Saturday, November 20, 2010

Harapanku Bukan Harapanmu



Hari yang biasa... Pagi ni aku makan cekodok cicah mayonis je... Rasanya sedap umpama lempeng cicah sardin... Anakku masih tidur lagi... Biniku, Lisa Surihani tengah sidai baju... Orang kata kahwin ngan artis ni banyak masalah... Tapi, Alhamdulillah, kami tetap bahagia sampai sekarang... Aku hanya merenung kosong ke arah kucingku yang bernama Pussy... Ligat beliau bermain tangkap-tangkap belalang... Lepas belalang tu dah mati Pussy main cakar-cakar sofa pula... Disebabkan sayang, aku jadi tak marah pula kat beliau...

Nice Pussy

"Eh, bila abang bangun?", tanya Lisa selepas siap sidai baju... 

"Tadi dah... Sedap lah cekodok lalink buat nih", ujarku... 

"Kot ye pun, janganlah makan sampai abes bang... Anak kita nanti nak makan apa?", tegur Lisa...

"Aii... Lalink marah abang ke?", gertakku sambil menggulung surat khabar... 

"Eh, takdelah bang... Makan jelah... Nanti lalink masak lagi ye", kata Lisa sedikit gentar... 

Aku ni pantang kena bebel ngan pompuan... Gatal bontot je rasa kalau kena bebel... Aku pun habiskan cekodok tu tanpa rasa bersalah... Dah abes makan, aku keluar rumah... Jiranku tengah siram pokok bunga sambil menyanyi-nyanyi... Gembira betul dia ye... Lepas dia masuk rumah, aku cantas pokok bunga dia guna parang... Aku pula menyanyi-nyanyi kegembiraan... Lepas tu, aku curik selipar anak dia dan campak jauh-jauh... Kegembiraanku berganda-ganda... Aku ni memang suka carik pasal ngan jiran aku pasal dia tu buta... 

"Along! Bangunlah! Ko nak tido lagi ke nak makan pelempang bapak??", marahku dengan berhemah... 

Serentak itu, tiba-tiba anakku dah tercegat depan aku... Usianya telah menjangkau 7 tahun... Dah boleh carik kayu api kat hutan kata orang tua-tua... 

"Sori bapak... Along kan semalam penat basuh kereta bapak, basuh kasut bapak, urut bapak sampai tido", jawab anakku... 

"Dah, pergi mandi sana... Nanti nak pergi pantai Cinta Berahi", kata aku kepadanya...

"Yeay!! Mandi pantai!! Bestnye!", teriak anakku tak pasal-pasal... 

"Eh, sape kata nak ajak kau? Bapak nak pergi ngan mak kau je... Ko jaga rumah leklok... Sarapan buat sendiri", balasku selamba...

"Sampai hati bapak wat camni kan... Tiap hari Along dah pedajal jiran kita cam yang bapak suruh tu", jawab anakku meminta simpati...

"Ooo.. Menjawab ye... Ko nampak ni??!", marahku sambil menunjukkan kayu hoki berpaku...

Anakku berlari masuk ke biliknya sambil menangis... Lepas tu, aku pun pergilah ke pantai tu ngan Lisa... Kami sungguh gembira bersama dan balik sampai lewat malam... Dah sampai rumah, Lisa mengajakku ke bilik... Katanya malam tu malam Jumaat walaupun aku taw aritu ari Ahad... Aku pun terus tutup lampu... Grrrr!

Grrrrrr!

"Woohooo!! Gile best berangan camni!!!", kata aku di dunia realiti... 

27 comments:

miss miera said...

hahahahhaa....ok,dah boleh wat filem la wak nieh....huhu...terhibur seketika!like like

NUR HazieRAH said...

kuat btul imaginasi ko ni yer... hahaha~~~

/Dayah//Nurul/ said...

amboi, mlm jumaat je camni ragam. anak terbiar eh. kim salam bini faiz k

tim said...

cittt..tertipu

adrinaqamarina said...

haha.

adoi. garangnya bapak neh

zaL_cdpx said...

HEK ELEHHH !!!! tggi gler angan2mu !
tp kot yer pn.., crik la isteri yg solehah !! tp klau dpt kawen ngan LISA nie.., didikla dia mnjadi isteri n mak yg solehah yer ! AMIN

heeee

+d.O.Y.A.h+ said...

bongekklaaa pais :P

Lelaki Ini said...

hahahaha
celaka!!!!

Encik Bell (beLalaNG) said...

erk.. x suka cerita nie sbb belalang kene makan! cis.... hahahah
kidding bro~ :P

aku doakan ko ngan lisa bahgia selamanya...

syeraRAWRR said...

whathefish! haha

diana said...

hahahah.....cettt....hampehhss...!!

Muhd Nasrin said...

hahaha..

Anonymous said...

ak igt ko nk tnjuk 'kayu' ap kt ank ko tdi..hahaha

AiDa AzRyN said...

nak sket cekodok~ bley?:D

Aunty P Baek :) said...

smpai sudah la ko asek brangan jep..

Nieyzar said...

Pergh! terbaekk! hahahaha! smpai tekencing aku.

Ciao Annin-sama said...

Aish! Kreatif kau ye bila berangan pasal Lisa nih! Hahaha! Asik tertipu je aku! XD

dayah SnoW Heuka said...

@_@ ape2 pown besh hehee

Encik Luncai said...

lawak nama kucing tu..hehe

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

tinggi betol angan2 ko
hihi

WAHIDA ALIAS said...

hahha..lawak..hiburan tok arini

chacha busuk! said...

brado brado jee~
bab bab berangan nii, number satu!

Semarak Api said...

hahah..da agk da.kalo xbrangan,gedebuk! bru jtuh dr ktil:p

hey bro,kalo xmo org copy picca or text,ade some tutorial ble refer here:
Tutorial block dari curik harta blog

miss miera said...

awak , buat la lagi cite2 gini...best lah !!!

Faiz Tapit said...

baik2!! tggu jela key... heheh

♥juee♥ said...

perghhhh.ingktkan betui...hahahah
lawak la...terbaekkkk:)

vampire's lovex said...

gila kejam kau ! haha..sian ank kau

back to top