Wednesday, January 5, 2011

Tercipta Untukku


Aku fikir hidupku bahagia... Tak rasa susah, tak rasa tertekan... Takde masalah, kawan-kawanku ramai... Aku memang menikmati hidup ni... 


Sampailah aku rasa jiwaku kosong... Tiada peneman, tiada yang menceriakan hidupku... Aku perlukan seseorang, seseorang yang memahami jiwaku, kemahuanku dan mampu jadi pelengkap hidupku... 


Sampailah aku bertemu mu, Ayu... Seorang gadis yang tua setahun dariku...  Kau selalu menggembirakanku, kau selalu membuatku tersenyum... Hadiah perfume Adidas yang kau bagi semasa hari jadiku dahulu tidak pernah ku usik sampailah sekarang... Aku taknak ianya habis, kerana perfume itu lah yang selalu mengingatkanku tentangmu... 


Ombak mana yang tidak pernah memecah pantai, angin mana yang tidak pernah bertiup, pasangan mana yang tidak pernah berkelahi... Kerana sedikit perselisihan faham, kita tidak bertegur seperti biasa... 


Aku tak mampu melelapkan mata walau seminit... Hatiku tidak tenang... Jiwaku resah... Aku tak mampu bermimpi indah lagi seperti biasa... 


Di luar, aku nampak sebagai seorang lelaki yang tidak pernah menangis... Sebenarnya, jiwaku mudah tersentuh... Aku tak sanggup kehilanganmu... 


Aku terfikir, mungkinkah dia akan bahagia dengan orang lain... Kerana cinta tak bererti memiliki... Jika perpisahan yang kau pinta, akan ku turutinya walau tanpa rela... 


Di saat lidahku kelu, hatiku berkecamuk, telefon bimbitku berdering... Aku lihat skrin telefon bimbitku... Tertera nama "Ayu"... 


Lantas aku menjawab panggilannya... Aku tahu kau masih sayangkan aku... Begitu juga aku... 


Aku minta maaf kerana tidak menghargai dirimu seperti yang sepatutnya... 
I love you, Ayu...


73 comments:

Rozuan Ismail said...

jiwang sungguh..lisa surihani jugak ke pompuan tuh..haha btw,kita share perfume yg sama

Si DauN CeRi said...

tu diaaaa... kem salam kat Ayu naa.. sempat sebut pasal Lisa ye. kekekekkkk~

azwa_amani said...

fuyoooo...romantiknyer ..hehehe..semoga berkekalan dengan ayu awak yerr

MAKCEK bukan NENEK said...

tskk kesat kesat hingus .
gila romentik ang .
hahaha siap simpan perfume tuh .
err kisah benar kah ?
haha

yuyu said...

fuhhh giler sweeettt weh....hahaahaha..

ijatnuar87 said...

hehehhe...nice entri...terbukti bahawa lelaki juga manusia,mampu menitiskan airmata

zAty si gAdis riAng !! said...

whitt whitt!! hehe, jiwang ye.
jarang benor ko mcm ni lam blog :P

.:padie_eyla:. said...

ayu ke lisa.? haha

ashraf said...

ko pehal jiwang jiwang ni lahanat!

Hfz A. said...

mangaiiiiiii

SoutulMujahid said...

faiz gila bayang. hakhakhak

mashiemeru said...

aik?? da cerai ke ng lisa??

KELI OH KELI said...

faiz..ini entry terrrrrbaiiiikkkkkkk awk....best!!!!!

TunTeja said...

hehehe...hamboii..suit macam gula! :p
semoga berbahagia bersama cik ayu :)

ika honey bunny said...

AHAHAHAHAHAHA. DALAM HATI ADE TAMANN

cikeewana said...

alololooo...tomeynye..hehhe
tdo mimpi ayu lah mlm nih..ngee~~ :D

zatyfeena said...

waaaaaaa!!!!!!!!
nak jugak boyfie macam neyy..
*winkwink*

InaSazlan said...

sweeeeeeetnyeeeeee.......

ayu aziz said...

jiwang... huuu
tp sweet gak bro..

dyna syamsuri said...

sedeh nya dengar citer cinta kau...ko nangis la sorg, aku nak ketawa kelakar citer kau nih..
oo,,kau kata minyak wangi tak pernah bersentuh, tapi luak jugak!
ker bau tak sedap??
hehheheh

Faiz Tapit said...

sedap lah wei.... hahah

+d.O.Y.A.h+ said...

sob sob sob..

Ateynmohd said...

aduhh..jiwang sungguh..ayt yg teratur :)

Byah Tingtong said...

perghhhh...citer tak boleh bla untuk abad ni..i'm touched!

