Sunday, December 19, 2010

Aku Masih Teruna



Aku taktaw nape ramai orang rasa aku ni dah tua semacam... Kadang-kadang bangga, kadang-kadang kecewa... Masa aku form 1 dulu, budak-budak panggil aku Misae, nama mak Shin Chan tu... Sebabnya time tu aku dah ada misai... Masa form 3, ada orang tanya aku skang keje ape... Masa lepas abes form 5, ada sedara aku ingat aku ni dah kahwin dah... Selambe je dia tanya aku, "orang rumah mane?"... 

Ni baru betul-betul babyface

Masa lepas abes matrix plak, time aku nak wat lesen, aku lepak ngan brader-brader umur 26, 27 camtu... Diorang tanya umur aku berape... Aku hanya jawab "19"... Tersembur air sirap limau brader tu... Diorang ingat aku sebaya ngan diorang... Masa aku 1st year kat UKM ni, ada budak ingat aku ni abang FPI (Fakulti Pengajian Islam) tahun tiga... 

Damn... Aku ingat muka aku ni babyface...



Aku harap time umur aku 25 nanti takdelah orang tanya aku, 
"cucu dah berape orang?"
Memang nak kena pelangkung camtu...


P/s: Camne nak bagi nampak muda yek?

65 comments:

Kak Long said...

ahahaaaa.... *speechless*

missteeha the babling girl said...

hai misae ....hik3 ..;))

Luna Ng said...

hahahaha

Asmaa Qasamah said...

kah kah kah....1st jumpa ingat kan ko buat phd kat cni...kononnya la kan

Hakeem Yusof said...

1st time aku jumpe ko kt ukm-borhan aku ingt ko staff kolej . haha . tu la name nye matang bai .

zayani Halil said...

ingatkan dah 30 haha

ika~~ said...

misae!
hahaha!
takpe,bia muka tua asal jiwa sntiasa muda beb!

yana lyana said...

Kena amalkan petua untuk awet muda nampaknya.

hee

ayu cheese cake said...

The words can I say is HAHAHA :D

Anonymous said...

wahhh..dasyat btol BABYFACE tuu.. :D

iem said...

ad kmungkinan kot orng akn tnye mcm 2 time umo ko 25 nnt..
hikhik.....

Ibu Ammar said...

nak tanya,

"org rumah sihat?"...

m.E.e.N said...

hahahah . style la ;p

WanFadhilah said...

hahaha.. tu namanya matang sbelum usianya.. wahahaha

Wahida Nasution Thakhrim said...

muka nampak matang sangat sebab tu ramai yang salah faham..

dilla adilla said...

hahaha... kalo umur 25 orang tanye daa ade cucu ke blom, mmg kne bagi pelangkung 2..haha

littletuffgirl said...

hahaha. cool2. biasa lah tu. tu namanya matang gitew~

cik izah said...

sabar yer ..

Semarak Api said...

hahaha..tp kalo muke cam budak pon x best.aku org sll tny,sek tingkatan bpe skang..pergh! umo punyela sket ms lg nk join grup 30an.huhu

doyah said...

kamu tetap anak mak :P

dayah said...

hayyo abaikan jea nk kata pe. buat manis2, awk sweet la misae. serius ke form1 ada misai, tgk bukti leh x :P

Rina Rossoneri said...

hahahahahahahahahahaha..
hahahahahahahaha dah kamu nya style ala2 budak fpi,nasib lerr hahahaha

Nurin Farhanah said...

ahahaahha..nasiblah

Hafiza Hafinas said...

hoho... sabo je la der... kene senyum byk kot..

Berto said...

umur baya ko ni biasa la, akan ade jugak datangnya zaman penuaan

fifilianna said...

hahaha klaka

Faiz Tapit said...

hahah... xdela gamba time form 1

shimah zaba said...

hahahak ! sengal la.. org selalu nye awet muda.. tpi kau nie awet tua.. hehehe !

IQBAL ZARIN said...

cucu berape dah skrg ni??? (cubaan mintak pelangkung)

Yanti Hasmuni said...

ok ape,pmpuan rmai suke laki yg nmpak tua skit,nmpak matang . tak kebudak2an ..

Ze_Mhis said...

haaaa.. same le kite.. selalu org salah paham ingat lagi tua dari umo sebenar. rembat sajalah, janji hidup hepi.

