Wednesday, November 24, 2010

Alam Dr Rozmey



Kesian... Aku tak abes-abes dengar Dr Rozmey kena kutuk... Baik filemnya mahupun rambutnya... Filem dia 2 Alam tu lah... Disebabkan aku tak tengok pun lagi dan takkan tengok pun cerita camtu, aku pun taktaw nak komen pasal apa... Serius, aku tak tengok filem Malaysia kat wayang... Itu kira membazir... Lainlah kalau Ozawa bergandingan ngan Lisa Surihani... Kompem aku terpacak kat wayang tiap hari... Memang terpacak... 

Raawwwrrrr!

Aku rasa rambut Dr Rozmey tu sangat unik sebab takde langsung manusia normal kat bumi ni nak wat rambut camtu... Aku tak kata pun rambut dia jahanam, buruk, cilake, cegampang, cam bulu jembut anjing, atau apa-apa yang perkataan yang lain... Bagi aku, rambut beliau memang unik dan agaknya beliau memang tak suka tengok cermin... 

Pheewwwiiittt!

Aku taktaw apa yang 2 Alam nya... Mungkinkah alam ghoib? alam flora? alam & persekitaran? alam barzakh? Mengikut firasat aku, mungkin alam flora dan alam barzakh yang terlibat... 

Inilah lori Alam Flora 

Sinopsis filem mengikut firasat aku:

Seorang lelaki bernama hazmey bekerja sebagai pengangkut sampah di Alam Flora Sdn Bhd... Tiap hari beliau mengangkut sampah... Beliau tak mampu untuk menjadi doktor kerana rambutnya tidak mengizinkan... Suatu hari, beliau dilanggar kereta lalu mati dan pergilah beliau ke alam barzakh... 

~TAMAT~  


P/s: Tetiba teringat junior sekolah aku dulu yang bernama Alam Buana

33 comments:

doyah said...

ahak. pais ceterai wat rmbut tuhhh

gabangaban said...

http://cursingmalay.blogspot.com/2010/11/film-review-2-alam.html

usha nie mat.2 ALAM org yg dah betol2 usha filem tu

ika~~ said...

wah wah nak lisa je eh br nak pi..

Naurah Napiha said...

adoi..cantik rambut tu..kalau laki ku buat..sure tido lain bilik..

Miss PIJAOSIX said...

Faiz..

kadang-kdang kesian tgk die nih...Yang boleh dibanggekan pada dia sebab dia org melayu dan antara org melayu yang kaya dan berjaye...

tang die buat filem 2 alam tu, no komen. filem melayu lain pun mcm hampeh sebenarnyer....!!!

yang pelik melayu jugak yang kutuk melayu..kutuk die macam2..pelik2...

p/s: aku bukan peminat die maupun rambut die..hehehe

miss miera said...

hahahha....cite mlayu mmg bazir tengok kat wayang...

dr uh kne g yuNam hair care !!!baru elok agaknye rambut dy...hahaha

meeranamera said...

terbaik lah sinopsis.. HAHA

Yana Heir said...

gincumerah89.blogspot.com ade review yg betul2, citer 'Dua Alam' ni. Feel free to read :)

Setuju dengan Pija. Aku bukan ejen Jus Mate 5, tapi aku tumpang berbangga dgn kejayaan org Melayu.

Yg baik kita jadikan sempadan. Wallahualam :))

Unknown said...

haha...no komen..

cikpia said...

aku rasa silap dia satu jer : dia over confident dan berbangga ngan ke over an tersebut. so orang meluat......

nak citer pasai filem melayu berkualiti??? ko carikla, u name it la kalau mampu....... tapi tadak pengarah melayu yang buat mulut puaka ngaku target sampai 20juta. orang dengar, orang meluat, orang tak pi tengok. dapat doploh hengget pun dah kira bersyukur..... he he....

apapun, aku takleh komen lelebey sebab dia jiran aku.. sumpah tak tipu. =)

budak kecik said...

kahkah...
gila~! sbb rambut, x bley jd dr
kihkih

Anonymous said...

aku takda clue langsung pasal dia ni atau movie dia

dayah said...

faiztapit tak kata rambut dia camtu tp mcm nk kata jek an..haha mmndai je buat jln crita camtu

dr kaya dia punya psl la

Anonymous said...

aku suke sinopsis cite ko!!!!!!!!!! sumpah menarik!!!!!!!!!

rambut die mcm ala2 getah spender adek aku la...spender aku ok je elok je

Ciao Annin said...

Eh, kalo sinopsis camtu, kejap je lah cerita nih... adoii!

faizalnizam said...

aku baca review orang yg dh tgk cerita ni pun dah tau tak best bro. memang takyah tgk pun. movie stereotaip.

Sricahaya said...

tak tgk lagi..tak teruja sgt..

zulkoa said...

tipikal rambut melayu..

arghh..

abeeyah said...

sinopsis filem mengikut firasat kau tu..memang tak ley blah..kesian lak aku kat si red mushroom too..kui3x

ghost said...

aku rasa lepas nih DR nak buat filem Alam dan Manusia...atau mungkin AlamAK!

ko tul2 spoil keseriusan aku hari nih..hahaha

hans said...

hahaha
sinopsis firasat ko tu menarik

P/S :Dasyat! Memang Dasyat! Kepada Lelaki! Awas Jika Anda Berjalan Keseorangan!

P/S : Kutipan Filem 2 Alam? Korang Tahu Ker Dah Berapa Juta? Meh Tengok Sini

Ti Anne Mohd Yassin said...

wakakakakakakakakakkakakakaka !!!

M I A J A M A L U D D I N said...

phhewiiitt la sgtt. hahhaa

Unknown said...

2 ALAM = shah alam & alam flora..

Hishyamuddin said...

term rambut tu mmg lawak..hahah

Hanisah Safian said...

hahhahahhahhahhahahahahah :D

sinopsis paling "logik" skali.hahhahahha :D

4umyfans said...

hahhaii...
kamu bikin teman ghase nak gelak guling3.

yeayy ke udara satu! : )

________________________________
salam kenal...

new entry < http://koriieleys.blogspot.com/2010/11/blog-walking.html

Anonymous said...

hahaha
sgt2 kuang ajaq!!!!!
hakhak!!!!

miss miera said...

awak..tahniah coz tercalon dalam blog pilihan malaysia ! :))
http://blogpilihanmalaysia.blogspot.com/

Anonymous said...

hahaha...ko memang best

fiza sarawak said...

jgn la pndg rendah dgn filem melayu.kalau bukan kita org melayu yg nk sapot filem kita sape lagi??
kita yg buat barat tu kaya.sbb 2 la dorg ley produce filem yg hebat2 dgn teknologi dotg yg canggih2.padahal filem barat pon x kurang jgk yang sampah nye.tp yg msok panggug konfem yg best2 je.
aku prcya ada mesej yg cuba dismpaikan dlm 2 alam ni.cume silapnye producer ni belagak sgt.over gitu.too bad!

Anonymous said...

alam sampay f4 je... pstuh pindah... wt kes.. huhuhu..

Faiz Tapit said...

Ooww... dulu kena buli skang jd samseng plak ye... huiihh

back to top