Tuesday, December 28, 2010

Belajar Naik Komuter Dengan Faiz



Aku ada satu komuter... Tiap hari aku akan bina landasan untuk komuter aku... Jika aku malas bina landasan tu, aku akan kehilangan ramai penumpang... Itulah sebabnya aku akan bina landasan tu tiap hari... Aku sayang semua penumpang aku... Tak kira laki mahupun perempuan... Aku berjanji takkan abaikan mereka... Aku akan sediakan kemudahan serta tempat duduk paling selesa untuk penumpang-penumpang aku... Sebab ini sangat penting... Jika mereka rasa tak selesa, mereka takkan naik komuter aku... Aku taknak itu berlaku... Tapi, aku sama sekali takkan paksa penumpang-penumpang untuk naik komuter aku... Terpulang pada mereka... 

Penumpang yang ramai menggembirakan aku!

Komuter aku juga laju... Komuter aku sangat simple dan tidak dihiasi dengan berbagai-bagai perhiasan yang tidak perlu... Aku hanya letak perhiasan yang penting-penting sahaja... Jika terlalu banyak perhiasan, komuter jadi tidak laju... Penumpang-penumpang pula sukakan komuter yang laju saja... Jika mereka rasa komuter aku ni tak laju, mereka akan beralih kepada komuter yang lain...

Bermacam-macam jenis penumpang aku ada...

Pernah naik komuter tak? Dalam komuter tak pernah langsung dia pasang lagu... Ini kerana setiap penumpang mempunyai minat yang berbeza... Lagu yang aku minat memang sama sekali tidak sama dengan apa yang penumpang-penumpang aku minat... Kalau lagu yang aku pasang tu tak menepati citarasa penumpang aku, mereka akan cepat menyampah dengan komuter aku... Mesti mereka taknak naik komuter aku dah... 


Landasan komuter aku juga tidak berpenghujung... Aku akan terus membina landasan dengan lebih banyak... Kerana aku sayangkan komuter aku di samping menjaga kebajikan penumpang-penumpang aku... Tapi aku sama sekali takkan curik landansan orang lain...

Petunjuk:

Komuter = blog
Landasan = entri
Penumpang = follower
Kemudahan yang selesa = entri yang best
Perhiasan = widget
Lagu = lagu di blog
Merantau = blogwalking
Naik = follow

Ingatlah semua penumpang aku, idea ada di mana-mana!

68 comments:

Shaofie said...

mantap bro. pe lagi? cite aku dan basikal lah plak.. hahaha

Anonymous said...

haha,bijak giler.! :D

ashraf said...

wow.pakai bahasa istana la hahaha

fiza sarawak said...

analogi yang kemas.bravo!(^^,)

pN.rOs said...

uikhhhhh.... bagus... troskan usaha anda

Rafidah B. said...

wow..!!!
analogi yg best

Faiz Tapit said...

kah3... istana sgkut punye bahasa ni

Unknown said...

slalu rasa malu siot naek ktm.lagi2 kat bndr tasik slatan.erl da 10 bijik lalu ktm haram tadak sekoq pon lagi.haha

ika yunos said...

superlike. yea.. perumpamaan yang bagus faiz! thumbs up untuk ko.



lelaki akan nampak lebih macho howtt kebabomm dan menjadi kegilaan ramai wanita apabila.....

ika yunos said...

and btw, biasalah kalau blog ramai orang readers ni expectation sangat tinggi kan? So kalau nak update cikai-cikai memang tak boleh la. hahaha. so, itu yang ko kena jage tu faiz. ramai pembaca setia blog ko wehhh. termasuk aku.

SURIA AMANDA said...

bagus idea ko dik..

Nieyzar said...

pergh! mendalam mksudnya tu,, sapa2 yg tak terasa, mmg 'cerdik' sgt la. . .

MizzDayana said...

pergghhhhh. dah 2000 kan. heeeeee

doyah said...

wawwww!

PINATBATE said...

bagus!

adrinaqamarina said...

jadi, kami nak hak kami *tetiba

Suraya Aris said...

award for u. most creative blogger and entry. keep it up. eh jgn risau. ni award pakai mulut je. hehe

fatan fzee said...

kalau nak samakan blog aku dengan kapal terbang boleh?letak gambar wanita wanita seksi=pramugari2 hot!haha

r2!m5!5 said...

best2..teruskan berblogger...

cik lia ye said...

awk kreatif..
huhuhu...
selamat maju jaya..

ika~~ said...

haha..
kreatif kott..
gmba kedua,akak tdung purple tu msti terbau ketik negro tu kaan?
cian..haha

Puteri Katek said...

kreatip!!!! bravo!!!!hahahaa

Ifah Ibrahim said...

haha comell kot

Intan Idris said...

bestlah..kreatif n inovative..hahahaa

Tuan Din said...

suka naik komuter nie.. laju, tak semak & user frenli..

zt-zati said...

ingt nye wat karangan td...
LOL..
:D

~nyway, hapy blogging..
:D

M I A J A M A L U D D I N said...

hahaha.. mendalamm.

