Saturday, December 11, 2010

Belajar Mengawan Di Sekolah



Sekarang ni heboh pendidikan seks nak diajar di sekolah... Pendidikan seks atau nama lainnya, pendidikan mengawan akan diajar kepada kanak-kanak yang masih belum tahu mengawan untuk tahu mengawan... Subjek ini bertujuan untuk mengajar mereka agar tahu untuk buang anak dengan cara berhemah...

Apa rasional nya subjek ni didedahkan kepada anak-anak muda? Adakah untuk mengurangkan kelahiran puak gay dan lesbian di Malaysia? 

Sebenarnya tiap mende itu datang bersama kebaikan dan keburukannya yang tersendiri... Kita tak boleh nilai sesuatu berdasarkan pendapat kita semata-mata... Orang lain pun ada pendapat masing-masing... So, bagi aku sendiri aku rasa mende ni ada baiknya jugak... Buruknya tetap ada tapi manalah taw kan kalau ianya memberi kesan positif nanti... 


Subjek ni nanti bukannya nak ajar wat seks mahupun senaman tangan pun... Ianya sekadar pededahan awal pasal keunikan dan fungsi organ seks masing-masing... Rasanya lah... Hehe... 


Tapi aku rasa pendidikan tentera pun perlu lah... Manalah taw Malaysia nanti nak perang ke kan... Sekurang-kurangnya kita boleh taw jenis bom yang membunuh kita sebelum mati... Kah3

Tetibe aku jumpa gambar ni...

35 comments:

Rozuan Ismail said...

x sempat nak belajar pendidikan seks..mesti best kan..setuju sangat pasal belajar about perang2 ni..mana la tahu suatu hari nanti kan.. yg gmbr pling last tu sgt cool ye beb!!

p/s cam ner ngan result subjek biochem?ok ke?

Faiz Tapit said...

Bagus sgt... dpt D...
kah3

cik miera said...

tula pasal..kalau kiter ajar perang kn best..

suka pic last tu..hahaha

zaL_cdpx said...

dh mcm binatang lak mengawan ek/.
haha !!

tp mmg ptt pn ! sblm bljr mereka2 dh tw dh ape itu mengawan ! dan berjaya menghasilkan benih utk bhn eksperimen ! tahniah...
rkyt malaysia mmg suke menempah bala ALLAH !

nauzubillah !

anassuhada said...

kenape belajar subjek seks tu? nant budak budak lagi terdedah dengan semua tu. bahaye.
neway, the last one is cool babe :)

zahra pazim said...

wohh.. maam x perlu je budak2 ni belajar. nnti lain pulak jadinya. bdk2 skrg ni suka salah paham. org suruh belajar sebeb nak elak benda2 ni, tapi lain pulak budak2 ni paham. aishh~

yEb said...

ntah...aku 100% x stuju

+d.O.Y.A.h+ said...

hahahah. ngeng. senaman tgn :P

filiana said...

bpk klaka gmba last tu haha

alexa yussida said...

there is always pro n cons..

jgnla duk mngawan ag pasni...kesian baby2 yg tak bersalah..haih~

rossoneri said...

kat US ada pendidikan seks pun tak kurang gak dorang nya gejala seks.. umur 14 dah buat ....

miss miera said...

perlu ke????
huhu
tkot nnti bertambah buruk ..
ape kate adekan subj untuk mengawal nfsu ...
contohnye , gigit petai ke kalo gersang ...hahaha
:))

Freeter Farn said...

saya rasa kanak-kanak masa kini boleh belajar sendiri tanpa bantuan pendidikan.
Nasib baik dah lepas, haha,

Bukan?

cikpia said...

aku setuju bab blajar perang tu..... tapi kang tak puas hati kat menteri sket, baling bom.... naya gak.... =)

erin azizan said...

oh sekolah2 kat malaysia, sila amek aku jd student balik,teringin nak bljr pdkn mengawan..rugi masa dulu tade....

miss ladies said...

derr.. gilak laa.. zaman skang kalau boleh semua bende yang boleh 'membahagiakan' diri, nak diajar.. huhu

cik izah said...

cumel gamba yg last 2 .. hee~

Miela Tahril said...

