Saturday, December 4, 2010

Aku Nak Jadi Pengarah Filem




Aku memang respek betul mamat debab sorang nih... Serius best filem-filem dia... Kalau lawak tu memang betul lawaklah... Tapi yang bestnya pasal dia nih, tiap crite dia memang ada pengajaran dan mesej yang bagus untuk penonton... Cerita yang paling best aku rasa ialah Los & Faun, Baik Punya Cilok ngan Buli... Semua filem dia best, kelakar dan langsung tak 2 Alam...


Tapi, filem-filem dia yang best pun tak pernah cecah 40 juta... Ada ke yang pernah dapat banyak tu? Nak berangan pun pakai otaklah brader... Jangan pakai rambut semata-mata...

Jadi pengarah filem ni best jugak kan... Boleh kaya, boleh femes... Harap aku ni tak pandai menipu orang je... Kalau tak, dah lama aku buat bisnes jual gelang... Boleh kaya, boleh dapat Datuk, pakai Bentley lagi tu...


Takpun jadi angka-sawan... Best apa dapat habiskan duit juta-juta untuk main gasing kat angkasa... Pastu makan kuih raya... Dah turun Bumi nanti bagi ceramah kat budak-budak je, tak payah kerja lagi dah... Masyuk beb...


Kalau aku jadi pengarah filem mestilah aku nak buat filem kan ... Takkan nak pomen beskal plak... Lisa Surihani kompem jadi heroin, hero dia tak payah cakap lah siapa kan... Hik3


Tajuk filem aku pulak 
"Filem Aku Bukan Filem Bapak Kau"
Kompem letop! 41 juta!

49 comments:

Si-D said...

sangat menusuk kalbu..esp 'berangan pakai rambut' 2...hahaha

doyah said...

ahahahah. adoilaa~ anak aku =.='' pastikan aku jadi mak kau dlam filem tu.:P

miss miera said...

ok2...mesti tonton cite awak 2...
sume pawgm wajib tayang..
makanan free, cendawan goreng..
hahahahahhaa

Shaofie said...

giler argh! bagus, ada cita-cita mcm dr rozmey! bangga dgn ko.

shah zahar said...

mmg elok sgt ko jd pengarah...
byk sgt berangan...

n@iem88 said...

kenapakah ada mreka yg bertuah itu????dpt adiah ape? nak gak adiah

♥ Cik Puan Pinky ♥ said...

perghhhh.
cili jugak ko ni.
kaw2 perli org.
hahaha~

budak kecik said...

wohoo...walawehs.blog ak dpt jd blog pilihan~!

trimas tuan direktor~!ngeh3.
wa syg lu ketat2.erk..

Miera Hassan said...

wow...pelapis dr rozmey ni..hak3

n@iem88 said...

adeh mu, next tyme my blog plak erk bro. tahniah, menang kan.hahaha

H.A said...

hahaharr..pastu buat buku cinta syyyyhh untuk mnggegarkn alam..then brlakom filem momok jgn panggil aku utk femes lak..hehehe =) guraw2 je...
"REALITI dunia sementara @ feez-cucuatokaji""

nohfee said...

41 juta weh? la..awat lebih 1 juta je. kasi up cket la.. hahaha

Unknown said...

aduhai..
yang tersurat dan tersirat...

Rina Rossoneri said...

filem afdlin filem wajib tengok

SukaHatiAkulah said...

okeh..utk entry ni ak like byk2..hahahaha

zee ong said...

haha.terbaekk!!

Syamimi Hazirah said...

kalau u jadi DATUK, i nak jd bini u. kaya weh kaya! heheh

noa said...

aku nk ticket free 10

ILA HonEyBuNNy said...

letopp tu....41 juta...mhahah

Yanti Hasmuni said...

jual gelang ape dpt title datuk ? heee ..

BERT said...

hahahhahahhahhaa... kasik saya jadik pelakon tambahan pegang penyapu lidi pon jadik kat blakang ahahahahhaha

Kamsiah yusoff said...

salam kenal tuan blog..saya dtg sbg tetamu ke 1279

Amiey White said...

dia terbaik lah !!! :D
pemikiran lain dari org lain

anamizu said...

bila nk launch thriller movie

"Filem Aku Bukan Filem Bapak Kau" ??

dah folow anamizu???-->hamek kau faiz!!!

wawaney said...

hahahaha nice! perli terok neh ;p

zaL_cdpx said...

amik r aku jd plakon wey !!! huhu

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

adakah itu link blog aku ! !
traffic aku naik !
huhuhu !

