Friday, November 5, 2010

Kisah Gaduh, Pasal & Marah



Pada zaman dulu, tinggallah 3 orang adik-beradik yang yatim piatu... Akibat bapak mereka tak berapa bijok, bapak mereka telah bagi nama-nama yang pelik kepada mereka... Yang sulung bernama Gaduh, yang kedua bernama Pasal dan yang bongsu bernama Marah...

Suatu hari, Pasal keluar untuk mencarik kayu api di hutan... 2 hari kemudian, tak balik-balik lagi si Pasal ni... Gaduh dan Marah berasa risau... Gaduh selaku anak sulung pergi mencarik si Pasal kat hutan manakala si Marah pergi telepon polis... 

************************************************

Marah: Helo?
Polis: Ye, saya incik polis... Apa mau?

Marah: Tuan, tolong saya tuan! Saya mau carik Pasal ni!
Polis: Apa?? carik pasal? Awak mau gaduh ka?

Marah: Bukan tuan... Saya mau carik Pasal je... Gaduh pun tengah carik Pasal la skang ni...
Polis: Hah?Awak mau carik gaduh ke carik pasal ni??

Marah: Berape kali saya nak cakap tuan... Saya mau carik Pasal!
Polis: Oww... Jadi awak memang berani carik pasal sama polis ye??

Marah: Mestilah tuan... Tuan je yang boleh tolong saya carik Pasal... Dengan polis je saya berani...
Polis: Awak dah buat saya marah ni!

Marah: Eh, tuan pun Marah jugak ke? Jadi, kita same-same Marah la ye?
Polis: Memanglah saya marah... Awak tak pasal-pasal mau carik gaduh sama saya... Awak pun saya tak kenal!!

Marah: Saya mau carik Pasal la tuan! Bukan mau carik Gaduh! Tadi tuan kenal saya pastu cakap tak kenal pulak!
Polis: Awak cakap baik-baiklah, awak ni siapa sebenarnya dan apa awak mau??

Marah: Saya Marah dan saya mau carik Pasal... 
Polis: Awak memang berani ye! Saya pantang orang carik gaduh dengan saya!

Marah: Tuan............ Saya mau carik Pasal la!! Bukan mau carik Gaduh!
Polis: Haaiihhh... 

***********************************

Akhirnya, si Marah pun dipenjarakan... Gaduh pula telah mati dibaham kerengga... Si Pasal pula masih tak ditemui hingga sekarang... 


TAMAT

18 comments:

ashraf said...

hai sweetie :)

Hunny Maldini said...

hahahhahha ;D

Faiz Tapit said...

ayap: hai....

erin azizan said...

gile kentang...terbabow la

FaZira HaLiM said...

ello paiss...

piKOk said...

haha..salah paham punya pasal..
mesti Marah stress sbb polis tu xphm2 mksd dye..wahaha

Faiz Tapit said...

pagiya: elloooo

pikok: ape pikok tu? merak? haha

IQBAL ZARIN said...

comelnye kambing tu... aku jatuh chenta. hahaha

InTerNa said...

ahahahahaa...
ending x bleh blah...
(^_^)

Faiz Tapit said...

heheh... mgarut2 je

BLADE EDGE said...

huahuahua...lawak lawak....

AerOn YOn Arshad said...

Hahaha.bukan silap ibu mengandung, sipal bapak tak mengandung! HAhah

Faiz Tapit said...

hahah... silap eja pn ye jugak... hahah

nadey said...

hahahahha celake sedih doh cite ni....xpasai2 kan!!!!!!!!!! demsssssss ahhahahahha

Faiz Tapit said...

hahaha... demmmsss!

Bella ♥ said...

hahahaahah ;DD

Pijisketch said...

babi lawak!

mUm_tAz said...

Peh..cerita sadis... Buleh buat drama ni...

back to top