Alamien Zulfishah said...

cayya siot..aku suka entri ni. terbaik! tak terpikir nak buat entri mcm ni.

EmanTheHalia said...

http://bilatergigithalia.com/2010/12/21/12-golongan-penumpang-ktm/

tgk ni plak..

Unknown said...

sekali bahasa tinggi daaa..hehe

aindzaya said...

entry cikaii..
di hasilkan oleh org kawai...
wawa...mantopp lew!!!

http://aindzaya.blogspot.com/2010/12/aku-nak-kawin-mak.html

NUR SYAMILAH BINTI RASHID said...

waaaah.interesting.hehe.
*suke nek ktm koc wanita shaja.hek3;D

amane said...

Best idea ko. Aku semakin minat baca apa yg ko tulis. Kreatif dan lawak.

yan_n.i.m said...

walla...bangge ade abg senior skola y kreatif metif gini...*baru nak bangge...haha

Hairun Azmi said...

Terima kasih cikgu....

Tips apabila di gigit lintah

Botak said...

cehhh.,
aku ingatkan komuter hape tadi.,
hahahahaha... XD

ENTRI TERBARU:
NIKE AIR FORCE 1 82'
KEBAIKAN MEROKOK..??

meeranamera said...

kreatif².. !

Hantu Kak Limah said...

petunjuk landasan komuter memang kemudahan yang selesa

amniey91 said...

menarik....sgt kreatif....thniah ye brjaya mmbuat kemudahan yang selesa dkomuter...hehe

Amanie Khairunnisa said...

pergh mkn dlm. aku pun x terfikir mcm nie. wohoo!

hans said...

hahahaha
kreatif entry ko nih bro
aku suka
2 thumbs up

P/S : Laksa Sarawak Versi Alor Setar Memang Sedap

Anonymous said...

mati mati ingt nak bg cara2 naik komuter daaa XD

kreatif!

Nabilah Zainal said...

pergh. gilak arh perumpamaan.. TERBAAEEKK~

MR. SYAH said...

wah marvellous betul entri ni..

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

bset la analogi macam nie..bagus2..

Syida Shu said...

suka baca ni ! :D

Amir Rayyan said...

terbaik...persinggahan pertama...:) (rasa nak singgah lagi...)

Mrs Nurul said...

SUNGGUH KREATIP PAISSH NI ! HAHAHAHAH

Unknown said...

heee sy xpnah nek *jakun plak

Bee said...

yah kreatip ...

Siti Safiyyah said...

perghh, dalam betul maknenye tuh.. :D

Hijabi Pearl said...

haha. naisssss!:)

tapi tak suka lah ktm. crowded gilaaaa. try la naik kat mid valley sementara year end sale ni. pehhhh!

Awang Hafiz said...

kreatif!

LaLa said...

tensen dow naik komuter..huuhuh

fiqas said...

salam....bagus awk punya n3 ni...

pst, komuter sy ada lagu..tp klau tak suka boleh klik pause je...hehehehe

Cikgu Siti said...

nice entri.i like.ramai kot komen.52 org,.wawawa.jeles2.hehe
btw,congrate.

keep in touch ye rakan blogger .

teratai said...

salam,

bagus cerita pas komuter ni...pemodenan seiring pembangunan! But sorry to say, komuter in Malaysia is not suitable for old people!...think about it!!!

- HaRYaNi - said...

jalan2 sni...huhuhu....
ske nama blog ni.... =)

Blog Eazy Izzuddin said...

pergh...
komuter
kdg2 cepat
kdg2 lembab hoho

Encik Psychopath said...

tertipu pada mulanya,,

♥NuR SyAFiQah♥ said...

blog mmg boleh dianggap mcm2 contohnye komuter la,restoran la d.l.l
hehe
nwy nice entry :)

Ateynmohd said...

bijaknye wat entry ! saye sukee ! :)

dabuldahi said...

sedap.
aku suka karangan ni
aku suka landasan ni. aku suka.

MIMIE AIZA said...

waaa.. best la entri ni :)

Mr.TN_SkY said...

ahaha..bahasa2 dalam je semua :D

dyna syamsuri said...

best la pak long oi!

Anonymous said...

ooo baru aku tau blog ni blog seekor lembu yang EMO sedang belajar nak jadi pelawak pulak...hahahaha

Anonymous said...

uish ... bru paham

back to top