Friday, January 14, 2011

Suatu Malam Di Malam Jumaat



Malam yang sayu... Jiwaku sepi... Aku hanya tinggal berdua bersama anakku yang satu, Supar namanya... Biniku pergi outstation... Si Supar sudah pun nyenyak dibuai mimpi... Sesekali tangannya tergapai-gapai seperti sedang meraba-raba sesuatu... Mungkin mimpi basah pertamanya... Aku hanya tersenyum bangga... Sudah besar anakku rupanya... Walaupun usianya baru 7 tahun, tapi dia tak pernah mengeluh setiap kali pergi mencari rezeki sesudah sesi persekolahannya tamat setiap hari...

Semenjak aku dibuang kerja kerana membelasah majikan aku tempoh hari, si Supar dan bini ku lah yang menyara keluarga ini... Aku hanya duduk di rumah sambil memikirkan kerja apa yang sesuai dengan ku... Mahu jadi juruterbang, mataku rabun... Mahu jadi bomba, kulitku tak tahan panas... Mahu jadi Jakim, aku tak suka kutip baby... Mahu jadi menteri, aku tak pandai main rasuah... Ahh, susah rupanya hidup ni...

Mahu tak mahu, makin lama lah aku duduk di rumah ni tanpa berbuat apa-apa... Bukannya malas kerja, almaklum lah ekonomi gawat... Kerja yang senang tapi bergaji tinggi sangat susah nak dapat... Kerja skodeng anak dara jiran sidai baju jelah yang senang skang ni... 
Walaupun tak bergaji, tapi puas hati! Ngeh3...

Hmmm... Malam ni dah lah malam Jumaat... Bosanlah kalau takde pape aktiviti... Aku turun ke dapur untuk buat air milo... 
Tetiba, pintu rumahku dibuka...

"Bang, lalink dah balik ni!", biniku terpacul di depan pintu secara mengejut... Aku terkesima sebentar... Beliau hanya tersenyum manja... 

Tanpa banyak songeh, aku terus menukar milo tadi dengan Tongkat Ali...


Esoknya, jiran-jiran kompelin bunyik bising dari rumah aku... 
Ahh sudah...

35 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

apa motif cerita ni?? nak prmot kopi tongkat ali ker??

adib said...

apa hal cam lucah je entry ko ni faiz??

cik Ladies said...

hak3 ...

~fais~ said...

hahaha..
ha...sudah...

apice@dunia baru said...

hahaha.... apa daa...

. Amiera . said...

hahaha sengal...

NURUL NADIA ROSLAN said...

siot je.

ashraf said...

haaa? awat pendek sangat?

sophea said...

ketawe dalam ati.

nurul lalala said...

adeh..beria2 aku baca. tiba2 endingnya sgt auwww~hahaha

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

erk? apa plak jadinya ka ending tu? hehehehe.... :P

menusuk hati said...

sape komen boleh romen...(sambil minum kopi tongkat ali)

H A N S said...

hahahaha.. :D

atie said...

apakah????Zzzz

buDAK keCIK said...

patot la ade ali ngadu kt ak semalam yg tongkat dia hilang. rupenya ko yg curik

mR Gee.!! said...

siot jer... tapi oK arr..

diamuslima said...

poyo da.. aku ingat nak cerita ape td.. thu2 akhirnya.. uiii.. tergelak2 aku baca tau x..

.:padie_eyla:. said...

haha. aku paham.

PapaseedTorres said...

patut ade tag la..

'untuk yg dh kawen saja'

hehe..

NurAfizahMazlan said...

sape lak bini ko kali ni?

Patu said...

wahh cite nih menuju ke simpang mane nih?

Anonymous said...

xde motif btul la.lucah2.malah dh bace blog ko.wekss

Faiz Tapit said...

Anon: aku tak pernah suruh pun ko bace blog aku ni... wekss

Kalau tak suka pergi mampos

rossoneri said...

oh moooooooooo??????

misz sheyla said...

hekhek...ampeh punye citer...nunggu keje yg seng tpi gji tinggi

+d.O.Y.A.h+ said...

xpuass. kena ada visualisation, hehehe

yan_n.i.m said...

poyoler.. :P

Si DauN CeRi said...

muahahahahaaaa..

xbaik pakai2 bnda2 mcm tu bai..
nanti putus urat takleh guna langsung lagi parah.

lecturer kitorang yg bgtau..

MaYa MeiYa said...

bab keje kutip baby n rasuah mmg tak leh blah..pedas tuuuu..haha

ending tak abes tu..haha..

syamimi fatin said...

apakah? haha

six.september said...

kah kah kah
macam bangang

waalllaa! said...

haha..xde keje tol si tapit ni..berangan je keje dia.. sat gi aku terserempak hang kt UKM..siap hang..hahaha..chill..

miwwa J said...

cam sengal.hahah

nohfee said...

hahah. kau sja bagi orang pk len ek?
sengal

mamagorjes said...

haha..
da abes bace cite ni, aku back to top balik tengok tajuk kau "malam jumaat' pastu baru aku paham motif kau bebel panjang2 tu..hahaha

back to top