol" ujarku sedikit takut... Bukan takot bini, hormat namanya...


Tetibe henset Beriberi ku berbunyi... Ringtone lagu Adamaya... Keluar nama 'Fasha Schuweet'... Biniku ternampak...


Kapow! Kepalaku berpinar...
Sedar-sedar je aku kat UKM, tengah kuliah...

25 comments:

IQBAL ZARIN said...

lol~ kalau kau mampu mimpi basah dengan cerita sebegini... tak tau la. haha

Faiz Tapit said...

xdela cmni wei... hahah

+d.O.Y.A.h+ said...

yuw.badan abg rozmeyyy.wiwit

Faiz Tapit said...

weeeewiitt

gnesop.com said...

tgh kuliah pun mimpi? haru...huhuhu

Faiz Tapit said...

hahah... mane2 pn boley

ashraf said...

name schweeet tu mcm bdk kbh yg aku knal je.gile geli name.hahah

Faiz Tapit said...

Haha... ak dgr dari sape ntah

pp hyun jae said...

wakaka...

Faiz Tapit said...

waka waka

~♥ iella ♥~ said...

fu yoooo..dasyat nooo..hihi... nama gn gambar tue cm kenal jer..hihi

salam kenal,
http://fadthnwan.blogspot.com

Faiz Tapit said...

heheh... salam kenal jugak

2nd Princess said...

best !!!!!!!!!!

Faiz Tapit said...

tenkiu! heheh

Aunty P Baek :) said...

mmg never la ko na dpt ap y ko mimpi tuh kan,,
ahahahah

Faiz Tapit said...

harap2 dpt la kn... kah3

Lulu caldina said...

ni mesti tetido dlm kelas...
lap liur weh..

ngee.....

Faiz Tapit said...

jgn risau... xde meleleh2 lah... hihi

Nyssa Nuar said...

ahahahahaha..nk gelak guling2 rse...

Selikat Coklat Berbicara said...

weewiittt ! awww aww , abang jgn gatai !

haha , lawak :D

Si DauN CeRi said...

aaaa..ni entri bile eh? bru jumpe. lawak nak mam. hahahahh

wanna said...

celaka...
aku pun tataw apasal aku gelak.. ahahahaha

wanna said...

celaka..
aku pun tataw apasal aku gelak.. hahahahahaha

Puteri Farahin said...

Haha...mcm mcm

Fiza Jaafar said...

oke..sedang gelak sorang2 depan pc kt opis! :D

back to top