Byah Tingtong said...

perghhh...kalah lagenda budak setan..citer cinta baek punya untuk abad ni...tapi aku suka cite ko dengan lisa lagi..

adrinaqamarina said...

sedang menanti sumone yang sanggup buat macam ni. :)

meeranamera said...

nk pecaye ke tak???

heee! btw so sweet lahhh! :)

greenwaabee said...

seorg paiz nye muke hanya akan berubah bile kt ckp psl awek die. hik3~ sayanggg nyer kat ayuu~~~^^

kechik yg comey said...

piin piin..
sweet meweet laa..
wee~~

Amna.Qadeeja said...

hhehhe adaptasi dr citer lagenda budak setan ke?ngeee
nada dering smelah just the way u r hi3
tercipta untukku lgu 2 besh huuu :D

Kumpulan Yasin dan berzanji said...

"Kerana cinta tak bererti memiliki..."

hehhhe.

menusuk hati said...

semoga bhg hgga ke anak cucu cicit ciat sipit...

pjm xperia

Faiz Tapit said...

heheh... thanx....
xperia xde lebih la... ade satu jerr

TheChekJah said...

semoga berkekalan...

budak kampus said...

perghhh..dah jiwang skunk..hahaha..

♥cutebabygirl♥ said...

motif gamba last sekali? hahaha

eda said...

sweetnyer.... :)

Alamien Zulfishah said...

curang dgn lisa haha.

awEEN said...

phewwit..xsangke...dalam hati ade taman rupenye.. hehe...

Cik Moon said...

huu..terharu rasanyer... sib baik cik moon bukan ayu.. hahaha~

therealme... said...

ape kes tunggu awek call...???asal ko xcall die jer..???

ezanoor said...

konpius bila ko serius, bila ko wat lawak... hehehe tapi bestla n3 ni... hehhe

budak kacamata said...

apsal situasi kiter same..ahaha..kebetulan yg x dijangka..

atie said...

ok..ayu..br dua hari lepas dpt call dr org laki nk ckp ngan ayu..die ckp jgnla tipu ni ayu kan..klu bukan ayu ni siapa nama..aih..grrrr

Eazy Izzuddin said...

fuh..
so touching...
bahagianya kalu ade org maseh ambil berat tentang kita...
;)

meowwmania said...

oh so sweet!

buDAK keCIK said...

pergh.jiwang giler~!

mantap~!

Panglima Arep said...

ni mcm cite LBS je ni.. ce cite ce cite...

ifa ahmad izhar said...

elelelelele
comelnyeee..haha

Dawy said...

sweet nyeee . jeles dengan ayu .. :)

fiza sarawak said...

isk2..terharunye..bestnye klu jd ayu.heheh

Nabilah Zainal said...

dang! ayu jealous dengan lisa.. hu~ hu~ lepas ni kena buat entry pasal ayu banyak2 la pulak.

hans said...

hohohoho
jiwang ekk ko
hehehe

P/S : Pandang Kemana Tu? Rimaslah!

...fazilahpajil... said...

tuan tanah kedaun makin jiwang la...sweettt gilak!!

Sery Suryani said...

nice..

mahirahnazlim said...

pehh melayangg laa haha
btw , hargai la selagi mampu :)

whitecappuccino said...

jiwang oo..:)

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

ade jugak perasan mamat nie.. hee~

sophea said...

ayu tuh jiran aku... selalu aku mandi nan die kecik2 dulu.... =,= WOHOHO

syeezack :) said...

wahhhhhhhhh,
sweetnyee :) :) :) =,=

frodo_dastan said...

cter ko wat aq tacing kejap...
hahahaha

o_L said...

weeet2..:D bez!

teyn syg said...

hehe ..
lucu la :)

Anonymous said...

wow ! when a boy cry for a girl , she really means so much to him ! :)

- Yasmin's

amny.. said...

wawahhh..
memang berbakat laa melukis...

Fatin Athirah Amani said...
This comment has been removed by the author.
anies anessa said...

tue lagu tema sya jugak dulu...
huhuhu....

farhana_acimek3 said...

ohhh soooo sweeettt tersentuh...
Blog SaYa~~

LiTtle_siS said...

sweet :)

Why Farouk said...

makkkkk ai!
ak ingt ko nk wat cite lwk td..
skali seyes drama daaa..
adoiiiiiiiiiiii

alinlon said...

:) sweeeeeeeeeeeeeeet .

norziyana said...

ayat tak bape nak chateq TAPI cukup indah.sb kaw iklas.hampir habes aku bace sume entry kaw.tp tibe entry yg ni tbe2 rse nk bangun dan tepuk tgn pas abes bace.ahahaha.

faizlaster said...

mapuh kaki...haha

back to top