RastaMat said...

bodoh punye angkasawan tak sedar diri..
naek atas sane gune duit rakyat..
yang senang lenang idop, die..
pastu bukan nak tolong rakyat yang support minyak roket die tu..
macam sampah punye perangai..

kamalgambargrafi said...

pakai rmbut cendawan..
hahahahaha

----------------------
visit my blog
seribupersoalan.blogspot.com

Zulfahmi Abidin said...

hahaa.kau bnyak berimajinasi.tapi suke ati kau lah kan.blog kau.bukan blog bapak aku.^_^

Terkini: Perempuan Dan Nasi | Microsoft Apple | Peti Mel Suara

Anonymous said...

KO PUNYE ENTRI MMG PANAS SEHHHHHHHH BHYUHUHUHUHUH

grOundnUt said...

hahahah...politik beb...duit kita...duit gaji depa...ekekekek...^^'

ghost said...

aku pon nak jadik pengarah..tajuk filem aku.."rambut ku modal ku".boleh untuk 70 juta cukup lha.nak heran apa.

Unknown said...

wah!! gehenti akan jadi org pertama terpacak depan cinema bila file aku bukan filem bapak kau keluar!!! hahahhah!!

Yaya Azura said...

hehe..pilih lisa surihani tu...ape pun enjoy bc entri..nk follow..tp rupa2ny b4dis dah follow..hehe..

Tuan Din said...

Nnt filem kau, lisa jadi heroin, kau jadi hero..
aku nak jadi penjahat boleh?
aku nak culik lisa tu.. dapat polok2 cikit2 jadilah masa ngah culik tu...
harharhar

Tuan Din said...

"heyyyyy jangan kau nak menyamar sebagai Tuan Direktor!!!
Walaupun rupamu tidak kukenali, tetapi Blog mu menjadi pooooojaannnnnnn hatiku"

ok tak seren test aku?

Unknown said...

xsabar ar tunggu filem ko nie kaur..sure 40juta punye..muahahaa

.::: Princess MOMOY :::. said...

AS nie mmg berbakat. suka tgk filem dia
MY RECENT POST: WEEKEND PROJECT-Sin Chan dan Prangkap Nyamuk

littletuffgirl said...

wah.. sesuai dah tu!

MR. SYAH said...

hahah.. aku nk jd penonton first tgk filem kau nnt...

yg penting lisa heroin..

Aidy Shahiezad said...

err...
apakah kau pun gunakan rambut gak bila letak target 41 juta utk filem kau tue ??? hurm... :)

-----------------
my new latest entry:-

Merah Sang Dal Alif Rho Kha...
http://aidyshahiezad.blogspot.com

eiela said...

semoga berjaya menjadi pengarah filem terbaik. hehe

Latest Entri :
Sedihnya, Mereka Sindrom Down
Blogwalking Diganti Dengan Bloglarian

Unknown said...

kamu ditag!!

p/s:kalau dah join, sila abaikan ya.

http://yoishme.blogspot.com/2010/12/alternatif-bw_06.html

Zafira said...

Seriously, salah satu impian dan cita-cita aku ialah - be a film maker. Aku harap sangat aku mampu laksanankannya. Realisasikannya.

Aku bukan tak nak sokong industri perfileman Malaysia but berapa banyak sangat filem Malaysia yang dihasilkan dengan garapan yang penuh ideologi dan mampu menyampaikan mesej yang bermanfaat buat rakyat Malaysia..?

Okay, aku tidak mengutuk, tetapi inilah point of view aku sebagai seorang penonton yang tak punya ilmu dalam bidang perfileman. :|

So far, aku respect pengarah-pengarah yang jelas berkaliber dalam industri perfileman. Afdlin Shauki misalnya. Mamat Khalid pun pada aku memang superb hasil seni beliau. Begitu juga U-Wei. Hatta Azad Khan pun my fav tetapi beliau more to theater.

Kebanyakan cerita pengarah-pengarah di atas berbeza dengan kebanyakan filem Malaysia yang menampilkan jalan cerita yang cliche.

The late Yasmin Ahmad juga jadi pilihan pengarah terbaik buat aku. Her films were about reality. But frankly speaking, ada beberapa scene yang aku tak minat sebab aku adakalanya masih pegang nilai konservatif. Chewah. ^^

But now, kita dah ada pilihan - indie movie. Lazimnya indie movie merupakan short film. Plot ringkas, namun berkesinambungan dan lari daripada kebiasaan.

Namun masih dekat di hati penonton. Yang ini kita kena selalu survey kalau nak tonton sebab pengarah indie buat film bukan bagi tujuan komersial, right?

Eh Faiz, nanti kalau aku dah jadi director, aku ambil kau jadi pelakon eh. Tapi watak sampingan jelah. Lebih-lebih nanti tak afdhal.

Nazirul said...

filem afdlin shauki la paling best!

Nana S. said...

terbaek! nantikan di pawagam berdekatan anda. haha :D

Mya Amyra said...

oo bolehh.
faiz buat cerita pasal cendawan
suro angelina jolie pakai maskot cendawan lagi mantopp :P

laksamberlipat said...

hahahaha...
ak tiket xclusive punyo..hauhauhau

back to top