Thursday, December 23, 2010

Antara Ketiak, Pad & Pampers



Iklan skang macam-macam jenis ada... Baik pasal baju sampailah ke baju dalam... Baik pasal muka sampailah ke punggung... Tapi, aku perasan ada satu iklan ketiak... Macam cilake... Iklan tu bermula dengan 2 ekor gadis yang terkandas kat tepi jalan sebab kereta rosak... Diorang nak tahan kereta lain tapi takde langsung pun yang berenti... Dan agak-agak, apa langkah yang paling efisien mereka pikirkan tuk mintak bantuan?

Koyak lengan baju dan lambai-lambai kat kereta lain sambil kamera 
fokuskan ke ketiak mereka... Dan hasilnya, berduyun-duyun kereta berenti tuk tolong mereka... Dan semuanya laki lah... 
Jadi, apa moral yang kita semua boleh dapat dari iklan ni? 
Sebelum memandu, sentiasalah bawa ubat ketiak...

Raaawwwrrr... Damn hot

Lagi satu, iklan tuala wanita... Macam-macam dah ada kan... Sampai Adibah Noor pun jadi model... Itu tak jadi masalah sebenarnya... Tapi kalau keluar iklan, mesti nak tayang buntot depan tb kan... Yang penting, model tu kena pakai seluar ketat kaler putih untuk menunjukkan takde kaler merah-merah kat seluar... WTF?


Pornografi kanak-kanak pun dah makin serius skang ni... Bila keluar iklan pampers baby, mesti buntot baby tu akan ditunjukkan... Betul tak? Siap main pegang-pegang lagi buntot tu... Nak tunjukkan la bila pakai pampers tu, buntot baby tu akan cantik, gebu dan sedap untuk dipegang orang ramai... WTF?

Grrr... Kiutnya

Masa kat kampung aritu, time aku tengok tb, keluar iklan perapat, pembesar serta pengecil payu dara... Masa tu ramai budak-budak kecik ada sekali... Nasib baik diorang senyap je... 
Kalau tak, aku nak jawab ape?

45 comments:

adrinaqamarina said...

aku setuju jugak. tipical iklan. cam pe je.

ashraf said...

jawab la.

"abang punye kecik.terpaksa beli pembesar"

hahah

Ainismaira said...

kalo iklan deodoran mmg camtu kan..xpaham btol.. mcm nak tnjuk pmpuan ni pgoda n laki lak nak tlg yg ketiak putih je.. hak2..

blognizamlah said...

aiiyooo....entry yg bgos...ak pon ade tpikir, tp x tulis plak..haha..bgos..

CIK CIRA said...

iklan sekarang ni kebanyakkan nye lbih mementingkan kepentingan duit berbanding memikirkan sensitiviti yang kebanyakkannye ialah orang islam..

eira said...

hahaha gila lawak..
suka entri ni :)

+d.O.Y.A.h+ said...

wahaaaha. esok bwk libresse ok. elakkn kbocoran :P

Faiz Tapit said...

baiklah mak! hahah

nohfee said...

wahaha. budak kecik skg lebih MATANG dari dulu.

Ateynmohd said...

maybe iklan kontroversi macam tue lbih senang orang nak ingat kot ?

dilla adilla said...

iklan ketiak 2 mmg merapu....

.:padie_eyla:. said...

aku geli tgk yg besar kecik perapat tuu. yekk. makin takde motif iklan skang.

hiro said...

gua pakai coli je.

lolitasinta said...

mmg serabai . haha ;DD

little black dress said...

mcm2 iklan sekarang..
layan..
=P

NiNaBaNaNa said...

haihh memang betul pun .
ape punye iklan ah . bodoe lagi
memalukan wanita punya iklan
haih +___+

nub said...

perhh..ni scary movie nih.hahak

Eyra. said...

sentiasa wangikan ketiak anda supaya lelaki tertarik. hahah bangangggg punya iklan.

iniialahaku said...

walupon iklan pad 2 mlambak..tpi aku xpham apa 2 patty liner..anybody pliz..

hans said...

hahahaha
yups
iklan sangat sangat2 terbuka
bagusnya sebab pihak pembeli tahu mana nak cari
buruknya sebab ayat2 dan aksi2 di dalam iklan tu patutnya tak payah diadakan
atau boleh diadakan tetapi biarlah yang lebih senonoh
hanya pandangan aku

P/S : Bertenang! Tarik Nafas! Sikit Jer Nih! Sakit Sikit Jer Bila Kena Cucuk Nih!

AIMAN said...

iklan nak rating nie..

Aisyah AR said...

me...! me....!! i know!! i know!! kita jawab lah...

" ini hal org2 dewasa lah...budak2 tak yah sibuk...main jer teng2 tue!!"

hahhah!!

syAzAnA said...

aku xsuke sngat iklan pad. cam agak malu pun ade gak.

Ain Atika said...

eeee...gelinya....

marinahunny said...

ntahapa2 iklan tu

chentaMAYA said...

dem! gelak gua baca!

Sky Before Pinky said...

betul tu..ntah hape2.. kadang2 kite yang perempuan ni malu plak nak nengoknye.. ade iklan yang melampau2... keberkesananya..

CikLilyPutih said...

tergelak2 baca entry nie lah

aeron yon arshad said...

ha ha ha.cecite. cecite.

Shidy said...

iklan yg tunjk ketiak 2 sgt menghina lelaki mcm ak ni...
yela,ingt kita nk tlg sebab ketiak je ke??memalukan sgt2....(biar tlg sbb ikhlas bro!)

Diya Edhayaa said...

iklan skang melampau2..
menci aku tgk..

ad ag 1 iklan deodoran yg kt lib tuh..
sengal lorh!

Nur Azila Ismail said...

entri yg menarik :)

fiza sarawak said...

salam.
faiz,watch dis!i would like to know ur point of view on dis.i know u're a great thinker as well as great criticizer.=)

fiza sarawak said...

sorry.here's the link:
http://www.youtube.com/watch?v=gqtj76S0okY

fiza sarawak said...

what say you?
http://www.youtube.com/watch?v=gqtj76S0okY

themissingikmal said...

TAPI SUME IKLAN TUH XLEY CELEN IKLAN BIOZIP!!!

iklan feveret sepanjang zaman....

Si DauN CeRi said...

baahahahaa..this is sooo true.

tia said...

buang tv laa gamaknye.haha!

Jeely jelly said...

haha.. iklan pad tu.. siap ade buah tembikai 2 biji kan .. haha.. cm vunguks..

anassuhada said...

haha. ade betol nye jugak. siyes kelakar nak mati.

mohd zhafri said...

macam2 hal iklan sekarang...dah makin nk menghilangkan maruah wanita je...

ape2 pon gambo ke 2 mmg terbaek...hahaha

Mra Mastura said...

kdg2 bosan tgok iklan entah hape2 =.=

chittysarah said...

penah satu ketika budak kecik
tanye kat aku,
"jamu perapat tu ape"

speechless=.='

Zody said...

iklan mcm sial!agknye org yg wat iklan tu dr.rozmey kot...

Nana Hussin said...

huhuhu ..just found ur blog .. best !!

back to top