Thursday, December 30, 2010

Malaysia Menang Piala AFF Suzuki


Sume orang tulis pasal bola, aku pun nak tulis pasal bola... Semalam aku tengok kat kafe kolej aku je... Ada skrin besar... Tu lah kali pertama kafe tu penuh... Tapi, yang suwey nya semalam, aku pergi tengok masa minit ke-70 lebih dah... Sumenya gara-gara main potosyop tuk wat header blog yang baru... Last-last, apa pun tak jadi... 

Semalam, aku pergi tengok pakai baju MU kaler merah... Sampai-sampai je, aku terus dituduh penyokong Indon... Elok-elok aku duduk je, gol Malaysia dah bolos dah... Lantas aku yang dipersalahkan... Cilake!


Tapi, tak kisahlah sebab Malaysia dah menang dengan agregat 4-2... Untuk pengetahuan sume, semalam tu Piala AFF taw, bukan AFC... Budak sekolah aku, si Daus tu selamba je dia wat status Malaysia menang Piala AFC... Kah3... Kalau AFC kita akan lawan Korea Selatan, Jepun dan team-team kuat satu Asia ni... 


Alhamdulillah, walaupun aku kat kafe aje, aku boleh agak yang hampir satu Malaysia sokong team bola kita tu... Time kita kalah, kita tak pernah nak salahkan orang lain mahupun serbuk gatal dan laser... Dari team yang dipandang sebagai sampah, kita akhirnya menjadi juara... Semoga pergaduhan di facebook dihentikan dan digantikan pula dengan Man Utd, kelab terhebat dunia... Ha3... 


Sebenarnya, aku gembira sangat sebab dapat cuti aje... Kah3! 
Apa-apa pun, Safee Sali umpama Berbatov, 
Khairul Fahmi umpama Van der Sar... Tahniah Rajagopal!


Eh...?


P/s: Mungkinkah Safee Sali akan jadi macam Mokhtar Dahari?
Sape taw kan... 

40 comments:

Ms.F said...

hurm betul tu..semangat satu malaysia telah ditunjukkan oleh rakyat malaysia..

ika~~ said...

fahmi terbaiiiik!
haha,spe suh maen photoshop..best gme smlm.
bju merah, check!
muka indon, check!
ehehe.
gurau2 je.

Unknown said...

wah aku pun bangga dengan kemenangan malaysia yang menjadi penutup indah tahun 2010..

sukalah dengan perbandingan yang kau buat tuh!
" Safee Sali umpama Berbatov,
Khairul Fahmi umpama Van der Sar..."

hehhe, bolehlah dikatakan begitu...

wah tapi baju biru banyak bawa tuah pada Mlaysia tau!

Unknown said...

tukar domain..
okay ker?
boleh ajar saya?!

ashraf said...

safee sali mcm drogba.ade ke plak batov.batov yu pengkaq

MR. SYAH said...

aku semala pun pakai baju MU warna merah.. tp aku tgk kt rumah je xde sape nk ckp apa2.. hahah...

tahniah malaysia.. malaysia terbaik..

D'China Store said...

dan2 je MU beli player harimau malaya..kalau fahmi ibarat van der sar..markus kepala botak tu ibarat sape?..adakah riena..oh.tidakk!!!

budak kecik said...

vengong la ko ni pakai bj kaler merah sape suruh.kahkah

Rina Rossoneri said...

wuhuuuuu yeayyyy..

alynn shasha said...

pe cite nora danish suh safee ngan fahmi call dye?hahahha

Hakeem Yusof said...

glory glory malaysia~!!

Puteri Katek said...

yuhuuuuu...... sapa kata malaysia tak boleh... mai sini nk sepak laju2...hahaha.... cayalah fahmi!!!

as said...

ahaha. nak jugak promote mu diee, mc lah mc! *habis kena sembur nati aku nihh

btw . shahrul pun hebat sih!

http://aqilasafuan.blogspot.com/2010/12/kau-sedar-diri-kau-tu-siapa-ehh-kau-tu.html

a.R said...

aku pki jersi jerman..hehe~ tp balut ngn mendera malaysia..haha~ malaysia boleh!!!

NUR SYAMILAH BINTI RASHID said...

khairul fahmi terbaik!hahaha;D

fiza sarawak said...

bukan mcm lg dh.mmg dia la pengganti supermokh. SUPERSAF!!heheh=p

usop said...

haha pasan gk ko kt wall daus tu ea..igt ak sorg je..mls nk komen kang kne marah ngan daus..;p

doyah said...

smlm tgk memang bes! semua kaum tgk sama2 :)

Hairun Azmi said...

Mareshia Bore...Suzuki shakap...

Bila saya blogjogging $$$$$$.....

Yatre Hayati said...

Safee Sali badan dah macam mokhtar dahari dah :)

Tuan Din said...

Khairul fahmi ingatkan aku kehebatan khairul Azman...

Unknown said...

pape pon dyeorg mmg da best kn

M. said...

safee dah mcm arwah mokhtar dahari dah :) hebat dye main

XY RADIO said...

Hahahaha leh wat aku tergelak. Apa pun entry yang menarik

Marya Hana said...

hahak. penyokong indon ke..? HAHA.
kesian kene bahan.. :D

Hani Shaklee said...

letaklaa gambar pancaran laser plak..huhu..ngan manohara n luna maya sekali..hehehee

the bert said...

san tokh pon ade cakap safee ade mcm mokhtar dahri..

Blog Eazy Izzuddin said...

tahniah malaysia
xD

WAHIDA ALIAS said...

tahniah,tahniah dan tahniah!!

blog-tips-kurus said...

same la, nak gak nyibok buat n3 BOLA. ade gang kenangan terindah utk dibace pada mase depan. cehh!!

# Sukan bola sepak memang menaikkan martabat sesebuah negara & merealisasikan 1 Malaysia:)

Kisah Bumi said...

tahniah malaysia....
aku bangga jadi rakyat malaysia

nur'aifaa said...

fahmi terror :)

ahmad jo said...

Safee main dgn Real Madrid la or Barcelona, baru gempak.. haha

Cahayamylife said...

Dengan baju bernombor 10 tu, mungkin Safee dapat rasa aura Mokhtar Dahari.
hee~

mira_nas said...

bangga betul.. dah le menang..cuti plak tu~

Anonymous said...

mungkin kot...hehe

Tuan Cimot said...

safee spt berbatov??
adakh norshahrul spt rooney??hehe

hans said...

moga lepas nih pasukan bola sepak semakin berjaya
amin

selamat tahun baru
moga tahun ini lebih baik dari tahun lepas

P/S : Lepak Dengan Kawan - Kawanku Sempena Tahun Baru

ILA HonEyBuNNy said...

Tahniah Malaysiaku...;-)

Anonymous said...

babi nma aku naek!! cilakak!!!

tulis psal ilman be4 ak suruh indon hack blog ko!!

hahahahhaa

back to top