Saturday, April 2, 2011

Cicak Tokek


Semalam aku haus... Bila haus selalunya aku akan minum air... Takkan bila haus nak pergi mandi wajib pulak, ye dok? Okeh, berbalik pada cerita haus aku, semalam aku pergilah ke Dana Korporat pasal nak beli air... Dana Korp tu nama koperasi kat kolej aku... Aku sebagai antara orang besar Dana Korp, so aku ada lah kunci nya... Bila bukak je pintu peti sejuk, walahhhh! 

Gini lah lebih kurang... Tapi ni gambo Google je... 

Aku jumpa cicak tokek beb... Besar tapak tangan... Kaler nya hijau-hijau... Badannya menggerutu... Masa tu aku cuma terkesima aje, macam lembu nak mengawan tapi mati pucuk di saat akhir... Eh, apa cilake punya analogi ni? Keh3... Lantaklah... Lepas bayar duit air, terus aku blah aje... Masa tu, encik tokek duduk diam-diam aje kat tepi peti sejuk... Muka beliau agak pelik masa tu... Mungkin baru first time nampak manusia kacak kot... 

Sampai bilik, aku online pastu main permainan komputer... Aku ada bagitaw si Lupi pasal tokek tu tapi dia tak reply pun... So, aku pun buat stupid jelah... 2,3 jam pastu baru dia kol aku... Menggelabah ajak carik cicak tetek tu, eh, cicak tokek tu... Kami pun cariklah tokek tu... Pastu tak jumpa dah... 

Arghhhh! Melepas duit aku... Bela beso-beso boleh jadi jutawan beb... 
Tak payah buat filem beralam-alam... 
Kenapa lah aku geli sangat nak pegang cicak?? 


Pasni aku nak practice pegang cicak selalu... Grrr!

38 comments:

ApizMabux said...

Aku jumpa kat celah batu time naik gunung Datuk. Besar haram.

Ayeem Jemain said...

aku pun geli gak.

qllmjd218 :D said...

terkejut neok manusia kacak?
bhaha.

Raihana Izzati said...

aku jmpa blkg rumah. dlm garage.

dok memekak.tros tgkp.

skrg br tgh bela.bgi berat then nak jual.lps duit hntaran kawin.huehuehue

doyah said...

kentut! kentut!

badan taff tapi takut pegang cicak!

aku pun.

nadia said...

ahahh...ak benci segala jenis cicak...

tp ak suka main2 dgn menatang alah kura2 ngan penguin ngan hamster kau tu...=)

nik lan nik mat said...

ptut pon rumet ko suke tgk ko..ko jejaka hensem rupenye...huahuahua

Encik Psychopath said...

goreng pun sodap.

Amiey White said...

eleyh . setakat cicak~




amiey selamber je tau.
~
~
~
~
~
~
~
~
~
lari =.="

eton said...

giler ko nk pegang.. cicak tu ade mengeluarkan racun tau... hati2.. mak aku cerita klu kat thiland sampai nk berbunuh2 sbb nk cicak ni...

Anies Anessa said...

aku pon geli cicak!!euww

alinlon said...

terkejut tgk manusia kacak ?

bukan..

die terkejut nmpak top blogger ..

(kompem kembang faiz)

RasyidHamid said...

tak putus ke ekor tokek kalau kite pegang???

adrinaqamarina said...

cicak boleh pegang tapi bukan cicak ni! huaaa. menakotkan tau!

ayat tu menarik. haha. "buat stupid"

azliah mohamed said...

EUWWW...cicak yg geli tapi menguntungkan..xpela tima kasih la kalau nak tangkap cicak tokek ok..

Raden said...

cam betul je harge die mahal..baik bele lembu..kalo lapo leh sembelih

syuhada said...

sayangnye! aaaaa... ~

shura shushi said...

jual tokek!!
kaye beb!!
=)

x said...

Faiz, asal faiz cari second time tu dah tak jumpa???

Cicak tokek tu dah lari kut sebab die terkejut tengok tak pernah nampak manusia se TAKkacak cam faiz. HAHAHAA

Amir Syahir said...

kayo la engkau kekgi..keh2

aisha said...

Tapit Tokek. sedap gak nama tu. :P

ashraf said...

konek ko yg menggerutu tu pn mcm cicak gak hahah

kAmi dAn mEreKa said...

ee~~
walaupun dy mahal macam name skali pon,
kite tetap tak kan pegang cicak.
geli kot, =)

lavender harum wangi said...

lol~ rugi oi! padan muka! hahaha

Nurul Shaheedah said...

yeekk!! saye pun geli dgn cicak. lembik -.-'

soutulmujahid.com said...

bengong ko x tangkap

Nys Zairee said...

aku ske pegang katak jer

pingu_kecik said...

kalo aku jadi ko pun aku lari.
da xpk ape2 dah!-_-"

Hakeem Yusof said...

bengong apsal tak tangkap ?

budak kacamata said...

Lorr..nampak cm brutal je ko nie paiz..tp ngan cicak pon kalah..hahaa..tp ak pon anti gk ngan cicak..haha

RastaMat said...

@ aisha

tapit tokek??

wakakakaka..

Faiz Tapit said...

geli lah sial... hahah

kyle said...

duit melayang, hahaha....kyle pon takut pegang cicak, hehe

Hansyirah Takezur said...

kalo cicak biasa aku xgeli sgt..
tapi kalo tokek dh la mggerutu, beso..
hiii...:P

MENU said...

kaya la luuuuu

Anonymous said...

haha.. mmg lah boleh kaya.. aritu ade org dapat 4 juta.. tp kene hati2.. ade racun.. lpas tngkap tros kene gi hospital...

Faiz Tapit said...

takdela kaya. dah tak tangkap pun
kui3

Anonymous said...

kat sarawak belambak cicak tu..kat kg i die duk atas siling tu smbil peratikan kite..hikhikhikhikhik..

back to top