Saturday, January 22, 2011

Mencarut & Mengarut




Tiap orang mesti pernah mencarut kan... Tipulah kalau tak pernah... Aku pun pernah... Sehari berapa kali je... Kita mencarut untuk banyak sebab sebenarnya... Aku dah lama mengkaji perihal mencarut ni... Menarik sebenarnya... Antara sebab kita mencarut ialah:

1. Kurang kasih sayang
2. Lepas geram
3. Melatah
4. Perlukan simpati orang ramai
5. Hobi
6. Sakit 
7. Bosan
8. Nak carik gaduh
9. Gurau ngan kengkawan
10. Tertengok gambar Dr. Rozmey

Itu adalah sebab-sebab kita mencarut... Apa yang kita carutkan? Nak aku listkan ke? Tak payahlah pasal mencarut kat blog ni rasa cam dungu pun ada... Takde feel dan takde nikmat... Mencarut ni kita kena luahkan 
dari hati dan dengan sepenuh perasaan... Kah3... 

Kebanyakan orang Melayu ni memang suka mencarut organ seks masing-masing... Aku tak paham kenapa... Sebagai contoh: bur**, kon**, tet** dan macam-macam lagi... Pelik kan? Tapi itu lah bahasa carutan orang kita... Langsung takde seni dan tak puitis... 

Situasi pertama:

"Leman, awek tu tunjuk fak kat kau lah"

"Bur**!!! Memang nak mati betul!"

Situasi kedua:

"Leman, ko main ganja dah ke skang?"

"Kon** kau!"

Lagi satu, binatang pun jadi bahan untuk dicarutkan... Menatang apa lagi kan?

Contoh:

"Babi! Ko nampak tak apa yang aku nampak?"

"Ha'ahlah... Aku nampak babi"

Orang putih punya carut memang ada feel... Diorang takde pun nak sebut-sebut menatang ke, organ seks masing-masing ke... Tapi, kalau diorang mencarut ikut kita camne?

Situasi pertama:

"Leman, that girl showed her middle finger to you"

"Vagina! So want to die right"

Situasi kedua:

"Leman, do you play drugs now?"

"Penis you!"

Situasi ketiga:

"Pig! Do you see what I just saw?"

"Yup... I saw pig"

Aku pun taktaw nape aku tulis entri pasal ni... Mungkin aku baru pas tercarut tadi kot... Sebab tersadung tepi katil... Arrghhh... Sakit cam .....!!!


P/s: Kengkawan, tak baik mencarut taw...

45 comments:

mas said...

sbb yg last mmg x bley blah..hahah

Si DauN CeRi said...

kalau dah terbiasa mencarut mesti tak rasa bersalah pon kalau mencarut an.
huhu
kalau marah sgt2 mesti termencarut gak.. lalala~

fAiRy PrInCesS said...

aku ase puas bile mencarut. huhuhu

si suraya said...

haha mencarut tu sangat lah tak bagus
kalau boleh kurang kurangkan lah
selalunya yang dah biasa mencarut tu sebab dah cakap hari hari mcm tu :)

buDAK keCIK said...

gila mntap gmbr mkcik tu~!

langsung xde perasaan. kahkah

buDAK keCIK said...

gila mntap gmbr mkcik tu~!

langsung xde perasaan. kahkah

Shidy said...

sebab las tu xleh blah..mamat 2 gak yg kena..haha

mesti la binatang tu...takkan jd mcm ni lak..
"Semut! Ko nampak tak apa yang aku nampak?"

"Ha'ahlah... Aku nampak kucing"..hahaha

cik-terompah said...

aku duduk melaka ni.. mmg dah terbiasa dgr org sini mencarut..
lahabau anjing la.. memacam woh.

Daniela said...

kalo bleh tanak carut..tp kadang2 terkeluar huhu

IQBAL ZARIN said...

dr rozmey memg suke org carut die. hahaha

Amiey White said...

setelah dia puas mencarut akhirnya dia kata x baik mencarut =.="

cikpia said...

marah tanpa carut ialah seperti dr rozmey tanpa rambut.....

Ariffin Janal said...

hahahahahahahahahahahahahaha, style2~

cIk JanNah said...

ayamak.
selalu mencarut dlm blog. hahaaa
larikkkkkkk

laskar rainbow said...

memang pernah dah tengop picha makcik tu. hebat kot ! ahaks!
;DD
tak tahan nak mencarut sebab tak cukup kasih sayang...perghhhh!

