Saturday, April 30, 2011

Kementerian Pelajaran Malaysia



Mak Senah: Oi Timah, lama tak jumpa... Sihat? Anak kamu si Peah tu kat mana dia sekarang yek?


Mak Timah: Oh, sihat... Anak aku sekarang ni kat USM, amek medik... 


Mak Senah: Ohh... Anak kamu pulak Karimah?


Mak Karimah: Anak aku kat UKM sekarang... Dia belajar engineering...


Mak Senah: Oh, anak kamu si Hassan tu kat mana sekarang ni Salimah?


Mak Salimah: Dia kat US... Belajar biotech...


Mak Timah: Yang ko tanya-tanya kitorang ni Senah, anak ko pulak kat mana?


Mak Senah: Alhamdulillah... Anak aku dah berjaya sungguh sekarang ni... Tak sangka aku...


Mak Timah: Belajar mana dia sekarang? Bukan ke dia tu repeat matrik 3 kali?


Mak Senah: Dia sekarang masuk Akademi Fantasia... 

39 comments:

Rozuan Ismail said...

berjaya le tuh,jadi penyanyi.

Miss El said...

sedih wehh ade parents mentaliti macam ni. -_-"

Far8 budak baik said...

hahahahahahaha..
gelak guling2..
akademik fantasia lakk
tumb up

Fina Fento said...

Haha..

tu nada bangga ka nada sedih berkecik hati :P

Sabo je la

bibi bibo said...

hahhaha , hebat ank mk senah . femes !

...:i'm ezza haniza:.... said...

hahaha,,,, ! af pon oke!

Anonymous said...

smart la..kuang3x..ramai mak bapak macam ni..*xsumo lar..

+d.O.Y.A.h+ said...

menuju puncakkk!

areep said...

mak senah montana..keh3x

mirah said...

mak nye pun banggga ank dpt masuk af..ish3

strawberrycincau said...

nak kenal ngn ank mak senah!! nak sign.. keh3..

yuyu lar said...

hahaha...

berjaya la sangat.minggu depan usung bag...haha..

cik pha said...

erm masuk af,kalu menang belom tentu lag bejaya dalam hidop,setaon dua leh lah pemes,nt bertaon2 ape pon tak de.kalu pelajaran bertaon2 pun xkn luput ape daa

Faziera193 said...

haha berjaya sampai ke PUNCAK AF..
berjaya anak aku.. kah kah

http://faziera193.blogspot.com

Lulu Rahman said...

berjaya la tu . hahaha

'sEweL sKeJap' =.='' said...

esah :laa..AF jer? anok aku sume masuk MENTOR tau x...

hiro said...

1st..klik ur nuff..folo me back!

Fatimah Zahra' said...

haha. tak sangka nama aku pemes weh. tak pasal-pasal nama anak aku peah...

nik lan nik mat said...

oooo...kalo nak masuk AF kene repeat matrik 3 kali eh?
ssh jgk rupenye ye...huhu

MiZ Rayy said...

hahahaa... sangat berjaya...

ɳυɾҽȥȥαƚყ ʝαʅαʅυԃιɳ said...

hahahhaa. tadi baru kita tgk kan kan kan? hak3.


>.<

Dale said...

cilake, tersingkir pun menangis!

JIJI YU said...

mueue kalo tak lepas spm pon takyah bimbang peluang masih lagi cerah..

Silent said...

mentaliti yang bagus.
kerajaan sangat bagus dalam memajukan malaysia sebagai pub hiburan.wahahaaaa

buDAK keCIK said...

mantap ah bdk tu!

ak pn bangga dgn bdk yg brjaya msk akademi fantasia ni...

hoho

Ayeem Jemain said...

berjaya buat orang menyampah

zida said...

hekhek setuju dengan ayeem jemain

HAHHA

from Cairo :
KPOP Malaysia Bajet Hot

♥sophie♥ said...

hahaha,, AF upenyer

Hansyirah Takezur said...

femes uu kalo masuk af...
tanak torai ke faiz?
ngeh3..
boleh jumpa lisa seyh!

k h a i r i y a h said...

masuk akademi fantasia pun nk membangga,,tk patot

Alin Meli said...

LOL. Kesian kt makcik yg fikir ank dah berjaye kalau msok AF je pon. Tak bley blah repeat matrik 3 kali.ekeke.

Anonymous said...

setuju sgt2 dgn entry ni.mak bpk bangga sgt anak jadi penyanyi..tahpape.kn byk lg kerja lainnnn

adibah said...

hahahahhahaha

PaK CiK DeeN said...

kah3...x le blaaaa

ghost writer said...

ouh....akademi tuh.

mari menuju puncak dalam masa yang singkat...

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

hahaha...af tuuu..banga siott..

~syue~ said...

biasalah parent mentaliti mcm tu....
wat penat je layann dorang tu huhu

cikida said...

hahahhhahahah,bukan main ye mak senah kite tu...ngeee.=p

haqimi zulkefli said...

xboleh blah tgk senior masuk AF.. huhu malu malu malu . =_=t)

back to top