Blog Baru (2010) Pilihan??? kalau berbesar hati untuk undi saya. UNDI N0.108. nak tahu lebih lanjut? tekan sini

http://miela-tahril.blogspot.com/2010/12/blog-baru-2010-pilihan-undi-no108.html

terima kasih kerana sudi meluangkan masa :)

Nyssa Nuar said...

hahaha..
gambar tuh yg tak thn tuh..=))

Aisyah AR said...

Pendidikan seks mmg ok diajar disekolah, tp kna tgk pada peringkat umur juga. hahhaha!!! sek men is da best la kot. tp kerajaan pun patut beratkan lagi hukuman pd mereka yg buang anak tu setimpal hukuman gantung jer terus!! buat apa bela rakyat yg bunuh anak sendiri kan..kan...hahhah!!! pastu yg laki tu, disebat 20 kali pastu bg elektrik shock sekali!! penjara seumur hidup. coz dia bersubahat dan terlibat sama membunuh!!! barulah amannnnnnnn...
bg doktor2 yg buat abbortion tue, kita potong tangan dia ramai2!!! bagi meriah!! hahhah!!

ok, sudah karut....

Umie Nadhirah said...

Tak sempat nak blaja dr Cikgu Faiz..HAHAHAHHA!

zati-zt said...

ntah la..
bagi sy, xpenting pun pndidikn sex tu..
bek la blaja pasal agama..
klo da takutkan tuhan, xde nye jadi mende2 maksiat tu..huhu
~nyway, your suggestion pun bes gak..
belajar pasal perang tu pun gud idea..
:)

zaMir said...

tapi orng skarang nih lebih suka yg negatif drpd positif...dah terbalik la pulak...

grOundnUt said...

haa...pendidikan seks banyak di ajar melalui ajaran Agama...contoh macam batas² pergaulan..lelaki dan wanita..ada baik..ada buruk..so sendirik pikir!^^'

cik ungu said...

x stuju la ngan subjek seks awal2 ni. budak2 sume tgh banyak hormon nak mencuba. nanti da tau mcm2, sume nak dicubanya. time xde subjek2 ni pun budak skolah rendah dh bleh beranak. kalau ada, makin meriah la..boleh buat klinik bidan kat tiap sekolah gamaknya.

patutnye kerajaan terapkan ttg agama. nak membentuk budak2 benda mcmnilah.bukan sogokkan dngan benda2 berisiko cm pndidikn seks.

apsal aku emo? mestila..aku syg bakal anak2 aku esok.heishh..

/Dayah//Nurul/ said...

sedih tgk gambar baby terbuang

cam beruk la faiz tu, er gurau :D

iekabean said...

Apa kata di sekolah, ada subjek pendidikan berenang jugak!!!
Sekarang Msia selalu banjir lah. =)

Selikat Coklat Berbicara said...

tawu takpe , ape modus operandi subjek ni dperkenalkan ? hope mendtgkan kebaikan , hehe

subjek tentera mmg bagus ! dan amat disokong !

last , konfius ! jantan ke betina gmba tu ? HAHA

Tuan Din said...

kucing aku tak pi sekolah, tapi dia pandai mengawan jugak :)

eicahaha said...

hakhak...cam sihot jek ko nih...

Ain Atika said...

kat sekolah belajar basic je bro...ahhaha

♥baby fiy♥ said...

hmm.. last pic tu xterkuar dari tjuk asal ke? hehehe ;p

NURUL NADIA ROSLAN said...

hahaha mengawan tu yang tak tahan tuuh

apa kena mengena gambar last dengan entry neh? serious musykil gila akuu. :p

Faiz Tapit said...

ntah... aku pn xtw.. hahahhaa

cik dibadeebut said...

cik lisa ker tu yg pakai bju biru tu??? hihi

back to top