Tuesday, July 26, 2011

Cerpen - Aku Seekor Lembu Part 12



Wei, tolonglah jangan bunuh aku… Aku ada anak bini kat rumah… Lepaskan lah aku”, rayu pontianak tu…

Bini ko cantik tak?”, tanya Winkie sambil buat muka sangap…

Bagi aku mestilah dia cantik, kalau ko yang pandang mesti ko cakap bini aku tu muka cam hantu aje”, jawab pontianak tu lagi…

Haah lah, ye tak ye jugak kan… Tapi, kalau ko taknak mati, ko kena tunaikan kami 3 permintaan”, sambung Winkie lagi…

Apa bangang nya lah ko ni! Aku ni pontianak, bukannya jin lah mangkuk!”, marah pontianak tu…

Aku hanya mampu gelengkan kepala di atas kebodohan Winkie itu… Malu pulak nak mengaku kawan…

Abes tu, kalau aku lepaskan ko, apa aku dapat?”, tanyaku kepada pontianak tu…

Korang akan dapat ucapan terima kasih dari aku… Ikhlas punya”, balasnya selamba…

Belum sempat aku nak cakap pape, Winkie terus lempang pontianak tu kuat-kuat… Tak cukup dengan tu, dia siap tarik-tarik lagi rambut pontianak yang panjang tu…

Okey, okey, janganlah buat camtu oi… Sakit lah… Yelah, yelah, aku bagi korang hadiah spesel… Aku tak tipu punya… Tapi, ada syarat, pasal mende ni bukan calang-calang hidupan boleh dapat”, jawab pontianak tu…

Apa syaratnya?”, tanya Winkie dengan muka penuh nafsu…

Aku kena pergi jauh-jauh dulu dari sini baru korang boleh tengok mende tu”,kata pontianak tu lagi…

Sejurus kemudian, muncul satu kepulan asap putih di depan kitorang… Selaku seekor beruk, Winkie pun terkejut beruk… Aku pula masih tertanya-tanya benda apa yang pontianak tu bagi…

Aku chow dulu, baru korang boleh tengok mende tu… Baibai”, pontianak itu membalas lagi sebelum terbang entah ke mana…


Bersambung...

11 comments:

nik lan nik mat said...

wei..bile nak abes cite ni..

Ayeem Jemain said...

cinta ayam aku lama tak jalan. haha

C i k P i p i T e m b a m said...

tak sabar nk tggu smbungnyeeeee xD

budaksetan said...

babiks, sampai kiamat bersambung --'

bella lim said...

menipu doh pontianak tu. confirm!

DaYaH JeLitA said...

ahaha...part terkejut beruk yang tak tahan....wakakaakakka

haqimi zulkefli said...

= =" kau buat saspen sgt ni kenape?? hudate cepat..!!! :D

nur intan hazirah said...

hahahahaha xabih2 lg upernya drama bersiri lembu nie ....nice sampai darah2 hidung aku gelak

Faraa Eiman's said...

lagi =='

Daus said...

LOL

nurniyusoff said...

gile la ko ni ... ahaha

back to top