Friday, November 12, 2010

Aku, Abah Dan Keluangman


Disebabkan aku takde gambar time kecik-kecik, 
anggap jelah ni gambar aku... Tak jauh beza pun ngan sekarang

Zaman kacak-kacak berambut belah tepi dulu memang berbaloi untuk diceritakan kepada sahabat-sahabat... Lagi-lagi kalau aku yang cerita... Banyak yang kalian boleh belajar... Dulu-dulu, aku ni cute orangnya, sampailah sekarang... Tiap kali aku jejak kaki kat luar rumah mesti ramai gadis berebut-rebut nak peluk dan cium pipi aku... Pastu dukung aku tinggi-tinggi... Walaupun masih kecik, aku taw jugak erti kepuasan dan keseronokan didampingi gadis-gadis belasan tahun... 
Seronok tol jadi kanak-kanak, nak tukar pampers aku pun 
diorang sanggup berebut-rebut... Takde niat pun nak riak, cuma perasaan angkuh tiba-tiba menguasai diri...

Shaye mau syusyu Lisya Syurihani... Ngeee~

Aku ni kalau keluar pergi shopping complex ngan famili mesti aku suka tingkat 3 ngan 4... Kat situlah syurga dunia kanak-kanak walaupun skang aku rasa section tu cam loji taik anjing je... Aku paling suka mainan yang mahal-mahal... Malangnya, mak bapak aku tak pernah sependapat ngan aku... Cis...


Pernah sekali aku mintak mainan patung penguin... Horny melihatnya... Besar gila... Harga pun gila... Tapi jawapan tipikal orang dewasa mesti "alah... kan dah banyak kat rumah!!", "haa... nak kene babap??"

Aku menjadi bengang walaupun taktaw babap tu apa... Papepun aku nak jugak patung tu... 'By hook or by crook' bak kata sahabat tadika aku... Aku memberontak seperti kanak-kanak normal yang lain... Menggelupur tak pasal dan menangis kuat-kuat sebagai tanda kurang kasih sayang... Ramai orang awam memandang famili aku... Aku puas hati... Abah aku hanya mampu diam sambil membuat muka mahu campak aku ke lubang najis... 

Aku teruskan menangis sambil sepah-sepahkan mainan kat situ... Keadaan mula jadi tak terkawal... Aku mula terpengaruh dengan gaya menangis jiranku... Dia memang otai satu taman bab-bab menangis ni... 

Kecik-kecik dah jadi model Michelin

Sekali abah aku datang kat aku... Walaupun takut dipiat telinga dan dicubit, aku teruskan jua menangis... Dengan perlahan, beliau cakap kat aku,
 "kalau nangis lagi, abah taknak belikan baju Keluangman kat Iz"

Aku terkesima dan terus diam... Aku berhenti nangis dan kembali ke pangkuan jalan... Balik rumah, abah aku belikan CD Doremon ngan Ding Dang... 
Aku terus lalai dan lupa segala-galanya... 


Tapi sampai skang aku tertanya-tanya, bila masa pulak aku minat Keluangman?

44 comments:

adrinaqamarina said...

model michelin tu sesuai. haha.

+d.O.Y.A.h+ said...

mak nak doremon!

Bella ♥ said...

hakhakhak citer mang gempak. lu kecik kecik da pandai memberontak ae? hahaha

cute giler ah baby tuh! yg nak syusyu tuh. hakhak bak pinjam boleh? ;DD

ashraf said...

haha keluangman. cair dengan keluangman ke bang? mmg gangster la lu :)

F.a.S.h.E.e.H.a said...

Hahaha. masa ngko tecit-tecit kluangman dah ade ehh? Rupanya ngko juga mudah ditipu. Hehehe

Ainismaira said...

haha.. comel baby 1st tu..

kiwi wiwi said...

huahahaha kenangan yg errr menarik ?

syeraRAWRR said...

hahaah, (hanye tu jea yang mampu)

diamuslima said...

hahaha.. biasa la time budak2...