Unknown said...

hahaha....aku org 1 st tanye ko cucu dah bape nt...haha...ceittt nak jd abg FPI...nape x fak lain?konpius :P

ashraf said...

ape lancau perasan babyface hahahahah

aDfeez said...

hahhaa.. sbr jelah yeop! :D

Faiz Tapit said...

hahah... x ckup babyface ke?

zoul yazix said...

kau kena start pakai topeng nie..hahaha

Miera Hassan said...

kih3..speechless jap..haha..xpela, nmpak matang tu ok pe..

shahraily said...

misae ek?? terbaek..haha..ala dah bebiface dah tu..takyah risau2 ^_^

Unknown said...

Nak muda guna botox.. har3,...

Faiz Tapit said...

xley2... haram tu... kah3

myLady said...

tuh lah gat dah sebaya dgn i....
rupenye budaks agy keh keh..
bawu nk mngorat....lalalla
hahaha....xpe ada apa dgn umur
it juz a number...misae ahaks;))

as for me...teringat mase stady kat bangi...mase umur 20 org ingat 18...
stady masuk lambat dgn adek2;))
letih mahu menyakinkan...
ke sebab '' karakter aku kurang menyakinkan"=)) masih berfikir pai sekrg...y..y....


rahsia awet muda....
amik wuduq..doa sekali ahaks.
bukan aku yg kate....


aku kata

" laughter is the best medicine for awet muda..."


yg ikhlas..
jiwe muda...=)):))

lolitasinta polkapolkie said...

erk ?? weird 3!!
hee

Bella ♥ said...

hakhakhak. cane nak bagi nmpk mude ae? petang petang pergi lepak taman permainan berdekatan! haaaaa..kompom kompom!

chittysarah said...

amalkan bacaan surah alquran..
insyallah..
tapi xingat ayat mane..

tapi bagusla..
matang kan~~
hahaah~~
bersabar la ye

noa said...

hahahha aku nk tgk gambar misae ko tu

za said...

kite senasib weyh.. ak pon slalu kene camni.. bce situasi ak lak

http://zapetrelli.blogspot.com/2010/12/minumlah-perapat-suami-pasti-tertambat.html

yan_n.i.m said...

okkk laa laki nmpak matang, acu klo pompuan...x dipinang di org jwb nyer..* EH, LOGIK KER.? *
haha

anamizu said...

hai misae..ahakkss comel gile pggil cmtu!! ngee~~

Fairuz Zainal said...

cicit dah brpe org? hahahah

forever love said...

ubah gaya rambut dan penampilan....

Anonymous said...

dude..aku igt lagi or panggil ko misae..dulu aku igt ko tere main basket sbb dlm slamdunk ade jugak nme misae...mak sichan ghopenye...lol

efa said...

hoho..itu nmanya..matang kot..hoho..tak tua..matang yerp..huhuhu

Faiz Tapit said...

ok,, baiklah... matang... haha

muhamadsufian89 said...

haha..saba je la ye bro..aku pulak orang selalu tanya dah ready ke nak amik spm..hari tu la..hek3

M.I.A said...

senyum :)

hee

Anonymous said...

haha, sadis sggh... gunakan krim regenerating serum, hehe :p

nohfee said...

hahahahahaha! sedih betol. kawan aku dulu...die pergi beraya rumah orang, pastu orang rumah tu tanya,
"mana anak? tak bawak sekali?"
hahahaha!

Nabilah Zainal said...

Haha.. cucu dah berapa?

Selikat Coklat Berbicara said...

haha , biasa la tu . normal bro ..

mintak orang2 kg punye petua . mmg superb . :D

Unknown said...

alah...apa susah...
org tnya

"org umah mn?"

jawab

"yang mn satu?? pertama kat london, shopping. Kedua kat Dubai, meeting. Ketiga jumpa Najib, bincang pasal tender. Keempat, tgk kt astro Sehati berdansa jap lagi"

hahahhahhah!!! snap!!

Faiz Tapit said...

Kah3!! bgus2

chachajamal said...

cmne nk nmpk muda jk??
senyum ngn gelak selalu lah :)

Anonymous said...

awak tak tua la. matang je
pompuan mmg ske la llki matang sbb girl suka nmpk muda

zaRain said...

ahahhahahahahah sumpah kelaka..

Ritz said...

Lol, haha kalo aku lak, org duk salah anggap aku ni student lagi padahal aku ni lecturer diorg
Kn tahan dgn pak guard, MPP salah ingat aku student baru etc
Siot jek

back to top