Sunday, January 16, 2011

Cinta Monyet & Cinta Siamang



Seronok baca kisah cinta kat blog si Paggiya, kosmetku... Pasal cinta monyet... Untuk pengetahuan kau orang sume, cinta monyet tu sebenarnya merangkumi budak-budak sekolah rendah yang dah gatal nak mengawan... Lepas sekolah rendah, mungkin istilah cinta siamang digunakan... Takpun cinta lotong, cinta gorilla dan cinta kongkang...

Okeh, tetibe aku tulis mende yang mengarut dan tak berinformasi... Selalunya aku tulis pasal mende-mende berilmiah je ye dak? Aku sebenarnya nak bincangkan pasal cinta monyet ni... Kenapa sebenarnya wujud istilah cinta monyet ni? Sape yang cipta dan kenapa mesti monyet?

Selama dekat 18 tahun, eh, 21 tahun aku hidup ni, dah macam-macam cinta aku lalui... Masa darjah 4 dulu, aku pernah bercinta dengan sekor kerengga... Ni serius, aku tak tipu... Aku taktaw nape dulu aku boleh bela kerengga dalam bekas Lego tu... Tapi, aku bukannya freak, aku unik...


Tapi, sebenarnya aku bela kerengga tu tak sampai satu hari pun... Memula aku bagi makan gula je, aku letak gula banyak-banyak dalam Lego tu... Sumenya sebab aku taw geng-geng semut ni suka mende-mende manis je... Biasalah, darjah 4 kan... Otak pun baru besar-besar kuku lembu je... Main meriam pun tak berani lagi... Padahal sampai skang pun tak berani... Tapi, lastly, sad ending jugaklah... Bila aku dah bosan ngan kerengga tu, aku picit dia sampai mati... Rasa nyesal jugak pasal aku tak sempat pun bagi nama kat kerengga tu... Tapi, yang membuat aku tertanya-tanya, camne nak taw kerengga tu jantan ke betina? Ahh sudah...

Bila dah naik darjah 6, aku ada suka kat sorang makwe ni... Masa tu aku ketua darjah beb... Bukan calang-calang manusia boleh jadi ketua darjah ni... Makwe tu memang cumil gila... Rasa nak bonceng dia naik basikal pastu pergi makan karipap kat taman je... Eee, schuweetnya! Dia dahla tak pernah kedekut nak pinjamkan pemadam dia kat aku... Cinta kami berputing berputik hanya kerana sebijik pemadam yang akhirnya aku tercurik bawak balik rumah... Hik3... Bukan sengaja wak, saya terambik lah... Saya dah kaya nanti, saya belanja awak keropok sira kat kantin ye... 



Bila aku sekolah menengah, aku takde pun nak bercinta-cinta... Biasalah kan, bila dah sekolah menengah ni, sumenya kemaluan... Nak pinjam pemadam makwe-makwe pun malu... Nak main tarik-tarik tudung pun dah malu...  Aku rasa pasal tu lah cinta aku dah tak berputing berputik lagi... Ketua kelas pun aku tak jadi... Pengawas lagi lah... Tak merasa pun pakai baju kaler-kaler... Kalau baju aku ada kaler pun bila malas basuh baju je... Bila dah teruk sangat, kanak-kanak form 1 lah yang jadi kedai dobi aku...

Bila kat matrik Johor dulu, barulah aku bercinta balik, sampailah skang... Tapi, yang pasti, bukan sebab pemadam... Heheh... Tapi, setelah panjang-panjang aku merepek ni, takde satu jawapan pun aku mampu bagi pasal cinta monyet ni... Mungkin sebab aku ni budak Food Science kan... Takde kena mengena pun ngan monyet... Nanti aku tanya budak-budak Zoologi... Kalau diorang pun taktaw, barulah aku pergi tanya Perhilitan... 

Damn! Cinta monyet memang best! 