Rozuan Ismail said...

haha teringat citer keluang man masa kecik dulu..hafal kot lagu dia

p/s jom komen blog saya

tim said...

hahaha sumpah lawak

mofaizmz said...

hahaha.. penah men nyorok2 celah2 baju kat shopping mall?

payeen said...

ha ha. keluangman tuh hape? ha ha

Aliesya♥Amani said...

grr..apsal budak tu sume comel sgt hah????

alinac lover said...

kecik2 dulu besh!

SnowladieS said...

hahah kluangman? tu cte katun singapore eh?

whitecappuccino said...

hahaha..kaw punya lawak!

ezzu said...

comel2 bayi tu semua...heheheh

omurice said...

kelakar la gambar2 nyer...comey...

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

Pernah sekali aku mintak mainan patung penguin... Horny melihatnya... """

ayat kau gila cool..
hehehehe
samal perkenalan :)

Hali3isa a.k.a L3ha : SSA said...

hak3. sebab kau ndak sdr kau tu suka tengok keluangman sbnrnya~ ngeee. chumel tu budak tu.

mira the monster said...

hahahah.serius lawak cte ni..tp beby2 tu semua comel-comel laaa....
ops awk pon comei gk kan smpai gadis2 berebut2 tuh..hehe

Luffy said...

sengal r ko ni...

Shiela Latif said...

macam pernah kulihat di man man ya budak comei yang paling atasssss sekali tu...hihi

Hanis Azla said...

kat rumah kan dah byk... ha..ha.. selalu jg dok ckp kat anak2 mcm tu..

Lelaki Ini said...

bayi2 sume chumel sgt2!

alexa yussida said...

hahahaha meh nak lempang laju2

/Dayah//Nurul/ said...

cumeyl wu, amboi takkan tadek satu pon gambar zmn kecik iz. melampao nk susu lisya. babap nak :D

Teruna Suci said...

hoho, gmbar2 bnyk mengancam, comel2 belaka

Tengok Youtube Tanpa Internet

MissAinia said...

hahaha
i lovee ding dang ! ;)

Afzainizam said...

★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
Sila Lawat Kami kembali
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★

woooo lama tak ziarah kat sini dah ketinggalan banyak ni... maaf sibuk sikit kebelakangan ni

spesis kluang man ni versi Malaysia.... kalau om putih ni Bat man.... woooooo minat gak tengok pasal kartun ni santai lahhh

ayu said...

ske baby yg jd model michelin 2

aleen aiden said...

Pernah sekali aku mintak mainan patung penguin... Horny melihatnya...

muahaha

Noor Faezah Mazli said...

pandai ko buat esei ek. huahuahua

diba said...

kiup je pic tu,,haa

PP HYUN JAE said...

lolz

NuR 'aQiLaH said...

doremon ngan dindang.
pergh. mmg brutal la gua ckp.

Aidy Shahiezad said...

bila mase keluangman tue wujud mase ko kecik2 dulu ?? haih...

------------------
visit my new latest entry:

Chenta Hati Baru...
http://aidyshahiezad.blogspot.com

Sab Buenoo said...

pic baby cute yg atas skali tuh cam baby yg de kes kat nursery dulu tuh jep.yg meninggal tuh.

geekz36 said...

michelin kene ambik budak tu jadi duta, br gempak

Sideq's Stories said...

salam
haha
nice post
erm saye budak baru
hope bro boleh jenguk2 blog saye
thanks

Dark Half said...

haha..kena cong skali diam tros...tau dah kelemahan kau

eZad niMo said...

hahaha, comel kan memberontak mcm tu, rasa mcm nk bg je. huhuhu.

sy minat kluangman, bez!

Matika Love 131020 said...

aLaaaaaaaaaaaaaaaaaa colel-comel jew...haha

back to top