Friday, January 7, 2011

Main Hilang-Hilang



Aku selalu berangan aku ada kuasa yang dapat hentikan masa ngan jadi orang hilang-hilang... Omputeh kabor invisible man lah... Tapi, aku lagi suka jadi orang hilang-hilang... Sumenya lepas tengok cite omputeh lah, cite orang Melayu takde lagi yang hilang-hilang ni... Setakat Syarlinie tu ada lah...


 Masa kecik-kecik dulu, aku memang suka gila askrem... Tu aku nak jadi orang hilang-hilang tu... Boleh masuk kedai askrem senyap-senyap... Curik Mat Kool ngan Paddle Pop sekilo pastu lari... Bila petang je, makan askrem sambil berlagak depan kawan-kawan... Pastu lawan bapak sape paling kaya dalam taman... 

"Eh, ko taw tak, bapak aku kan, dia kan, baru beli kereta mesedis!"

"Alah, bapak aku pun baru beli gak aritu... Kaler hitam"

"Korang dua nak taw tak, bapak aku yang beli oksigen ni! 
Kalau bapak aku tak belikan, korang dah takde bapak dah skang ni!"

Next, pergi pantai sorang-sorang... Maklumlah, kecik-kecik tak boleh pergi pantai sendiri... Aku ni kalau kat pantai mesti kena tangkap ketam... Kalau aku jadi orang hilang-hilang mesti ketam tak nampak aku... Dapat tangkap banyak-banyak... Bawak balik rumah main laga-lagakan... Kalau dah bosan, main pijak-pijak sampai mati...



Kalau hilang-hilang masa kat rumah pun seronok... Nanti tak payah pergi kedai beli barang dapur... Lagi seronok, masuk rumah jiran pastu huru-harakan rumah mereka pasal tak reti-reti nak diamkan baby nangis... 

Lagi best kalau dapat hilang-hilang masa dalam bank, boleh kaya cepat... Kecik-kecik lagi aku memang dah suka duit... Pernah dulu aku terpikir cam nak jadi perompak je... Boleh pakai topeng abang mesin rumput pastu bawak pistol... Nanti boleh masuk berita... Masuk berita sebab merompak lagi bermaruah dari dituduh melahap duit rasuah... 



Harap-harap aku ada kuasa tarik orang baca blog aku ni banyak-banyak... Barulah kaya, ye dak?

18 comments:

Shidy said...

kalu dh jd inbincibal kena bogel la...br x nmpk terus..ni bj suar ade lg...org ingt hantu..hahaha

meeranamera said...

cool giler cite²

hakeem kira said...

kan melayu ada cerita XX-ray dulu . boleh ilang2

buDAK keCIK said...

perkembangan yg menarik psl ko...

rupanya ko ni mmg ade visi n misi sejak dri kecik ag. bgs2...

buDAK keCIK said...

perkembangan yg menarik psl ko...

rupanya ko ni mmg ade visi n misi sejak dri kecik ag. bgs2...

iniialahaku said...

bpak ah..siap oksigen, kaya gila..haha..

p/s : bak cni alienware ko 2..

areripe said...

haha, cuba zaman kecik punya perangai bawak sampai ke tua, tak tahulah apa jadi. Tapi rasa aku ada lagi kut orang macam tu walaupun dah besar panjang(pandangan)

http://radio-rare.blogspot.com

rossoneri said...

tuuu cite aziz m osman dulu2 tu kan ilang2 tuhhh..best wooo cite tu berpuluh2 kali tengok time kecik

Rozuan Ismail said...

ada cerita Melayu dulu yg jadi halimunan tu..alamak..lupa lah.. yg Hollow Man tu pernah la tengok..

GergasiKecil said...

terasa jugak nk jd org hilang2 nie...xdela org duk pandang2 semacam...

starsyeea said...

kem salam bapak...

larikkkk!!!

lan cute said...

ko pnh ilang g blk aku x sem lps?sbb rumet aku ade ckp kt aku die ade rase geli2..hahaha

Cik Seri Darling said...

takpe takpe.. tahun ni kita pulun blogging ok.. aku nak rembat android guna duit nuffnang.. tatau la baper lama baru dapat.. tp kalu sukses interview smalam, esok jugak aku rembat android sketul..

Salfiza said...

sy pon penah terfikir nk main hilang2 camni...haha

ijatnuar87 said...

hehehhe...jadi incibel man...syok tu,hehehe...besh2...blh tngkap2 org jahat,pastu jadi hero dalam bandar,hehehe

Si DauN CeRi said...

ai nak jd sailormoon kaler ijau. bole jmpe yg pakai kot itam pegang bunga ros merah tu.yeye!!

Aliesya♥Amani said...

berangan tol!!!hahahaha

King Of Single said...

hahaha...aku pon suke gak jadi cmni...

back to top