Saturday, March 12, 2011

Jepun Dilanda Tsunami & Gempa Bumi


Gambar-gambar sekitar Jepun yang dilanda tsunami dan gempa bumi... Gempa berukuran 8.9 skala Richter telah menghasilkan gelombang tsunami setinggi 23 kaki dan merupakan antara yang terburuk dalam sejarah...

Sila klik gambar untuk saiz yang lebih besar...



















Untuk gambar lebih lanjut, sila klik SINI... Credit to Nadia Fateeha...

Sama-samalah kita berdoa agar dijauhi sebarang musibah dan malapetaka... Amin... 

11 comments:

Rozuan Ismail said...

aku baru je balik dari fieldwork kat mersing..baru sehari pergi,dah kena balik..sebab kami dapat amaran tsunami..

PrincessDiaries said...

semoga Malaysia tak kena cam ni..
itu adalah PERINGATAN pada manusia..
kalau manusia tak paham2 lg..tak tahu lah aku

ijam ismail said...

sgt kesian kt org jepun..
hrp dyowg sbr...

+d.O.Y.A.h+ said...

takut tgk,,

Gen Fujita said...

Mungkin ada kaitan dengan fenomena graviti bulan yang semakin dekat jaraknya dengan bumi pada 19 Mac nanti.

Fiffy said...

semoga dorang sabar n tabah hadapi ujian ni. ekonomi dorng komfem merudum lepasni. rugi harta benda, nyawa, semualah. harap2 dorg sabar.

penah g jepun last year. sangat best. rakyat dia sgt baik n peramah.

fizah said...

tkutnya tgk...

raudhah said...

mohon utk share. linknya sudah diletak. tq =)

Hansyirah Takezur said...

bencana boleh berlaku katne2 je.. even negara maju cam jepun pon boleh kena.. sama2 laa kita renungkan.. hmm

XIX Dragunov said...

http://blogs.wsj.com/japanrealtime/2011/03/11/live-blog-japan-earthquake/

adrinaqamarina said...

insyaALLAH amin~~~

sama3 kita muhasabah.

kalau ALLAH nak, apa pun Dia boleh buat. semua ni milik dye~

back to top