Friday, January 7, 2011

Jogging Bersama Amoi



Hari ni aku frust sebab tak dapat jogging... Time tengah horny gila nak warm up, tetiba hujan... Arghhh... Down gila... Tak dapat tengok amoi-amoi jogging... Tapi, tu aktiviti sampingan je... Sebenarnya aku memang jogging pasal nak kurus... Skang berat aku dah berat... Kalau nak angkat kaki wat sepak muka orang pun larat tak larat je... 

So, rekod jogging aku sem ni dah sama ngan sem lepas... 2 kali dah... Tu rekod yang membanggakan sebenarnya... Sem satu dulu sekali je... Sem dua langsung tak jogging... Perut aku skang dah tak menawan... Macam laki orang ada anak 8... Ini agak menghampakan kerana aku dah kurang senang nak tengok cermin...Rasa nak pijak-pijak cermin pun ada...  

"Rilek lah, cermin tu just fitnah aku je... Tahyul semata-mata", 
itulah kata-kata aku untuk memujuk diri sendiri... 

Aku buat bodoh sampailah kosmet-kosmetku mengatakan aku dah makin besar, makin takde shape, tak kurang juga ada yang mengatakan aku ni kacak dan tampan... Eh, ada ke? Mamposlah... Har3... 


Makwe-makwe zaman skang ni pun suka laki yang badan taff, tinggi, kacak, jambu, rambut rebonding, seluar jeans nampak boxer, pakai rantai anjing kat leher, pakai topi pergi kuliah, pakai snow cap pergi exam, rambut 
kaler pelangi, rambut tutup mata dan paling penting sekali DUIT... Aku ni kompem-kompem lah tang duit tu takde sangat... Tu aku nak taff, biar jalan ngan makwe nanti orang tak kata aku ni sugar daddy... Makwe aku sendiri pun dah terhadkan lauk ayam... Arrghhh... Tapi, aku bantai semacam jugak... Ngeh3... 

Skang ni aku nak jogging puas-puas, nak skodeng amoi puas-puas, nak tengok cermin puas-puas, sampailah aku puas!

P/s: Hari ni time aku jalan sorang-sorang je, ramai yang tegur aku camni,
"Hai suami Lisa Surihani"
Bukan nak bangga, dah kenyataan...

"Bang, lalink doakan abang cepat kurus taw... 
Ingat, jangan makan ayam banyak sangat!"

38 comments:

Hani Nabilia said...

HEH...bila kawen ta jemput pun =P

nurulnadiaroslan said...

joging dalam mimpi sudaa. haha

husnaradzi said...

perlu ke lisa suriyanti tuh ?
kehkeh .
bro try cuba jusmate ddr plak .

jogging joging .oyeah ,

iwan_dextrous said...

hahahaha..sedar2 skit.bini ak tu..hahaha

Dextrous cyber life

Unknown said...

hebat
sila kurus dgn sgera
nanti jatuh market anda

Hakeem Yusof said...

tak pe weh .setiap kali ko down tgk cermin ko try tgk uchop . maybe ko ada confident cikit haha

adrinaqamarina said...

kalau nak kurus, banyakkan protein, kurangkan carbs~

NurAfizahMazlan said...

tadi tengok faiz main dart kat bakery. tu pun kira senaman. haha

PReDicToR said...

'hai ayah lisa surihani'

lawakla en3 nei...prmpuan mane la agakny yg suka llaki rambut plangi...rantai anjing...huhu lawak.

mohdnabil said...

tapit. tak ubah-ubah. haha

Amanie Khairunnisa said...

huhu siyes suke pix kartun yg ada dlm entry2 anda. lawak =))

Amiey White said...

selamat berjogging sambil makan ayam -.-"

NoraChan said...

ha, dengar cakap doktor tuh.... hihi
kalo nak cepat kurus join la saya excercise + main badminton kt Kolej UO... hihi

Aida Azryn said...

comel btol amoi tu.. XD

Suraya Aris said...

so sweet la kamu dan lisa. hahaha

hans said...

ceit
xpayah nak berangan dengan Lisa la
berangan dengan orang lain xapa
hahaha

P/S : Bersama Hans Menikmati Makanan Western - Chop & Steak

bib2426 said...

hahaha...nanges lisa surihani baca neh. terharu kot..ahak~

NAA said...

ehh..aku tak ske laki pakai sluar jeans nmpak boxer! half ciri2 kau bg tu aku tak suka jugak! xsama eh pompuann..huhu

Unknown said...

kah kah..sempat lagi si lisa ko bg nasihat yer..haha..memang peminat fanatik lisa surihani la ko ni..

ashraf said...

"Hai suami Lisa Surihani"

cegampang la syal.padahal benda ni tak pernah terjadi spanjang aku bjalan dgn kau dh lebih kurg 2 tahun hahaha

RasyidHamid said...

hahahahh amoi....cehhh

doyah said...

makan la ayam mak yang ta habis tuhss

mknace unlimited said...

:):):) terbaeekkk!!!!

Fadzli Amir said...

Bro..jangan ingat org dah kawen perut buncit...tengok aku, perut 6 pack lagi walaupun anak 3...hehehehe..teruskan usaha....takleh jogging pun wat le senaman kardio dalam bilik...

Tuan Din said...

aku tak puas hati nyan lu...
pasal last sekali tu lu taruk gambar awek gua!!!
muhahaha

Elie Lily said...

wah..tak tahan part yg lisa siap bagi nasihat tu..hahhaha

iem said...

jog atas katil sudey....
hihi

therosputih said...

hadoilah...layankan jo lah angan2 kau tu kan...papehal, selalu2lah exercise, jaga kesihatan...

A.J.A said...

haha,,kem salam kat lisa ek

InaSazlan said...

sdehnye kt ayu awek ko tu,slalu sebut lisa je.ayu,sabar k ha3

cikk0dok.. said...

chantek bini u..
haha

Kak Long said...

mueheheheee... joging jgn x jogging! jadikan amoi2 tu pencetus semangat!
lisa surihani, jgn lupe esok kte nak g tgk wayang cite angelina jojol. eh jolie lah. jgn ajak faiz taw. hahah!

Anonymous said...

ahahah.. xley slhkn cemin 100%.. :) sume kjadian tuhan .. cntik2.. :)

yan_n.i.m said...

perut buncit itu seksi, lectrr aku ckp laa..haha

tyrachan said...

perut muncit ker?harharhar!
wat sit up la tetipa ari...kate nak dpt 6pax..

King Of Single said...

haha ngah usyar sport shoes baru kat al ikhsan..kasi smngat supaya rajin jogging this sem ;)


weh suami lisa...jgn berangan daaa ;p

Unknown said...

sewel je!hahaha! weh!ne ada pompuan suke laki mc tuh!hish.nmpak boxer wat pe!takde tamadun..

Anonymous said...

hahah minat betul eh kat lisa. sedar2 lah tuh oii

back to top