^__^

Panglima Arep said...

kalau ckp buto pak hang tu mencarut ke?
hahaha...
carutan membawa padah...

Anonymous said...

act, nak bagi ayat sedap doh. haha

Reen Azreen said...

wooo...org tua pon tnjuk fuck..xleh jd rol model nih kt bdk2...hahaha

mrs Gee :) said...

hahaha.. gelak besar tgk acik tuh.. dia tau x dia tunjuk ape tu?

A.S.T.I.N.A said...

haha siyes lucuuu!

AinN said...

haha..sbb yg last pling bezt! hahahaa

Nabilah Zainal said...

tertengok gambar dr. rozmey? nice~

Nana Deen said...

Tertengok gambar Dr. Rozmey sampai mencarut , HAHA . lawak lawak :D

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

aku siap listkn ayat2 y best utk dicarutkan.. perg.. dose syal...

h A n Y S said...

mana kau belaja bahasa inggeris tu?
boleh dapat AA++!
hahaha

Hidayah Hanif said...

dulu2 mase mude2 belia walaupon aku tak mude..aku suke jugak la 'ter'mencarut2kan..tapi..tetibe satu hari tu..kawan aku accident..and koma..selepas seminggu, dye meninggal..time tu aku terpikir..ape perkataan last dye..kalo aku la..mesti dah termencarut biler telanggar mende..tapi...takkan mencarut jadi perkataan terakhir..stat dari tu..aku cube tuk tak mencarut..dan..berhasil..;))))

Amanie Ashraff said...

haha yg last tu mmg la x bole blah. automatik jek "ter"carut

Bella ♥ said...

hakhakhakhak

kreatif dan inovatif tol la care carutan bahasa inggeris tuh! hahahh ;DD

cik ungu said...

yang last tue mnrik.. hahaha

AiDa AzRyN said...

erk.. tak ketinggalan jugak dgn dr rozmey ye?erk.. =.=

Fina Fento said...

part last tu tak tahan hahah..ada gak ke orang yang mencarut sebaik tengok muka dia? ahahahahadoi

nolyumar said...

tertengok gambaq dr rozmey, mmg mencarut besaq la jawabnya. kah kah kah!!



http://inilablogaku.blogspot.com

Pijisketch said...

sumpa aku gelak gile babi!

Hfz A. said...

cyba ko tukar,

vagina=cunt/pussy

penis=dick

serius nampak mencarut dan kasar.
hahaha

wannurfazrini said...

gua x mencarut tgk gmbr dr rozmey cuma trgelak bahak2 je lebih !

LINDA said...

hahaha sangat lucu ;)

Aidy Shahiezad said...

aku tak suka mencarut sebab aku pencinta seni.. carut takde seni... tp, tak bermakna aku tak bleh buat kot.. haha.. :)

---------
my latest entry:
Perempuan, Cukup-Cukuplah !!
http://aidyshahiezad.blogspot.com

Piah Becok said...

hahaha... rosak minda kite seketika. tapi memang skang ramai yang asik mencarut. tak perlu mencarut pon die mencarut jugak.

d_LA said...

sbb yg keseploh tu mmg jls kurang kasih syg..hahaha

ameto primero augusto said...

haha, aku kenkadang bila melatah *kadang-kadang! okay* akan keluar perkataan bu**t. haha.

takder ah selalu carut, tapi bleh tahan la kuat kalau kuar. malu kowt..

six.september said...

kekadang serius rasa kool bila mencarut. bengong

Nulia said...

hmmm...x pernah mencarut sbb ayh n mama akan kasi merah kat pipi ..adoyai , itu lagi pedih ....baik ingat Allah , elakkanlah , nanti susah mau diperkenankan oleh ibu dan bapa mertua ..memang terjadi ..

oleh kerana dia tersebut pekataan ---- (ntah apa2) ..then mak si gadis tue terus tunda tunang ..tunda2 x kesudah ...berputus tunang .. xberkenan ...

itu lagi perit lo ...
huhu

Encik Tikus said...

kau nampak hensem bila mencarut

hakeR said...

jangan mencarut bang... tak baik... saya masih tak boleh ro*en.. mama saya tak bagi.. hehehe

icyme said...

yang ke-10 mmg tak boleh blah. hahaha

back to top