34 comments:

ashraf said...

ape da kau mngarut ni ahahaha

NurAfizahMazlan said...

hahaha. tetap tak berilmiah

Tasha said...

ni la manusia punye keja tp monyet dpt name,hak2

cikserabai said...

aii budak zoo...tp tarak penah kapel ngan munyit lagi..
btw,damn besh la kot chenta munyit ni.. .muahahaha

InaSazlan said...

hahahha mmg bleh menghilangkn stress r bace blog kau bukn blog bapak aku nih haha

cik miera said...

cinta monyet yg best..kui3

zacky ~786~ said...

perrgghh mmg mantap cinta monyet..hahahaa

tira azhar said...

mengkaruut.. haha

mR.sYaH said...

asal cinta monyet??? sebab bercinta sambil gayut2 ker??

Aisyah Thaqif said...

jadi keje gak ye bela kerengga , dulu time otak bodo - bodo , aku prnah bela sekor burung sesat , burung tu cedera . aku amek minyak gamat pastu taruk kat tmpat yg cedera tu . pastu aku susun lego bentuk rumah pastu letak burung tu dalam rumah lego . lepas tu aku pegi minum air kat dapur , bila nak jenguk balik burung tu , innalillah . . .

Shidy said...

damn...ak benci tgk beruk @ monyet @ yg sewaktu dgn nyer..ahha

FaZira HaLiM said...

budak budak zaman sekarang taksub sangat nak bercinte.

tanye jelah diorang cinta monyet tu ape. aku pun xtahu apebende tuh.

yatee 'yosh' yakuza said...

aii aii aiii romentik nye!

analia buyani said...

monyet Proboscis itu cumel...hahahaha..

LehaMY said...

mentang2 entry kaitan cinta monyet , semua letak gambar monyet . HHIHIHIHIHIHI :D

cinta monyet tu mcm cinta main2 gak la tu kan . tak gitu . hehehe :D

rossoneri said...

oooooo pembuli aaa, sampai hati picit kerengga tuh

six.september said...

apahal jadi ketua kelas. orang suruhan cekgu je tuh

DeE YaNa said...

ko bukan budak syariah ke??hahaha:P

yuyu said...

nasib baik kau bercinta dgn kerengge...

kalau ngan boya?ngan ko sekali jadi boya kot..keh keh keh...

aku cadang ko kapel blik la dgn kerengge...nnt dpt ank semut...huahuahua

.:padie_eyla:. said...

aha. nampak lah jugak usehe ke arah ilmiah tuh walaupon tak jadi. =p

eastzatul hidayah said...

kahkahkah...kelako!! boleh masuk raja lawak la bro..buat citer cmtu..konprom ko menang!!

farhana_acimek3 said...

hahah bcinta ngn kerengga ngee unik2..

Panglima Arep said...

haha.. monyet ngn kau same je..
tau nk puting je. hahaah

suka_haha said...

monyet pun dah pandai hisap rokok hehe..

jemput sini yer
blog Matdin

Amanie Ashraff said...

macho la monyet tu posing. wakakaka

Si DauN CeRi said...

hahahah..
kreatip betul eh?
bela kerengga dlm lopak pensil pastu tauk gula sekali.. kelakarnye!
pastu g picit plak sampai mati. kejam gile. lepaskan aje lah kalau dah xnak. bley die g cari bf/gf lain..heh~

+d.O.Y.A.h+ said...

bongekla gmbar bawah tuhs -__-
nakal anak mak!

misz sheyla said...

aduyaiiii..xleh bla gambo kat bawah.....kehkehkeh

diamuslima said...

aduiiii aiii.. cinta lah monyet... hehhee

'sEweL sKeJap' =.='' said...

ngokngek la ko nie...xdek keje bela kerengge..hahaha..pape pon..mmg pecah perut ak bile bce.sihat jntung ak skejap...

Mahfuzah said...

pandai btol mengarut...hahaha

TONGKAT GURAH VAGINA said...

Ihhhh gambar lucu lucu banget....

real kadijah. said...

saje je na gtau aku pon matrik joho..haha

sase said...

C!nta mnyt mmg best gla xpi bkn dgn mnyt lar ngn cpew y kte ske

back to top